Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endelig bestilling av I-Pace

Startet av bmw2002, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:39

« forrige - neste »

bmw2002

Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 17:41
Vurderer å gjøre det samme. Gidder ikke låne importøren penger uten sikkerhet, og uten at de kan oppgi et nasjonalt prioriterings-nummer.

Har forstått det som man vil få vite priser og utstyr, samt ca levering før man forplikter seg. Har dere hørt noe annet? I-Pace er vel uansett først på markedet av familiebiler med lang rekkevidde bortsett fra Tesla?

Rolf Gjerdsjø

Kommer an på om de unngår forsinkelser og hvor raske Audi er med Q6. Men den er nok en av de første iallefall.

Har selv i-Pace på vurderingslista mi, men trenger den i så fall ikke før om to år, så reservasjon er uaktuelt. Særlig når anslag på fra-pris spriker med 200'!
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

...

Det var veldig lite informasjon, så i-Pace er satt på vent her...

mariowing

Jeg må bare kommentere at folk er jammen forskjellige - er vel over 400 000 mennesker over hele verden som har betalt inn 35 000 for å stå på venteliste i flere år for Model 3 som ingen vet hva vil koste, hvor langt vil gå på en lading, hvilken motor den får og stort sett ingen andre ting heller. Så gnåler man her om 10 000 kroner til en bilprodusent som går med overskudd, har levert luksusbiler i mange år og har vist frem bilen det er snakk om på utstilling og til prøvekjøring for utvalgte journalister. Og som det ikke er nok så får man vite endelig pris og spesifikasjon om er halvt år og levering under et år etterpå. Dønn seriøst opplegg uten risiko i mine øyne, særlig sammenlignet med Tesla :-)

Jeg gleder meg til å skrive kontrakt i september!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Dexter

Sier litt om folk at man gjør det. men er vel 10K i depositum for Modell 3.

Tar standpunkt når ting foreligger, er flere merker på vei. blir vel ikke rare tiden uansett i forskjell på når man får bil.

HelectriC

Sitat fra: mariowing på onsdag 05. april 2017, klokken 23:03
Jeg må bare kommentere at folk er jammen forskjellige - er vel over 400 000 mennesker over hele verden som har betalt inn 35 000 for å stå på venteliste i flere år for Model 3 som ingen vet hva vil koste, hvor langt vil gå på en lading, hvilken motor den får og stort sett ingen andre ting heller. Så gnåler man her om 10 000 kroner til en bilprodusent som går med overskudd, har levert luksusbiler i mange år og har vist frem bilen det er snakk om på utstilling og til prøvekjøring for utvalgte journalister. Og som det ikke er nok så får man vite endelig pris og spesifikasjon om er halvt år og levering under et år etterpå. Dønn seriøst opplegg uten risiko i mine øyne, særlig sammenlignet med Tesla :-)

Jeg gleder meg til å skrive kontrakt i september!


Sent from my iPhone using Tapatalk

10 000kr for Model 3, samme som for Jaguar.
ioniq 5

Stikkkontakt

Sitat fra: Dexter på torsdag 06. april 2017, klokken 11:23
Sier litt om folk at man gjør det. men er vel 10K i depositum for Modell 3.

Tar standpunkt når ting foreligger, er flere merker på vei. blir vel ikke rare tiden uansett i forskjell på når man får bil.

De som reserverte Signatureutgaver av S og X betalte vel flere hundre tusen før de visste hva bilen kom til å koste.

Counterpointer

Noen som har hørt hvor mange det er i køen på iPace nå?

Trond.m

Synes det er useriøst av importøren å ikke informere om hvordan de vil prioritere bestillinger.

HelectriC

Sitat fra: TM på tirsdag 25. april 2017, klokken 19:23
Synes det er useriøst av importøren å ikke informere om hvordan de vil prioritere bestillinger.

Du mener om man får prioritet fordi man reserverte tidlig? Det er vel ganske selvforklarende? Ellers er det ikke noen vits med reservasjonsprogrammet.
ioniq 5

Trond.m

Ja, det sier seg selv. Men det er jo litt interessant om det tidspunktet for registrering på interesse-liste, dato for innbetaling av depositum eller en kombinasjon de vil benytte. Nå vet jeg ikke om jeg er nr 10 eller 500. Når Audi oppgir det umiddelbart (+- 10 plasser), så er det vel ikke urimelig om BC Norway kan fortelle etter mange uker.

Tellus

Er vel ganske opplagt at det er når du bestilte som gir køplass. At sistemann som bestilte skulle ende opp først i køen fordi han greide å betale 1 time før nestemann faller på sin egen urimelighet.

Det kan hende at Jaguar Norge velger å prioritere de av sine nåværende kunder som måtte ha bestilt. Neppe veldig mange av dem dog.

Trond.m

#27
Det er vel ikke opplagt. Deres hotline fortalte før jeg innbetalte at det var tidspunkt for innbetaling som definerte prioritet. Men poenget mitt er at jeg oppfatter det som useriøst at de ikke informerer om hvilken prioritet vi har. Det er vel det minste de kan gjøre for potensielle kunder som låner dem penger rentefritt. Ser ikke bort fra at jeg kansellerer hvis de ikke snarest avklarer dette. (De har lovet å sende det på e-post 2 ganger).

Counterpointer

Jeg tipper at det er mildt sagt tilfeldig hvor du havner i køen. Antagelig er det betalingslista fordi det er enklest og money rules!

Counterpointer

Det er ikke først og fremst en køordning men en måte å forplikte kunder og få demonstrert etterspørsel på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA