Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reva 2009 modell totalt strømløs.

Startet av Glenn G. Spetz, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:04

« forrige - neste »

Glenn G. Spetz

Hei.
Jeg er en relativt ny Reva-eier, og frem til i dag, har bilen vært en fryd å kjøre. Men, på vei ut av en rundkjøring, rykket bilen til, to ganger, og så ble den død! Helt død, ikke strøm til hverken motor, dashbord, lys, sentrallås, eller noe som helst!

Håper at noen med litt mer erfaring enn meg kan gjøre seg noen tanker om hva som har skjedd. Jeg tenker hovedsikring eller avhoppet batterikabel, men siden jeg har mest erfaring med vanlige bensinbiler, tenkte jeg som en bensinbileier. Derfor tenkte jeg at det kunne være lurt å kontakte folk med mer peiling på Reva enn det jeg har. Bruker den som bil til og fra arbeid, ca 2 mil om dagen, så jeg håper det er noe som er forholdsvis lett og rimelig å fikse.
Takknemlig for tilbakemeldinger om mulige "diagnoser"!

OPPDATERING: Nå har bilen stått i 3-4 timer, og plutselig våknet den igjen. Helt til jeg vridde om tenningslåsen. Da ble den helt mørk igjen. Merkelig...?

elektrolux

Sitat fra: Glenn G. Spetz på torsdag 19. januar 2017, klokken 13:04
OPPDATERING: Nå har bilen stått i 3-4 timer, og plutselig våknet den igjen. Helt til jeg vridde om tenningslåsen. Da ble den helt mørk igjen. Merkelig...?

Ikke spesifikt for Reva, men løs kabel på framdriftsbatteriet?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

lastve

Hei.
Her er det lurt å sjekke alle batteritilkoblingene for å se om du finner en kobling med dårlig kontakt.
Her går det en god del Ampere når du kjører, så jeg tenker at det vil være synlig der det er dårlig kontakt.
Ut med baksete, forseter og batterilokk og se/ kjenne/ måle etter dårlige kontakter.
Håper du får bilen din igang igjen. det er ikke så mange å se på veien lengre. .
Lastve
Tidligere eier av Reva standard, 2006 mod og RevaI 2008 mod.
Solgt Revaene og kjøpt Leaf 2012 modell februar 2021.
Håper på å få den kjørbar igjen..
Bor i Sarpsborg.

scoot

Brent batteriterminal / tilkobling. Nesten 100% sikker, samme skjedde meg selv en gang :)
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA