Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60 vs 60D - forskjellig rekkevidde om vinteren?

Startet av georglu, onsdag 30. november 2016, klokken 19:36

« forrige - neste »

vnm

Dette er fremdeles uklart for meg: Blir torque sleep deaktivert (dvs er begge motorene permanent aktive) under 1 grad med Range Mode PÅ?

Om svarer på dette er nei, vil man i teorien oppnå vel så god rekkevidde om vinteren med D-modellene.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Tuxedo

Sitat fra: vnm på fredag 02. desember 2016, klokken 15:51
Dette er fremdeles uklart for meg: Blir torque sleep deaktivert (dvs er begge motorene permanent aktive) under 1 grad med Range Mode PÅ?

Om svarer på dette er nei, vil man i teorien oppnå vel så god rekkevidde om vinteren med D-modellene.
Svaret er ja.

Cowboystrekk

Sitat fra: turfsurf på torsdag 01. desember 2016, klokken 16:18
Det er stor forskjell på fremkommelighet på D og ikke D. Hvis du ikke merker noe særlig forskjell så har du ikke prøvd på utfordrende føre.
skal ikke benekte det, men under middels krevende forhold følte jeg ikke forskjellen var stor :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

OT: Fikk prøvd D på lukka område på skikkelig vinterføre i dag, og med Slip start aktivert oppførte den seg nesten som RWD med deaktivert ESP, bare med mye mer framdrift. Skikkelig opptur :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA