Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mye har forsvunnet?

Startet av Olee, onsdag 18. januar 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

JanBrede

Takk for innsatsen Lars, respekt.

Kjenner som mange andre at savnet var overraskende stort, det er vel den beste cred noen kan få.
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

jkirkebo

Sitat fra: Orbit på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:34
Mener å ha sett fra tidligere diskusjoner at forumet er drevet kun på hobbybasis. I så fall er det all honnør til admin Lars som nok har hatt noen ekstra ubetalte timer med arbeid, og fått litt flere grå hår.

Så får det være opp til Elbilforeningen om de vil bruke [mer] ressurser på drift av forum....som igjen betyr at vi som medlemmer må hoste opp litt ekstra i medlemskontigent.

Mer ressurser til drift har jeg etterlyst lenge. For et såpass stort og viktig forum burde det IMHO være en fulltidsstilling som administrator og moderator. Med elbilforeningens medlemsstall snakker vi om kanskje 20-25 kroner pr. medlem pr. år for en slik stilling.

Jeg betaler min kontingent på kr. 450,- med glede, men håper i samme stund at flere av de kronene nå blir øremerket å holde det tilbudet jeg bruker mest i mest mulig stabil drift.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. januar 2017, klokken 12:06
Jeg betaler min kontingent på kr. 450,- med glede, men håper i samme stund at flere av de kronene nå blir øremerket å holde det tilbudet jeg bruker mest i mest mulig stabil drift.

Ditto!

Når det er sagt anbefaler jeg på det sterkeste å ikke gjøre forumet til en (separat) betalingsløsning. Det vil antakelig være det samme som å legge det ned.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Er det bare meg som har fått rare tegn istedet for æ, ø og å i tapatalk?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

phaugneland

Sitat fra: Orbit på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:34
Mener å ha sett fra tidligere diskusjoner at forumet er drevet kun på hobbybasis. I så fall er det all honnør til admin Lars som nok har hatt noen ekstra ubetalte timer med arbeid, og fått litt flere grå hår.

Så får det være opp til Elbilforeningen om de vil bruke [mer] ressurser på drift av forum....som igjen betyr at vi som medlemmer må hoste opp litt ekstra i medlemskontigent.
Ja, Elbilforeningen skal nå bruke mer ressurser på elbilforum framover. Første steg har vært å flytte til ny server som gjør elbilforum mye raskere. Administrator skal også bruke mer tid på moderering og oppfølging. Vi starter også med rekruttering av flere moderatorer på de enkelte underforum. Meld gjerne din interesse om du ønsker i å bidra!

Vi håper brukerne på elbilforum også fornyer medlemskapet i Elbilforeningen eller melder seg inn slik at vi kan fortsette med å drifte og videreutvikle elbilforum!
Nestleder i Norsk elbilforening. Har jobbet i Elbilforeningen siden juni 2012. Bruker til daglig BH Emotion elsykkel.

zairup

Sitat fra: Lynet på torsdag 19. januar 2017, klokken 20:55
Er det bare meg som har f�tt rare tegn istedet for �, � og � i tapatalk?
Nei jeg opplever det samme her.  Fint at forumet er opp igjen men håper at det kommer på plass snart!

Bra jobbet admin! Deilig at forumet er tilbake på plass. Som flere andre så ble det abstinenser når dette var nede.

Jeg har vedlagt ett bilde som eksempel hvis dette problemet er ukjent for admin :)

Quetzalcoatl

Ja, håper admin & co. kan fikse Tapatalk språk-bug'en så snart som mulig. Hæskla irriterende! :)
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

moderator 2

Hos meg funker æøå i overkskrifter på innlegg, men når jeg går inn på hvert innlegg, forsvinner innholdet og jeg får Sorry, content not available.

Har sendt melding til Tapatalk sin support, og håper å få dette løst.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Warlock

#23
Tapatalk-'bug'en ser ut til å være utf8 vs iso8859-1(5) feil/problemer med første øyekast...

Edit: Ser ut til at feilen ligger i tapatalk, den viser siden som utf8 selv om i alle fall nettsidene identifiserer seg som iso8859-1. (Dvs, dersom Lars fikler rundt i instillingene på serveren for tapatalk, og finner det står utf8 en plass kan han kanskje skifte til iso8859-1)

sylwester

Enig. Alt tyder på at denne siten er iso-8859-1. Response headers og meta. Får tapatalk informasjonen via rss?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bolfus

Nå har det gått en uke,  og fortsatt er forumet uleselig via tapatalk. Håper dette ikke drøyer like lenge som forrige gang.
Spør du meg så er driften av dette forumet det viktigste elbilforeningen holder på med - elbilforum.no har solgt mange elbiler! Skulle ønske mer av kontingenten gikk til administrasjonen av det.

turfsurf

Burde man ikke bare konvertere hele forumet til UTF8 i stedet for å håpe at Tapatalk fikser noe. Er vel ikke noen grunn til å kjøre ISO8859-1 nå om dagen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moderator 2

#27
Helt enig at forumet burde kjøres på utf-8. Det var også utløsende faktor for at forumet krasjet i januar. Da denne oppgraderingen ikke gikk etter planen.

Jeg forsøker igjen 31.1.2017. Da vil forumet bli stengt i en periode:

Sitat31. januar fra kl 10.00 vil vi stenge ned forumet, for å jobbe litt med æøå problematikk (språkversjoner iso / uft-8).

Vi beklager at forumet vil bil stengt, men det er greit å få tatt en skikkelig backup, før vi gjør noen endringer på instillingene, slik at vi lett kan rulle forumet tilbake, uten at vi mister innlegg.

Forhåpentligvis vil ikke nedeperioden vare så lenge, og vi vil få et forum basert på UTF-8, der Tapatalk fungerer.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Dampmaskin

#28
Regner med at du har kopi av backenden på en hjemmemaskin eller en testserver, slik at du kan teste hele prosedyren steg for steg "bak kulissene" før du i det hele tatt begynner å gjøre endringer live. :) Når man bare vet akkurat hva man skal gjøre, går det som oftest både raskt og relativt knirkefritt.

(Don't be this guy.)

moderator 2

Sitat fra: turfsurf på onsdag 25. januar 2017, klokken 06:17
Burde man ikke bare konvertere hele forumet til UTF8 i stedet for å håpe at Tapatalk fikser noe. Er vel ikke noen grunn til å kjøre ISO8859-1 nå om dagen.

Da er forumet oppe og går på utf-8. Tapatalk ser ut til å like det bedre også.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA