Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

om det er mulig å bygge større btteri pakke

Startet av sven erik, onsdag 08. februar 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

sven erik

er det mulig å bygge større batteripaakke på E-nv 200  og hvor mye det vil koste  jeg skal bruke den masse til ferie om vi får dette til så ser helst t ekstra pakken kan og bli ladet når den hurtiglades 

Trekkoppbil

Det spørs om det enkleste er å vente til Nissan kommer med et innbytteprogram med oppgradering til større batteri. Foreløpig ser det dessverre ikke ut til å være bevegelse på den fronten, så det spørs om det kommer noe som helst innen overskuelig framtid.

Angående ekstra batteri, så er det sikkert mulig,  men jeg tviler på at du vil betale for det.
Det har vært publisert artikler om bagasjesomsbatteri til Leaf for ca 6000usd, som skulle være tilgjengelig i enkelte stater i det landet hvor E-nv200 ikke finnes. Prosjektet såg amatørmessig ut, og jeg kjenner ikke til om det lever komersielt. Om du vil bruke noen måneder på å skipe bilen fram og tilbake over fjorden, for å få noen til å lage en løsning for e-nv200, så kan det by på praktiske problemer.  Alternativet kan være å finne en Petter smart type til å gjøre det her i landet. Det finnes hjerner som bygger om biler.  Hva som er lov å gjøre er en annen sak: Kanskje er det lettere å få aksept for å elektrifisere en bensindreven nv200 til å ha 2 batteriere, enn å få akstept for å bygge om en e-nv200 til å ha 2 batterier, avhengig av hvor skeivt byrakratene leser loven. Du kan søke etter f.eks "nissan leaf trunk battery".

svingen

Tenkte samme selv,men ble dyrt/ingen vil fikse osv ble nabobil.no på meg bil du trenger 1 mnd 10k jada er bensin/disel men er nok det beste innen dag dessverrer.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

kaiat

Med e-NV200 slipper du i hvert fall problemet med at den ekstra batteripakken stjeler all plass i bagasjerommet slik som jeg har sett det på disse ombygde Leaf'ene. Jeg tror likevel at disse løsningene med ekstrabatteri krever at ekstrabatteriet må lades seperat.

sven erik

jeg trenger  lenger rekkevidde  når jeg kjører  til spania  og ikke bare og leie en bil på nabo bil i 3 eller 4 måneder å ta med til spania  desuten kunne vi overnattet i en e nv på turen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA