Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

El-bil parkerings tips i Stavanger

Startet av tomh, mandag 19. desember 2016, klokken 07:53

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: Rollep på fredag 29. september 2017, klokken 19:48
Sitat fra: zbk på lørdag 02. september 2017, klokken 18:08
Litt utenfor sentrum, men på Amfi Madla er det nettopp satt opp 6stk ZapCharger på øverste parkering. Stod en Zoe og ladet i dag, så TN-nett og basert på estimert tid igjen ved halvfull bil gjetter jeg bilen ladet på 32A enfase.

Ikke merket som reserverte plasser for elbil foreløpig i alle fall og plasseringen er slik at uten merking vil plassene nesten alltid være opptatt. En time gratis parkering, betaling videre.
Plassene er nå blitt tydelig merket "Reservert for elbiler under lading". Selv i dag på en fredag ettermiddag var jeg så heldig at jeg kom til, det til tross for at der som forventet sto 2 Leafer parkert uten å lade. Hva er det som gjør at så mange elbilister enten er blinde eller har åpenbare leseproblemer?

Alle fossilbiler jeg så rygget ut med en gang de så merkingen som forøvrig er så tydelig at den er umulig å bomme på.
Ser ut som det begynner å gå seg til, de siste ukene jeg har vært innom Madla Amfi har plassene i stort sett vært tomme for vanlige biler og ikke-ladende elbiler.

Har også funnet ut at det er 3 fase lading, jeg får som regel inn ca. 10 kWt på i3'en under et timelangt besøk  :)

Rollep

Det kunne selvfølgelig ikke vare, når jeg kom til Madla Amfi i går var skiltene forandret til «Ladbar motorvogn mot avgift / gratis billett»

Dermed var det tilbake til samme situasjon som på alle andre plasser. På de 6 ladestasjonene sto det parkert 2 elbiler som ladet, 2 elbiler som ikke en gang var plugget inn, 1 Mercedes hybridplugg som var ferdig ladet og på den siste plassen sto det en vanlig dieselbil.

Imens jeg sto og ventet kom eieren av hybridpluggen ut og plasserte en ny 1 times gratis billett i bilen før han raskt forsvant tilbake inn på kjøpesenteret >:(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA