Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får du din Ampera-e levert ?

Startet av elmu, tirsdag 27. desember 2016, klokken 09:43

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Da får jeg trolig min på tirsdag. Altså i juni som først antydet. Ergo har selger alt på det tørre. Men er likevel svært oppgitt over at jeg ikke var blant de første som fikk ettersom jeg bestilte svært tidlig.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. juni 2017, klokken 13:52
Da får jeg trolig min på tirsdag. Altså i juni som først antydet. Ergo har selger alt på det tørre. Men er likevel svært oppgitt over at jeg ikke var blant de første som fikk ettersom jeg bestilte svært tidlig.
Mye av det går over når du får bilen Gjorde hvertfall det for meg.

Jakal

Grattis, Stikkkontakt. Vel fortjent. Hvis det kan være noen trøst; Jeg bestilte 20.9, og får min i andre halvdel av juli. Så lenge selger har vært åpen om forventet leveringstidspunkt, aksepterer jeg at levering ikke er en logisk konsekvens av bestillingstidspunkt (jeg er nr 251, allerede nå har over (?) 500 fått overlevert bilen). Det jeg ikke kan kontrollere bruker jeg ikke energi på.

bmw2002

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. juni 2017, klokken 13:52
Da får jeg trolig min på tirsdag. Altså i juni som først antydet. Ergo har selger alt på det tørre. Men er likevel svært oppgitt over at jeg ikke var blant de første som fikk ettersom jeg bestilte svært tidlig.

Det var på tide! Og gratulerer :)

Ipadjove

Sitat fra: Jakal på lørdag 24. juni 2017, klokken 20:16
Grattis, Stikkkontakt. Vel fortjent. Hvis det kan være noen trøst; Jeg bestilte 20.9, og får min i andre halvdel av juli. Så lenge selger har vært åpen om forventet leveringstidspunkt, aksepterer jeg at levering ikke er en logisk konsekvens av bestillingstidspunkt (jeg er nr 251, allerede nå har over (?) 500 fått overlevert bilen). Det jeg ikke kan kontrollere bruker jeg ikke energi på.


Ikke at det spiller stor rolle, men der er også demobiler/utstillingsbiler i det tallet på 535.

Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på søndag 25. juni 2017, klokken 00:44
Sitat fra: Jakal på lørdag 24. juni 2017, klokken 20:16
Grattis, Stikkkontakt. Vel fortjent. Hvis det kan være noen trøst; Jeg bestilte 20.9, og får min i andre halvdel av juli. Så lenge selger har vært åpen om forventet leveringstidspunkt, aksepterer jeg at levering ikke er en logisk konsekvens av bestillingstidspunkt (jeg er nr 251, allerede nå har over (?) 500 fått overlevert bilen). Det jeg ikke kan kontrollere bruker jeg ikke energi på.


Ikke at det spiller stor rolle, men der er også demobiler/utstillingsbiler i det tallet på 535.

Selger bekreftet flere ganger til meg at min bil var i første pulje bestående av demobiler og 120 kundebiler.
Det var den sikkert også ut fra fabrikken og over dammen, men den ble tydeligvis inneparkert i Zeebrügge. Stod der ihvertfall en mnd.

alagerqv

En kompis var innom en forhandler og tittet. Han fikk opplyst av en selger at selv om det er lange ventelister, så kunne han ved å betale en som vurderte å gå ut av køen ca 20000,- få bil ila veldig kort tid.

Jeg skjønner jo at det er fristende å legge ut sin nye bil på Finn.no og kanskje tjene noen kroner, men blir litt bekymret om selgere hos forhandlere nærmest gjør dette... Får håpe det ikke er vanlig praksis hvertfall.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 24. juni 2017, klokken 22:59
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. juni 2017, klokken 13:52
Da får jeg trolig min på tirsdag. Altså i juni som først antydet. Ergo har selger alt på det tørre. Men er likevel svært oppgitt over at jeg ikke var blant de første som fikk ettersom jeg bestilte svært tidlig.

Det var på tide! Og gratulerer :)

Og da toppet det seg. Bilen ankom i Quantum Grey og ikke Electric Blue...

turfsurf

Bare 2 år å vente på riktig farge da  ;D
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

At bilen kommer i feil farge gir deg som kunde mange muligheter. Omlevering og erstatningsbil er en mulighet. Gratis foliering kan kanskje være et alternativ, eventuelt et passende prisavslag. Kan bli interessant å se hva slags løsning forhandleren foreslår.

bmw2002

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 26. juni 2017, klokken 11:52
Og da toppet det seg. Bilen ankom i Quantum Grey og ikke Electric Blue...

Helt utrolig!

Når jeg hentet bilen så hadde en annen kunde nettopp vært for å hente sin Quantum Grey bil.  Den manglet en av tilleggspakkene.

Han fikk tilbud om en Oransje (utstillingsbil) eller Electric blue (demo) bil istedet

Stikkkontakt

Jeg fikk en gratis service. Fargen var fin den. Fruen henter den i morgen. Jeg er på havet :-1-:

Trond.m

Ja, etter min mening har du fått en oppgradering. Quantum grey er ikke en kjedelig grå farge, og spesielt i solskinn skinner den virkelig med sin klare metallic-glans  ;)

Håvard

Jeg tegnet kontrakt i august/september, og fikk bilen den 20. juni. Jeg er – kort oppsummert – veeeeldig fornøyd! Alt funker fint, eneste er at jeg trodde Førerassistentpakke 2 hadde 360° panoramakamera... Jeg har alt det andre fra den pakken, men kun vanlig ryggekamera etter det jeg har funnet ut. Jaja... det er strengt talt ingen krise.
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

Trond.m

Førerassistentpakke 2 var ikke noen opsjon før   2018 modellen. Det har så vidt jeg vet aldri vært oppgitt at 2017 Ampera-e skulle få 360 grader kamera. Så du har nok fått det du har betalt for og vel så det  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA