Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bil nummer en

Startet av TeslaSvein63, søndag 27. november 2016, klokken 21:51

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Å omtale TMS som en bil nummer en er en stor vits. Uten lånebilordningen, altså de som har betalt for det osv, så ville det ikke være mulig. Man har altså en bil som har vært snart 20 ganger på verksted siden nov 2013. Kanskje så mye som 3-4 mnd tilsammen på verksted. Feilene kommer som perler på en snor. Noen ganger kan man samle dem opp og noen ganger må man straks pga akutte feil. Når garantitiden utgår, så er man hjelpeløst fanget i dette systemet og med gru kan man bare tenke seg til for en utgift dette vil bli med Teslas priser på verkstedet.  Disse første eksperimentbilene må få utvidet garantiordning hvis det skal ha noen mening at man har vært forsøkskanin i Teslasysemet. Jeg er overhode ikke imponert over Teslas måte å behandle bilen på og gi tilbakemeldinger på både reparasjoner og spørsmål. Mann er fanget i ett drittdårlig amerikansk ignorant system som bruker avmakten som sin beste forretningside innen kundebehandling. Jeg er ikke alene og jeg mener at vi må gå sammen for å få Tesla på bedre tanker. Bilene våre er tapsprosjekter når garantien løper ut. Feilene tar aldri slutt og feilene bare fixes med samme dritten som ryker etter hvert. Det er lite forbedringer å spore. Tesla venter bare på at de eldste bilene skal ramle ut av verkstedene når garantiene utgår. Jeg vedder på at da er det kroken på døra og ingen ting å hente der mer, selv om det er samme feilene som går igjen. Jeg mener også at vi trenger seriøs hjelp for å få dette til. Hvordan skal vi få belyst problemet og hvor mange der egentlig gjelder? Tror ikke bare det er 13-14 modellene dette omhandler.

Spinner

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 27. november 2016, klokken 21:51Å omtale TMS som en bil nummer en er en stor vits. Uten lånebilordningen, altså de som har betalt for det osv, så ville det ikke være mulig.
Da har jeg gjort det umulige i over 3 år og 100.000 km i TMS :D
Har aldri hatt behov for leiebil, de gangene den første (sept. 2013 P85+) var inn på service og diverse fikser, fikk jeg tilbake bilen samme dag. Var vel inne totalt 4 eller 5 ganger over en to-års periode og 60.000 km.

Min nye 90D fra okt. 2015 har på 40.000 km ikke sett et servicesenter siden jeg kjøpte den.

Det er selvfølgelig noen som er uheldige med sin bil og opplever en rekke feil og dårlige service. Men å legge disse opplevelsene til grunn for å bastant påstå at TMS som bil nummer en er en vits, blir som om jeg skal si at TMS fra 2015 er feilfri.

Veggen

Forstår du er frustrert, men dine erfaringer er nok ikke normen.
Vi har vår 2013 P85+ som nummer en og eneste bil.
Den har vært 2 ganger inne utenom vanlig service, begge gangene har Tesla selv kalt den inn for oppgraderinger.
Har ikke hatt noen feil som har ført til stopp eller driftsproblemer.

Når det er sagt, det er tydelig at Tesla sliter med kapasiteten på verkstedene, mange måneders ventetid er ikke greit, og oppfølgingsystemet har forbedringspotensial for å si det pent.

AppleKnocker

Jeg kunne startet den samme tråden om Audi. Jeg kjøpte en ny A6 i 2001 som var inne hver måned så lenge jeg eide den. Jeg solgte den ene og alene fordi jeg ble lei. Noen ganger er man uheldig.

Men jeg synes også ventetid på verksted er for lang. Og jeg gruer meg til garantien går ut.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

mogu

Føler du deg bedre nå? :) riktignok hatt bile i bare 1,5 år, men snart 70.000 km. 3 verkstedbesøk, hver gang med lånebil og aldri driftsstans! Tesla Model S er min eneste bil og jeg er kjempefornøyd!
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

TeslaSvein63

Jeg er ikke ute etter medynk og jeg synes vi skal holde oss til Tesla. Når det gjelder andre biler så har jeg vært forskånet for verkstedbesøk og ja jeg har hatt mange og mange gamle biler. Jeg tror imidlertid at mange føler seg hemmet for å si i fra pga av at det kommer så mange "heldige" på banene med en gang og dolker deg ned. Det fungerer en stund, helt til den største fascinasjonen av Tesla slipper taket og det gjør den og hvis ikke det blir orden på sakene etterhvert, forsvinner den helt. Jeg følte også å måtte holde tilbake en god stund. Man vil jo ikke være Surmaget heller som en så fint kalte det, men han har sikkert ingen problemer. Ikke vær redde for å ta tak og si i fra om problemene som ingen ende vill ta. Det er verkstedenes kjør, ett strålende bevis på.

frankofobia

Jeg hadde en oktober 2013 P85+ og etter 1,5 år som ulykkelig bileier kjøpte Tesla bilen tilbake. Jeg hadde hele tiden en positiv dialog med Tesla og jeg ble til slutt så oppgitt at de gikk med på å kjøpe den tilbake på goodwill.
De inrømmer selvsagt ingen feil, men bilen bodde praktisk talt på verkstedet.

Hadde ikke tatt i en brukt førstegenerasjon Model S om jeg fikk betalt for det.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

TeslaSvein63

Jeg har bedt dem om å ta tilbake bilen nå i snart 2 år men blir ignorert på det sterkeste med alle midler. Ingen burde ha en slik bil til en slik pris. Garantier kan ikke forvare det.

Brede

I løpet av mine 20 år som bileier har jeg aldri hatt mindre problemer med en bil enn jeg har hatt på 3 år med S.
Nå skal det sies at jeg aldri før har vært spesielt heldig med bilene jeg har kjøpt.  ;D

Tror det er tre ganger vi har vært inne på SC med bilen (inkludert to servicer). En gang med leiebil da diverse oppgraderinger tok noen dager.

Herlig å for en gangs skyld være en av de som ikke har problem med en bil.

Full sympati til de som har fått mandagsbil! Har selv opplevd dette med Audi, Mazda, Land Rover og Subaru..

Tuxedo

Har hatt min P85 fra november 2013 som bil nummer en, og en fossil som bil nummer to.  Fossilen har jeg kjørt to ganger i året, slik at startbatteriet blir sånn noenlunde vedlikeholdt.  I morgen går den til høgger'n siden den ikke gikk gjennom EU-kontrollen (sikkert kjørt for lite), og jeg ikke gidder å ta regningen for å bytte de rustne bremserørene.

Bjoris

Snakk med NAF og få hjelp til å heve kjøpet, de har ikke lov å utbedre samme feil mer enn ett par ganger

TeslaSvein63

Ja har vært inne på tanken. Er ikke medlem av NAF, så det er kanskje ikke hjelp å få. Som sagt så er jeg ikke interessert i å høre historier (baising) fra de som er redde for at bilene skal ramle i verdi før de for solgt dem før garantien går ut. Det er mange som ikke har råd til å selge dem like før det punktet og kjøpe seg nye. 

TeslaSvein63

Tuxedo: kjempegod bil, men batteriet gikk fløyten.  ???

Brede

Sitat fra: TeslaSvein63 på mandag 28. november 2016, klokken 00:54
Ja har vært inne på tanken. Er ikke medlem av NAF, så det er kanskje ikke hjelp å få. Som sagt så er jeg ikke interessert i å høre historier (baising) fra de som er redde for at bilene skal ramle i verdi før de for solgt dem før garantien går ut. Det er mange som ikke har råd til å selge dem like før det punktet og kjøpe seg nye.

Når du innleder med at det er en vits å omtale Model S som en bil nummer en så må du virkelig tåle at vi som er fornøyd med bilen som akkurat bil nummer en kommer med litt positiv omtale her..

Jeg ville omformulert ditt første innlegg med en litt mer seriøs tone og mindre "eder og galle". Det lønner seg bestandig, uansett hvor irritert en måtte være.

TeslaSvein63

Det står jeg for og som vanlig når noen nevner noe negativt, eller mye negativt, så kommer de gode og heldige raskt på banen. Jeg har pratet med veldig menge Tesla eiere og vet at det er steike mye feil på dem. Prøv å ha Tesla som bil nummer en uten mulighet for lånebatteri på garantien du eller uten varmeapparat, bremser, lading, huff, gidder ikke nevne ting en gang til. Synd at det er så mange som ikke tør å "stå fram" Jeg vet det er mange.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA