Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

X90D i bestilling med supertilbud på Model S P90DL

Startet av Kim Kim, fredag 02. desember 2016, klokken 23:30

« forrige - neste »

OnlyOne

Det er jo også greit å ha i tankene at det er en "hype" rundt det meste som er nytt, i alle fall fra Tesla. Når "hypen" etter hvert avtar, så kan jo forholdet se litt annerledes ut, all den tid de fleste synes å mene at designet på model S er bedre enn på model X.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Bjoris

SUV i Norge med hengerfeste vs en kombi uten mulighet for dette, er vel ikke noe å stusse på? Kjøp 5 seteren så har du ikke så mye annet fancy enn disse FWD som kan skape problemer for X, men inntil nå ser det ut til å fungere ganske så bra:)


Elbil fundamentalist

Hengerfeste vs skistativ er mer likeverdige behov. Selv vil jeg helst ha skistativ iom at det ikke er skiluke i hverken X eller S. Hengerfeste kan vi låne / leie de få gangene det er behov for det, samt at model 3 som vi har i bestilling kommer antakelig med mulighet for krok.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

jkirkebo

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 04. desember 2016, klokken 14:14
Hengerfeste vs skistativ er mer likeverdige behov. Selv vil jeg helst ha skistativ iom at det ikke er skiluke i hverken X eller S. Hengerfeste kan vi låne / leie de få gangene det er behov for det, samt at model 3 som vi har i bestilling kommer antakelig med mulighet for krok.

Skistativ trenger man vel bare om man samtidig må være mer enn 4 personer i bilen (evt. mulig det går med 5) slik jeg ser det. Pakker skiene i poser og legger de fram i åpningen mellom setene i 6-seter-utgaven.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nie

Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. desember 2016, klokken 14:42
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 04. desember 2016, klokken 14:14
Hengerfeste vs skistativ er mer likeverdige behov. Selv vil jeg helst ha skistativ iom at det ikke er skiluke i hverken X eller S. Hengerfeste kan vi låne / leie de få gangene det er behov for det, samt at model 3 som vi har i bestilling kommer antakelig med mulighet for krok.

Skistativ trenger man vel bare om man samtidig må være mer enn 4 personer i bilen (evt. mulig det går med 5) slik jeg ser det. Pakker skiene i poser og legger de fram i åpningen mellom setene i 6-seter-utgaven.
Akkurat dette har jeg etterlyst litt bilder av. Vi er 4 personer reiser alltid med turski og slalåmski, totalt åtte par ski. Hvis dette funker trygt og greit, kan det godt tenkes at det blir X-bestilling.
Må vel være noen barnefamilier med X der ute som har startet ski-sesongen?

Elbil fundamentalist

Ja, det er riktig. 6 seter konfig løser problemet med manglende skistativ. Gå for en X med 6 seter ap2. Kanskje vi skulle bytte sjøl?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Thor2014

Ser flere mener hengerfeste er viktig. Jeg har brukt for hengerfeste kanskje en gang i året. Lar ikke det påvirke bilvalget.
Trenger trådstarter hengerfeste?

petersv

Kjøp en X P100DL, så får du i pose og sekk. ;) Med dagens rente så er det jo ikke noe vits i å ha penger i banken. :P

Kim Kim

Sitat fra: Thor2014 på søndag 04. desember 2016, klokken 23:41
Ser flere mener hengerfeste er viktig. Jeg har brukt for hengerfeste kanskje en gang i året. Lar ikke det påvirke bilvalget.
Trenger trådstarter hengerfeste?

Nei, er vel ikke så veldig utslagsgivende. Kan låne bil, eller leie en kassebil den ene gangen i året jeg har behov.

Skal forsøke å få til en prøvekjøring i dag, hvor jeg går fra model X til model s rett etterhverandre. Kan jo bli spennede.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

o.b.lix

Sitat fra: Kim Kim på mandag 05. desember 2016, klokken 09:41
Nei, er vel ikke så veldig utslagsgivende. Kan låne bil, eller leie en kassebil den ene gangen i året jeg har behov.

Slik tenkte jeg også. Bare det at å kjøre en annen bil er så pyton at jeg angrer den beslutningen nå...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kim Kim

Jeg hadde en plan om å overraske kjæresten med ny bil. Planen var at vi under påskudd av å levere inn min gamle Tesla til service, i stedet skulle bytte den inn og ha utlevering av ny bil.

Nå selger jeg privat i stedet, og kjæresten så dessverre meldingen fra en kjøper på min telefon. Derfor var hun også plutselig med i diskusjonen.
Så siden hun vil ha en Model X 90D, og jeg etter mye om og men vil ha en Model S P90D inngikk vi som vanlig et kompromiss og beholder vår bestilling på Model X 90D

Men jeg hadde nok gått for en P90D til slutt tror jeg :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

tjomswrx

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 07. desember 2016, klokken 11:15
Jeg hadde en plan om å overraske kjæresten med ny bil. Planen var at vi under påskudd av å levere inn min gamle Tesla til service, i stedet skulle bytte den inn og ha utlevering av ny bil.

Nå selger jeg privat i stedet, og kjæresten så dessverre meldingen fra en kjøper på min telefon. Derfor var hun også plutselig med i diskusjonen.
Så siden hun vil ha en Model X 90D, og jeg etter mye om og men vil ha en Model S P90D inngikk vi som vanlig et kompromiss og beholder vår bestilling på Model X 90D

Men jeg hadde nok gått for en P90D til slutt tror jeg :)

Føler med deg:)! Er i samme bås, og tror ikke dette blir feil. Synes allerede at X begynner å se bra ut. i3 så rar ut i starten, men nå er den faktisk litt tøff synes jeg.
S85

vnm

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 07. desember 2016, klokken 11:15
Jeg hadde en plan om å overraske kjæresten med ny bil. Planen var at vi under påskudd av å levere inn min gamle Tesla til service, i stedet skulle bytte den inn og ha utlevering av ny bil.

Nå selger jeg privat i stedet, og kjæresten så dessverre meldingen fra en kjøper på min telefon. Derfor var hun også plutselig med i diskusjonen.
Så siden hun vil ha en Model X 90D, og jeg etter mye om og men vil ha en Model S P90D inngikk vi som vanlig et kompromiss og beholder vår bestilling på Model X 90D

Men jeg hadde nok gått for en P90D til slutt tror jeg :)
Jeg har overrasket kone med å håndtere kjøpt Model S to ganger. Første gangen avslørte jeg at jeg hadde bestilt (etter hun hadde fått prøve en lånebil). Andre gangen kom jeg plutselig hjem med en ny annen Model S og spurte hva hun syntes om den. Etterpå fortalte jeg at jeg hadde kjøpt den.

Jeg synes det var veldig festlig! I begge tilfellene gikk det ikke som jeg hadde trodd. Hun ble mest sur fordi jeg hadde "gått bak ryggen" hennes... Men som dere vet er det jo lett å venne seg til å kjøre Tesla, så nå må jeg nesten spørre om å få lov til å kjøre den... :D
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA