Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får du din Ampera-e levert ?

Startet av elmu, tirsdag 27. desember 2016, klokken 09:43

« forrige - neste »

elhansen

Bilen min blir produsert i mars, men vet ikke helt når i mars,  så levering fra juni/juli.

Amoss

Sitat fra: Tellus på tirsdag 27. desember 2016, klokken 17:30
Forhandler fortalte at Norges produksjonskvote for 2017 er på 2000 biler. Noen av disse vil selvfølgelig bli levert i 2018.

Hmm... Dersom begge disse informasjonene er korrekte - både at bil nr. ~1300 blir produsert i oktober og at "kvoten" er på 2000 for hele året - så må de tydeligvis planlegge å øke produksjonstakten på biler til Norge kraftig de siste 3 månedene av året. Kan det være en generell økning av produksjonsvolumet fra og med 2018 årsmodellen (som jeg antar de starter å produsere fra en gang utpå høsten), eller regner de bare med å ha "mettet" de viktigste markedene i NA innen den tid?
Model S 85D

zoom

Kontrakt 14/9,produksjon uke 4,levering Mai.

Viggo

Bestilte 30 sept. Og får bilen i oktober. (senest). Nr 461

AmocoCadiz

Vill anta de fleste med kontrakt som skal kjøpe AmperaE kan rykker frem noen uker i køen, da det helt sikkert er en (liten?)del som ikke ender opp å skrive kjøpekontrakt, bl.a på grunn av usikkerhet om seter og mangel på prøvekjøring.

Og det er jo fint for alle som ønsker å få levert sin 60kWh elbil fortest mulig.

Blir gøy for de som får levert til sommeren, er jo absolutt den mest gunstige tiden for elbilkjøring, tenker vi får en del rapporter om turer med lang rekkevidde da, noe som helt sikkert vil trigge ny bølge av etterspørsel av AmperaE.

kammiz

skal til danmark i juli med  bilen :) vurderte å kjøre hele veien, men med barn på 5 og 2 så ender vi isåfall opp med overnatting, så da tar vi heller ferge. blir ikke direkte langtur i så måte, men skal ihvertfall få kjørt bilen noen mil til sommeren. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Står oppført som nr. 222 og håper på levering i juli.

bmw2002

Noen som vet når vi får mer informasjon fra Opel? Håper de kommer med mer nøyaktig levering en gang etter 11 januar.

bno

#23
Min forhandler har jeg god dialog med. Han sjekket på Opel og informerte meg også om andre som har vært tidlig ute i nærområdet.

Stikkkontakt

Sitat fra: nix på onsdag 28. desember 2016, klokken 15:45
Iflg min forhandler er det ikke gitt ut noen nummerrekkefølge fra Opel ennå, så det skulle ikke være mulig å vite plasseringen i køen ennå. Kan det hende noen forhandlere gir ut info som ikke er korrekt?

Jeg bestilte den første dagen det ble åpnet for dette, så jeg håper jeg er veldig tidlig i køen. Noen som vet hvor mange bestillinger som ble mottatt den 16.09?

Jeg reserverte muntlig 13.09 og oversendte signert avtale 14.09. Får visstnok bilen min i samme forsendelse som demobilene.

Jakal

nix, jeg bestilte 20.9 og underskrev kontrakt i går (Premium uten tilleggspakker (foreløpig), Red Glory, med vinterdekk). Jeg er nr 251 (faktisk notert på kontrakten) av 2000 bestillinger i Norge, levering juni / juli.
Ellers ryddig oppførsel fra bilselger, han forsøkte ikke å prakke på meg utstyrspakker som jeg egentlig ikke har bruk for (det eneste jeg muligens vil savne er Bose-anlegget og skiltgjenkjenning). Han trodde videre ikke at det er dårlig økonomi ved videresalg å bare bestille grunnpakken, bilen vil i overskuelig fremtid være meget attraktiv som bruktbil uansett.
Og han var enig i at bilder av baksetet på Ampera med stofftrekk kan tyde på midtarmlene også her, time will show...

Trond.m

Enig i at premier utgaven har mer enn nok utstyr for den normale bilkjøpere.  Det er ikke utenkelig at man får bedre restverdi for innstegsmodellen når det står hundrevis av kjøpere ikke kø

Zuexi

Sitat fra: TM på onsdag 28. desember 2016, klokken 19:09
Det er ikke utenkelig at man får bedre restverdi for innstegsmodellen når det står hundrevis av kjøpere ikke kø
Spørs jo hvor lenge man har tenkt å beholde bilen... I begynnelsen, ja, men ikke etterhvert som folk har fått levert bilene sine eller det kommer andre alternativer på markedet.

AmocoCadiz

Sitat fra: Zuexi på onsdag 28. desember 2016, klokken 19:45
Sitat fra: TM på onsdag 28. desember 2016, klokken 19:09
Det er ikke utenkelig at man får bedre restverdi for innstegsmodellen når det står hundrevis av kjøpere ikke kø
Spørs jo hvor lenge man har tenkt å beholde bilen... I begynnelsen, ja, men ikke etterhvert som folk har fått levert bilene sine eller det kommer andre alternativer på markedet.
Nei, men etter lengre tid (noen år) får du heller ikke noe særlig igjen for ekstrautstyret, men er det på den tiden den skal selges to ellers like AE til salgs får du nok solgt den raskere med mere utstyr.
Kan dog like gjerne være fargen som kjøperen går etter, men hva er kule og ukule farger om noen år...?

zbk

Bestilt blå Ampera-e i dag. #55 i køen. Ble sagt levering i juni, men håper jeg har bilen i løpet av mai eller i alle fall tidlig i juni.Forhandler hadde ikke hørt om at det skulle komme kundebiler sammen med demobilene.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA