Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med eberpacher

Startet av Tgun, tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:03

« forrige - neste »

Tgun

Andre som har problem med at batteriet til eberen ikke lader? Må nå lade manuelt hver dag for å få varme i bilen :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

JEG

Nei. Var ikke klar over at det hadde eget batteri.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk


Tgun

Ingen som har noen gode tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

kje

Sitat fra: Tgun på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:03
Andre som har problem med at batteriet til eberen ikke lader? Må nå lade manuelt hver dag for å få varme i bilen :(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor i Revaen ligger dette batteriet?

Tgun

Mine lå mellom de vanlige batteriene på venstre side. 2 stk 6V 10ah


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tommy

Enkleste er rett og slett å kutte kablene ned til disse batteriene og instalere et 12V batteri under setet bak.
Om du har problemer med at dette ikke lader så er trolig 12 v lader i hovedladeren defekt.
Om bilen til gjengjeld ikke lader helt fult eller tar lang tid, så kan hele hovedladeren være røket.
Dette ser du enkelt på laderen om klisteret oppe i høyre hjøren er helt brunt....
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

scoot

Prøv å bytt disse 6V batteriene i første omgang, dette er en billig test. Batteriene er av type nesten samme som du finner i brannsentraler som backup. Mine var nesten "kokt" når jeg byttet de i min gamle :)
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA