Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

[Løst, det var filteret] Er det mulig husstrømmen eter laderne mine?

Startet av OneMore, onsdag 22. februar 2017, klokken 11:44

« forrige - neste »

OneMore

Jeg har vel fått ødelagt 4 ladere på 6 mnd, er det tilfeldig eller kan det være at "peakene" på nettet tar knekken på de??

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Eller at alle laderene nå er ca 17 år gamle og tilnærmet like mye brukt?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Caspar

Imponerende at du har klart å få tak i fire ladere på seks mnd  :+1:
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Nå har alle samme alder, men forskjellige antall KM, sykluser.
Et par kommer fra US Th!nk med bare 10A lading.
3 har hatt fukt-tetting.

Og legger jeg til et par mnd til så er det vel en til som røk :'(

Lader ofte på 14A daglig, men ingen har røket da. Men hjemme på 10A lading.
De fleste ender opp med komm feil, akkurat denne tar hus sikring. Så det er et lite håp!

Det er faktisk veldig lett å få tak i ladere, knappheten forsvant for lenge siden!


OneMore!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OneMore

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Yeyeye

Vi hadde også en ulykkesperiode i fjor, der vi tok 3 ladere på under 6mnd. 2 begynte gradvis å fjuske, noe som gjorde at samboern nok drepte noen batterier også. Laderne som fjusket, kunne starte å lade litt( fra noen sekunder, til full lading egentlig) men kuttet plutselig og SOCmeteret gikk til 100% og ladelampen lyste som om bilen var ferdigladet. En kortsluttet skikkelig og laget et spetakkel uten like, hussikringen røk selvsakt
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

elektrolux

Sitat fra: OneMore på torsdag 23. februar 2017, klokken 17:36
Fliter byttet! Back in business!

Dårlig kontakt som medførte store induserte spenninger til laderen? Vet at dette har skjedd der Defa kontakten var dårlig, så meget plausibelt at det gjelder alle forbindelser til laderen. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Sitat fra: elektrolux på fredag 24. februar 2017, klokken 10:54
Sitat fra: OneMore på torsdag 23. februar 2017, klokken 17:36
Fliter byttet! Back in business!

Dårlig kontakt som medførte store induserte spenninger til laderen? Vet at dette har skjedd der Defa kontakten var dårlig, så meget plausibelt at det gjelder alle forbindelser til laderen.


Nå tok heldigvis ikke laderen kvelden denne gangen, men bare filteret.
Men kan bekrefte at kabelsko  på filter inntaks side var noe slakk.
Nå synes nå jeg at hele interface boks koblinger stadig vekk svir seg!

Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Rav4_EV

Kanskje like greit å hive filteret så langt du klarer. Laderen klarer seg mye bedre i Clio der det ikke finnes filter.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Da begynner det å bli en del ting som skal ut:

Først 15A sikringen som strengt tatt ikke har noen hensikt siden kursen en kobler til er maksimalt 16A. Disse går varme, og ryker med jevne mellomrom.

Så filteret.

Sjekk også Defa kontakten nøye. Disse ser ut til å ha en begrenset levetid. Gjerne mindre enn 10 år. Bytt både inntaket og kabel samtidig, og klipp av defe enden på den gamle kabelen ellers er det garantert at denne ender opp med å bli brukt den gangen den nye kabelen er rotet vekk, og vips så er inntaket svidd igjen.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 24. februar 2017, klokken 19:55
Kanskje like greit å hive filteret så langt du klarer. Laderen klarer seg mye bedre i Clio der det ikke finnes filter.

Jeg vurderte faktisk å gjøre det! Det er en smal sak faktisk.

Er filteret et rent støyfilter?
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Yeyeye

Da har også kollegaens Think sluttet å lade, dvs mest sannsynlig type feil der laderen "fjusker" og lader litt og plutselig stopper og gir bilen en SOC på 100% selv om den nesten ikke har fått lading. Kan omtalte filter gi denne feilen og hvor står dette?
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

OneMore

Det høres litt rart ut om filteret gir en slik feil. Men ta vekk filter å sjekk!

OneMore
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA