Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du reservert i-Pace?

Startet av TRM, tirsdag 07. februar 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

mariowing

Sitat fra: Dexter på torsdag 09. februar 2017, klokken 10:59
det er 1,5-2 år til man eventuelt får bilen. så ikke så rart folk avventer litt med så få opplysninger.

Synes egentlig det er rart at ikke "alle" bare betaler inn depositum hvis de kanskje er interessert i bilen. Alle som vurderer å kjøpe en bil til 600++ har vel råd til å låne bort 10 000 til Jaguar uten renter i to år. Man får jo igjen pengene dersom man velger å ikke bestille bilen dersom den blir for dyr eller ikke får de egenskapene man ønsker seg.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Dexter

det er jo det som er så uvisst, 600+ eller 1mill+


kommer nok til å sende inn en sum, men skulle gjerne ønsket bmw kom på banen med sine opplysninger om el x3.

litt skeptisk til jaguar med sine indiske eiere.

Counterpointer

Skjønner ikke helt hvorfor de må ha depositum så tidlig.
Liker Opel modellen mye bedre. Først interesseliste, så foreløpig kontrakt med prisantydning, så endelig kontrakt og til slutt bekreftelse og låsing av bestilling.

Dexter

er en mere ryddig måte å gjøre det på, men kommer nok aldri til å sette meg i en opel  :laugh:

Mao

Jeg lånte Tesla nærmere en kvart million i 2,5 år før jeg fikk min Model S Signatur sommeren 2013 (ja, vet det var høy risiko og helt på grensen til galskap... :o)
Et fullt refunderbart depositum på 10 000 er en no-brainer om man er oppriktig interessert i I-Pace  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Dexter

det var ikke på grensen til galskap, det var så langt over galskap som man kan komme.

Stikkkontakt

Sitat fra: Dexter på torsdag 09. februar 2017, klokken 11:29
det er jo det som er så uvisst, 600+ eller 1mill+


kommer nok til å sende inn en sum, men skulle gjerne ønsket bmw kom på banen med sine opplysninger om el x3.

litt skeptisk til jaguar med sine indiske eiere.

Jeg kan ikke forstå hvordan Jaguar skal få solgt noe om de legger seg nærmere millionen. Mercedes sin konkurrent EQ skal koste 60-80.000 Euro inkl moms avhengig av batteristørrelse. Det er under 500.000 i Norge. Audi Q6 skal vel koste litt mer, men er også større. BMW X3 EV kommer helt sikkert til å legge seg i samme dumpa.

TorAtle

Kan dere ikke bare legge den millionprisen død. Den vil selvfølgelig ikke ha en slik startpris.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Gunny

Har reservert, betalte depositumet på mandag. Har ikke fått noen kvittering dog? Rente på 10000 står man vel i med. Har ingen tro på 1mill+, selgern på Hellestø sa ca 750' for en godt utstyrt bil. Håper innvendig kvalitetsfølelse er bedre enn på Tesla.

Trond.m

Snakket med de på kundeservice på fredag. De sa at det ville bli sendt ut epost med bekreftelse på mottatt depositum på fredag. Jeg kan ikke se å ha mottatt det. Er det noen som har fått bekreftelse ?

Tellus

Fikk bekreftelse i dag.

Tar vel litt tid å prosessere alle bekreftelsen.
Neste steg blir å vente til forhandler tar kontakt angående bestilling. Hvis det er hold i ryktene om leveranse allerede første halvår 2018 så vil nok dette skje allerede dette halvåret tipper jeg.

bmw2002

Ifølge Jaguar skal de vise frem den endelige bilen ved årsskiftet. Blir nok ikke noen bindende kontrakter før det.

Krabbe 2

Er ikke det veldig seint da i forhold til at bilen skal leveres første halvår?
Venter med å sette meg på noen lister frem til mer info er kjent.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Trond.m

Litt dårlig at bekreftelsen ikke inneholdt et nytt reservasjonsnummer. Det gamle nummeret sier ikke så mye, siden det er dato for innbetalt depositum som skulle være tellende. De i kundesenteret sa dessuten at eposten skulle inneholde en bekreftelse på at pengene var plasser på en sperret konto. Da var jo Tesla's løsning bedre, fordi betaling med kredittkort gir sikkerhet mot at pengene kan tapes.

bmw2002

Pengene kan nok ikke tapes, Jaguar går vel godt for tiden. Tesla er vel større risiko. De får enten kjempesuksess eller går konkurs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA