Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får du din Ampera-e levert ?

Startet av elmu, tirsdag 27. desember 2016, klokken 09:43

« forrige - neste »

elmu

Har fått tilsendt e-post frå forhandlar som ønskjer at eg spesifiserer min Ampera-e no rett over nyttår. Det blei ikkje skreve noko om leveringstid så eg ville gjerne likt å vite kva de andre har fått vite om levering. Eg bestilte så seint som rundt 20.oktober så er ikkje blant dei første.  Skriv gjerne kontraktsdato saman med leveringstidspunkt.

erato

Biler bestilt i slutten av oktober vil bli produsert i oktober 2017 har jeg fått opplyst, basert på dagens produksjonsrate med ett sift.. Så skal de sendes til Europa, klargjøres osv. Det er ikke utenkelig at GM vil øke produksjonstakten, men det avhenger av tilgang på batterier. Det er leveransetakten av batteripakken som styrer dette.

Ipadjove

Tips: Hør med forhandleren din, han har nok interne lister fra Opel.

Sverre Grevskott

bekreftet bestilling 15.09, kontraktsdato 22.09 (var offshore så fikk ikke kommet innom før for signering), levering juni (evt juli om man er litt pessemistisk)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

stiglj

Min er leverandørbestilt 3. oktober. Skulle settes i produksjon i mars/april med levering i juli.


Sent from my iPad using Tapatalk

DagfinnN

Sitat fra: Ipadjove på tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:15
Tips: Hør med forhandleren din, han har nok interne lister fra Opel.
Jeg har prøvd dette, men fikk til svar at rekkefølgen er kun tilgjengelig hos Opel Norge sentralt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Sverre Grevskott

Sitat fra: nix på tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:45
Sitat fra: Sverre Grevskott på tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:30
bekreftet bestilling 15.09, kontraktsdato 22.09 (var offshore så fikk ikke kommet innom før for signering), levering juni (evt juli om man er litt pessemistisk)
Btw, hvordan vet du at at er nr 57 i køen? (ref signatur)

Det fikk jeg på mail fra forhandler som igjen hadde fått dette fra Opel sentralt. Jeg tror dog jeg har rykket bakover pga "sein" signering av kontrakt :(
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

kammiz

Bestilte 16. september, er nr 41 i køen i Norge, så får en av de 120 som kommer i april/mai. Min forhandler er allikevel heller pessimistisk enn optimistisk, og sier levering i juni. Fair enough. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Jeg har ikke fått vite hvilket nummer jeg har i køen. Jeg skrev til Opel Norge og spurte om det, men de sa at dette har forhandleren kontroll med. Forhandleren svarte at jeg hadde produksjon uke 4...med det mener de 4. produksjonsuke fra start som er ca 1.2. Så hvis det stemmer bør vel bilen kunne komme i april / mai. Men de sier levering juni, og der er nok for å være på den sikre siden.

kammiz

Sitat fra: TM på tirsdag 27. desember 2016, klokken 14:39
Jeg har ikke fått vite hvilket nummer jeg har i køen. Jeg skrev til Opel Norge og spurte om det, men de sa at dette har forhandleren kontroll med. Forhandleren svarte at jeg hadde produksjon uke 4...med det mener de 4. produksjonsuke fra start som er ca 1.2. Så hvis det stemmer bør vel bilen kunne komme i april / mai. Men de sier levering juni, og der er nok for å være på den sikre siden.
har også fått beskjed om produksjon uke 4 :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

elmu

Då fekk eg tilbakemelding frå leverandør, er rundt 1300 som skal ha bil før meg og planlagt produksjon  oktober 2017. Levering ca. 12 veker seinare. Hadde håpa litt før, men det stemmer bra med bestillinga til  erato

Amoss

Sitat fra: hhei på tirsdag 27. desember 2016, klokken 15:11
Då fekk eg tilbakemelding frå leverandør, er rundt 1300 som skal ha bil før meg og planlagt produksjon  oktober 2017. Levering ca. 12 veker seinare. Hadde håpa litt før, men det stemmer bra med bestillinga til  erato

Interessant. Det har jo blitt spekulert litt om hvor mange biler Opel kommer til å levere her til lands neste år. Ser altså ut til å være under 1300 biler? Ut fra det du sier her får du neppe bilen før i Januar. Vi var nok litt for optimistiske da vi gjettet på mellom 1500 og 2000 :p
Model S 85D

Tom E.

Marsproduksjon og levering i juni har jeg fått oppgitt.

bmw2002

Produksjon i mars, levering juni.

Skulle ønske de klarte å kutte ned leveringstiden fra 3 måneder.

Tellus

Signerte 20. september og har plass nummer rett over 200 med antatt levering juni/juli. Forhandler fortalte at Norges produksjonskvote for 2017 er på 2000 biler. Noen av disse vil selvfølgelig bli levert i 2018.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA