Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelader - Charge Amps Halo 3,6kW Type 2

Startet av Smbob, tirsdag 14. februar 2017, klokken 19:25

« forrige - neste »

Smbob

Det begynner å komme en del forskjellige ladebokser for fastmonterin og mange tråder vedrørende dette.
Har tidligere vært veldig sikker på at dette MÅTTE jeg ha!
Men mulig det ikke er så nødvendig?
Tenkte da en 20 A kurs tilkoblet en ladeboks som er satt til 16A.

Alternativ er en 16 A kurs med CEE tilkobling og en 16A kladd.

Tror jeg velger en stasjonær lader.
Er det noen som har erfaring med Charge Amps Halo 3,6kW Type 2?
Vet det er mange andre merker, men ønsker WiFi og de mulighetene det gir uten at det "koster skjorta".

Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

trondav

Vurderer det samme selv :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Smbob

Flott.
Hva er "B vare"?

Men noen erfaring med disse produktene??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. februar 2017, klokken 20:59
Vi har en Halo T2, B vare på vei inn. Reserver her til en meget hyggelig pris:
Har denne B-vern?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

B vare er vare som har vært retunert fra kunde og som kan ha noen bruks spor.

Halo har ingen form for innebygget vern, men vi tilbyr a vern på Tilførselskabelen for mode 2 montering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Toalmar

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:43
Halo har ingen form for innebygget vern, men vi tilbyr a vern på Tilførselskabelen for mode 2 montering.
og det vil si?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

elektrolux

Mode 2 betyr tilkobling via stikk/støpsel. Ladestasjonen blir da teknisk sett en ladekabel. Mode 2 montering krever minst jordfeilvern type A, men er en praktisk måte å utnytte et eksisterende stikk eller gjøre det enklere å flytte på ladestasjonen.

Kursen det lades fra må være i god stand, og det anbefales å gå over eventuelle koblingspunkter for varmgang i forbindelse med ladingen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Vi lagerfører Charge Amps Halo 3,6kW Type 2 . ( nofuel.no på Lysaker )
Det anbefales fastmontering direkte på egen kurs med B-vern i skapet.
Dette gir en trygg og sikker lading av din elbil.
Wi-Fi er standard.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Homecast

Hvordan er egentlig stikket på disse programmert?
er de begrenset til 10A og med lastbalansering for uttaket?
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

nofuelno

Sitat fra: Homecast på onsdag 15. februar 2017, klokken 08:07
Hvordan er egentlig stikket på disse programmert?
er de begrenset til 10A og med lastbalansering for uttaket?
Den er ikke begrenset til 10A da dette ekstra stikk ikke er beregnet til lading av elbil
men til utstyr som motorvarmer og kupevarmer på hybride biler.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Homecast

Men da bryter den med NEK 400 som maks sier 1 uttak på kurs for elbil lading dersom det ikke finnes lasbalansering da!

Er det noe dokumentasjon som tilfredsstiller FEL da?
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

elektrolux

Der er en ting jeg også lurer på.

Vi anbefaler derfor å montere disse ladestasjonene via stikk/støpsel slik at en omgår dette kravet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Smbob

Kan tolke dette slik at denne laderen ikke tilfredsstiller kravene som en fastmontert lader. Siden den har et uttak under?
Hva om man installerer denne lader til en 20A kurs. Hva er uttaket under ladeboksen sikret med?
Ble plutselig litt skeptisk til denne modellen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Homecast

Sitat fra: Smbob på onsdag 15. februar 2017, klokken 12:06
Hva om man installerer denne lader til en 20A kurs. Hva er uttaket under ladeboksen sikret med?
Ble plutselig litt skeptisk til denne modellen.


Det er denne biten jeg også lurer på
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA