Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye Ford Focus 2017

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 08. februar 2017, klokken 11:54

« forrige - neste »

nr1rayner

Sitat fra: Anders Jensen på tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:02
Når det gjelder motor og effektivitet så er vel den de bruker en av de som er mest gjerrige.
Jeg kjørte min El focus på 95Wh/km til og fra jobb.
mercedesen skal man holde hardt for å få ned i under 130Wh/km på nøyaktig samme strekning og kjørestil.
Correct me if I'm wrong, men:
MB (og BMW?) regner forbruket annerledes såvidt jeg husker, de inkluderer ladetap i forbruket man får opp i displayet.
Anyways, 95 Wh/km er jo meget pent.


Som kjent er ikke NEDC mye å stole på. Den siste 24-kWh Leaf har 199km, Soul har 212km.
Men Soul har i praksis nærmere rekkevidde som 30-kWh Leaf, altså 250km.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

tomv.h

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 13. mai 2017, klokken 22:39
Sitat fra: Anders Jensen på tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:02
Når det gjelder motor og effektivitet så er vel den de bruker en av de som er mest gjerrige.
Jeg kjørte min El focus på 95Wh/km til og fra jobb.
mercedesen skal man holde hardt for å få ned i under 130Wh/km på nøyaktig samme strekning og kjørestil.
Correct me if I'm wrong, men:
MB (og BMW?) regner forbruket annerledes såvidt jeg husker, de inkluderer ladetap i forbruket man får opp i displayet.
Anyways, 95 Wh/km er jo meget pent.


Som kjent er ikke NEDC mye å stole på. Den siste 24-kWh Leaf har 199km, Soul har 212km.
Men Soul har i praksis nærmere rekkevidde som 30-kWh Leaf, altså 250km.


Her er en sammenligning av EPA rekkevidde på de fleste elbiler på markedet i dag:
http://pushevs.com/range-efficiency-table/ (Av en eller annen grunn er ikke Zoe eller MB med)

EPA kombinert rekkevidde:

  • 2017 e-Golf - 201km
  • Ionic - 200km
  • 2017 Focus Electric - 185km
  • i3 94Ah - 183km
  • Leaf 30kWh - 172km
  • Soul - 150km
EPA rekkevidden inkluderer vel også ladetap og skal være mer realistisk enn NEDC.

Prismessig må også nye FFE være gunstig, kan få en ny FFE med det meste utstyr til samme pris som en ny Tekna 30kw med dagens kampanjer fra Nissan.
(Dette endrer seg kanskje når neste gen Leaf kommer.)

Største usikkerheter er kanskje om/når det blir biler tilgjengelige i Norge, og hvor mange biler Ford er interessert i å selge.
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

tomv.h

Sitat fra: kaiat på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:45
De 2017-modellene er produsert i Europa ifølge https://www.etis.ford.com. Siden den oppgraderte Focus'en ikke skal produseres i Europa, er dette trolig "gamle" biler. Noen av disse 2017-modellene er forøvrig produsert i 2016, sannsynligvis lagerbiler.

De siste bilene som er registert nå med understellsnr som begynner på WF05XXGCCEH er produsert i 2017 og har Sync 3, den forrige versjonen hadde kun Sync 2, så dette er nok nye versjonen med større batteri.

Det er også registrer biler i det siste med WF05XXGCCEG..., disse er produsert i 2016 og er nok lagerbiler.

Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

LA3UX

Alt for mye negativt om Ford Focus. Min Ford Focus blir brukt til alle formål, og når jeg legger ned baksetet  så kan jeg ta med sykkel, ryddesag og det meste ellers som jeg drar på enten det er til hytta eller til og fra båten. Batterikapasiteten er etter 4 år uendret fra ny; det som jeg erfarer med Ford er at de har levert en teknologi som fungerer i det daglige og at dere som sutrer over lite bagasjerom heller kan spørre hvor ofte dere trenger mer plass til daglig enn et par handleposer. Kapasitet på 33 kWh er godt nytt og holder til det meste enten du har hytte i Vestfold eller Trysil, du kommer trygt frem. Alternativt - få 30 kWh ekstra i en Tesla til tredobbel pris.

tomv.h

Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

MrBacardi

Sitat fra: LA3UX på tirsdag 13. juni 2017, klokken 12:15
det som jeg erfarer med Ford er at de har levert en teknologi som fungerer i det daglige og at dere som sutrer over lite bagasjerom heller kan spørre hvor ofte dere trenger mer plass til daglig enn et par handleposer.

stikkordet her er for veldig mange: barnevogn
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Ford Electric

Ford Focus Electric 02.05.14

HPSE

Det går vel ikke an å ettermontere hengerfeste på nye focusen?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA