Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Airbaglys til besvær

Startet av ebye, fredag 24. februar 2017, klokken 12:53

« forrige - neste »

ebye

Jeg har tabbet meg ut med demontering av Airbag da jeg skulle justere rattet på rattstammen(rett frem; skjevt ratt):
Rekkefølgen som jeg tror frembragte feilmeldingen:
Tenning av,
Demontert airbag,
Tenning på(måtte flytte bilen), *
Tenning av,
Montert Airbag
Tenning på: Rødt airbaglys

* airbaglys kan ha kommet her første gangen.

Kan airbaglys slettes ved å koble fra 12V og sette bilen "død" eller på annet snedig vis?
Jeg har Nikkometer.

Egil

Mateusz

Det var dumt. Airbag lampe er vanskelig å slette. Du trenger spesiell utstyr og program. Det var snakk om dette her før. Bare søk
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

elektrolux

Ta turen innom oss så sletter vi feilmeldingen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Egil, jeg skal til Bergen om ikke så lenge! Kan ta med utstyr, og du spanderer en øl på meg :-)

Det er ikke noe spesielt utstyr, en OBD2 som er krysset til riktige pin og programvare som jeg deler ut til den som vil ha.

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Mateusz

Spørsmål, fungerer airbag når lampa lyser? Kan eg få programvare og info hvordan lage obd kabel?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

frank

 

Er det noen som kan hjelpe meg med programvare for sletting av airbaglys?
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA