Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Sirup, mandag 13. februar 2017, klokken 01:50

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Djur1 på søndag 26. mars 2017, klokken 20:25


Har Jaguar noe historie på å prise biler ulikt i ulike markeder?

Ja,pga varierende valutakurser er prisingen ulik.
Med 10,5 i vekslingskurs koster en F-Pace S 300d 576.000 kr i UK og 740.000 i Norge. Ex avgift selvsagt.

Tellus

Du glemmer MVA.
Trekker du fra 25% MVA er prisen i Norge 597 750  ;D

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på søndag 26. mars 2017, klokken 22:12
Du glemmer MVA.
Trekker du fra 25% MVA er prisen i Norge 597 750  ;D

Nei.
576.000 er engelsk pris med norsk moms uten avgift.
Prisen inkl VAT(20%)er ca 52.000£.
Mao er prisene 100% sammenlignbar, men er ikke korrigert for utstyrsdifferanse. Det ser ut som om det er litt mer utstyr i UK samt billigere pakker.

Trond.m

Ser at den dyreste F-Pace koster 700.000 ink. mva. eks. avgift i Norge. Det betyr at prisen i Norge er ca 20 % høyere enn i UK, men noe av det kan kanskje tilskrives høyere utstyrsnivå. Men trekker vi mva fra de 700.000 så er vi nede på 560.000. Da bør uansett ikke innstegsprisen på i-Pace være over 650.000, med mindre de velger å bare selge en modell med høyt ustyrsnivå. Import fra UK er vel neppe noe tema, med mindre det er mulig å kjøpe Jaguar for eksport med høyreratt.

Stikkkontakt

Som jeg skriver er det mer utstyr i UK. LED er standard i Norge. Koster ca 900£ i UK. Dyreste skinnsetene og el-seter samt keyless er standard i UK. Det koster ca 40.000 i Norge. I tillegg er det en dyrere standard infotainment i UK. Samt sikkert mange andre forskjeller.

mariowing

Sitat fra: TM på mandag 27. mars 2017, klokken 08:32
Import fra UK er vel neppe noe tema, med mindre det er mulig å kjøpe Jaguar for eksport med høyreratt.

Mener å ha lest i forbindelse med noen som så på prisforskjeller på Tesla og mulig eksport fra UK at man kan kreve å få levert bilen med venstreratt i UK pga EU regler om fri konkurranse og flyt av varer. Kan sikkert bli endringer på dette etter at Brexit er satt i verk.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

bmw2002

Ettersom dette er en bil som vil bli produsert i få eksemplarer i Østerrike av Magna Steyr vil jeg tro at de ikke ønsker å tilby for mange modellvarianter.

Norske importøren og utenlandske blader har begge sagt at bilen vil være godt utstyrt som standard.

Trond.m

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 27. mars 2017, klokken 09:23
Som jeg skriver er det mer utstyr i UK. LED er standard i Norge. Koster ca 900£ i UK. Dyreste skinnsetene og el-seter samt keyless er standard i UK. Det koster ca 40.000 i Norge. I tillegg er det en dyrere standard infotainment i UK. Samt sikkert mange andre forskjeller.
Ok, det er vel snart på tide å be om å få tilbake depositumet. Kjenner på meg at Jaguar er for jålete for min smak  ;)

Stikkkontakt

Sitat fra: TM på mandag 27. mars 2017, klokken 08:32
Import fra UK er vel neppe noe tema, med mindre det er mulig å kjøpe Jaguar for eksport med høyreratt.

Jeg har faktisk ikke sjekket, men BMW og Audi selges for eksport. De er meget godt utstyrt og selges med 10% rabatt eller mer i forhold til listepris. Audi selges også med 5 års Europagaranti om man betaler ekstra. MB tilbyr ikke eksportsalg.

For øvrig ville jeg valgt venstreratt om jeg skulle kjøpt bil i UK. Det trives jeg best med på norske veier.. :-)

bmw2002

Snakket med en forhandler i dag. Han virket temmelig sikker på at innstegsprisen ble 750 000. Men at de ikke visste hva slags utstyr som da var med i prisen. Mest sannsynlig vil den komme i 3 utstyrsnivåer og at man ikke velger så mye utstyr individuelt.

Trond.m

Er ikke usannsynlig at det vil ligge i det området. Det betyr at en bil på veien med vinterhjul vil komme på minst 800.000. Da blir det penger tilbake til meg, 10.000  :)

Stikkkontakt

#41
Sitat fra: TM på mandag 10. april 2017, klokken 16:28
Er ikke usannsynlig at det vil ligge i det området. Det betyr at en bil på veien med vinterhjul vil komme på minst 800.000. Da blir det penger tilbake til meg, 10.000  :)

Samme her.
Beroliggende at Audi flagger at Q6 skal koste 650.000. Større bil med samme ytelser til lavere pris høres ut som en grei deal.

Uansett går absolutt ALLE spekulasjoner i utlandet ut på at prisen blir mye lavere enn 750.000. Og det er jo ingenting i veien for å kjøpe i utlandet og spare 100-150.000 kr..

bmw2002

Er 650 000 offisiell pris fra Audi?

Jeg tenker jeg venter til prislister på i-pace er klare før jeg bestemmer meg.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: bmw2002 på mandag 10. april 2017, klokken 19:57
Er 650 000 offisiell pris fra Audi?

Jeg tenker jeg venter til prislister på i-pace er klare før jeg bestemmer meg.

Jeg har (som nevnt i Audi-delen av forumet) en bekjent som har fått antyder skriftlig fra Møller Ensjø en fra-pris på 570.000 for Audien. Og den skal visst ikke være helt ribbet heller. Ender Audi med en tilsvarende bil som I-Pace som koster 150k+ mindre, så skal Jaguar slite med å få noe som minner om volum er mitt tips.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på mandag 10. april 2017, klokken 19:57
Er 650 000 offisiell pris fra Audi?

Ikke mer offisielt enn at selger hos Audi sier det. I Tyskland sies det den skal koste det samme som tilsvarende utstyrt A6. Da snakker vi i tilfelle S6 for å ha samme motorisering. Den koster 72.000 euro inkl 19% moms. Ca 90.000 Euro for en godt spekket bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA