Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Til oss med levering (sent i) desember

Startet av hnrk, torsdag 24. november 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

hnrk

Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Hmm, virker som om det er ganske variable fart på produksjon. Jeg bestilte 14. September, bekreftet 24, bilen ble satt på produksjonslinja 20.10 og ferdig 12.11. Har også foreløpig forventet  utlevering i uke 51, er ganske spent på om de rekker dette. Min (nå 2. DS) er veldig tilbakeholden med hvilken båt bilen er på, så jeg har ikke aning om når den ankommer Bremerhaven. Har du klart å vri noen dato ut av DSen din?

Hvis du finner en dato, så skal jeg finne en båt! :)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Parabuthus

Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Høres kjent ut og vi har nok samme DS, men hun har hatt en tendens til å være vel optimistisk i forhold til levering. Sent oktober for meg er til slutt blitt 15/12, og det står igjen å se om jeg faktisk får bilen da. Det har knapt blitt registrert noen X'er i Trondheim den siste tiden, men vi får håpe det tar seg opp snart.  Og som du sier, hun kommuniserer bra i forhold til det andre har rapportert.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Nasatech

Sitat fra: Parabuthus på onsdag 30. november 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Høres kjent ut og vi har nok samme DS, men hun har hatt en tendens til å være vel optimistisk i forhold til levering. Sent oktober for meg er til slutt blitt 15/12, og det står igjen å se om jeg faktisk får bilen da. Det har knapt blitt registrert noen X'er i Trondheim den siste tiden, men vi får håpe det tar seg opp snart.  Og som du sier, hun kommuniserer bra i forhold til det andre har rapportert.

16 Model X registrert hittil i dag, så kanskje en ny topp?

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

Parabuthus

Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 13:28
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 30. november 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Høres kjent ut og vi har nok samme DS, men hun har hatt en tendens til å være vel optimistisk i forhold til levering. Sent oktober for meg er til slutt blitt 15/12, og det står igjen å se om jeg faktisk får bilen da. Det har knapt blitt registrert noen X'er i Trondheim den siste tiden, men vi får håpe det tar seg opp snart.  Og som du sier, hun kommuniserer bra i forhold til det andre har rapportert.

16 Model X registrert hittil i dag, så kanskje en ny topp?

http://www.itanywhere.no/Tesla.php
Enda flere nå (og 1000 er passert), men ingen i Trondheim :(  Interessant at så og si alle i dag er X75D.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Rockerick

Det viser seg jo bare at de skal toppe salgstallene mot slutten av kvartalene.. vi er flere som har bestilt i aug/sept og det ser nå at til å bli levert i midt av desember.
Produksjon og transport ser ut til å bli koordinert, slik at det nå i de nærmeste ukene blir toppet opp.

Har som sagt tidligere fått utlevering 15des, og fikk høre at det skulle leveres ut 6 biler denne dagen i Trondheim. Hektiske dager med andre ord..
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

Nasatech

Sitat fra: Rockerick på onsdag 30. november 2016, klokken 15:11
Det viser seg jo bare at de skal toppe salgstallene mot slutten av kvartalene.. vi er flere som har bestilt i aug/sept og det ser nå at til å bli levert i midt av desember.
Produksjon og transport ser ut til å bli koordinert, slik at det nå i de nærmeste ukene blir toppet opp.

Har som sagt tidligere fått utlevering 15des, og fikk høre at det skulle leveres ut 6 biler denne dagen i Trondheim. Hektiske dager med andre ord..

22. november ble siste Model X levert i Trondheim.

http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=TESLA%20MOTORS%20MODEL%20X&mnd=%25&year=%25&sort=8

Frodebo

Sitat fra: hnrk på onsdag 30. november 2016, klokken 09:45
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 07:13
Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Hmm, virker som om det er ganske variable fart på produksjon. Jeg bestilte 14. September, bekreftet 24, bilen ble satt på produksjonslinja 20.10 og ferdig 12.11. Har også foreløpig forventet  utlevering i uke 51, er ganske spent på om de rekker dette. Min (nå 2. DS) er veldig tilbakeholden med hvilken båt bilen er på, så jeg har ikke aning om når den ankommer Bremerhaven. Har du klart å vri noen dato ut av DSen din?

Hvis du finner en dato, så skal jeg finne en båt! :)

Årsaken til at min levering blir så rask er visstnok at de vil gjøre unna leveringene på utgående farger. Jeg bestilte i solid hvit - en farge som de tok ut av opsjonene dagen etter jeg bestilte. Snakket med DS i dag, og bilen er ennå ikke ankommet Bremerhaven. Skal bil komme før jul må den ankomme en av de aller første dagene, så en båtopplysning nå hadde vært gull.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

hnrk

For de som har biler med Theben, så har den akkurat klappet til kai i Bermerhaven :)

X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Ega84

Sitat fra: hnrk på søndag 04. desember 2016, klokken 22:44
For de som har biler med Theben, så har den akkurat klappet til kai i Bermerhaven :)

Hvilken båt bilen er på, får dere denne informasjonen fra DS?
Min bil gikk, ifl MyTesla, i transitt 16.11. Noe håp om at bilen kom seg med Theben mon tro?
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

hnrk

Sitat fra: Ega84 på søndag 04. desember 2016, klokken 23:25
Sitat fra: hnrk på søndag 04. desember 2016, klokken 22:44
For de som har biler med Theben, så har den akkurat klappet til kai i Bermerhaven :)

Hvilken båt bilen er på, får dere denne informasjonen fra DS?
Min bil gikk, ifl MyTesla, i transitt 16.11. Noe håp om at bilen kom seg med Theben mon tro?

Vrient å få info ut av DS gitt. Min gikk i transitt 14.11 og jeg fikk vridd ut av DS at den ble kjørt med tog til NYC. Så jeg *tror* min er på Titania, som skal ankomme Bremerhaven 12.12
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

hnrk

Nå har bilen endret status til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering." og samtidig har jeg fått satt forventet utlevering til 25.12.16 - 08.01.17 på My Tesla. Men, nå har den i det minste kommet til Europa.

Litt ugreit å orge utlevering i romjula, så spørs nok ikke om det må bli på nyåret. Jaja, fikk *nesten* ny bil til jul da! (og uansett bedre enn å få en nesten ny bil, til jul ;)
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Nasatech

Sitat fra: hnrk på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:52
Nå har bilen endret status til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering." og samtidig har jeg fått satt forventet utlevering til 25.12.16 - 08.01.17 på My Tesla. Men, nå har den i det minste kommet til Europa.

Litt ugreit å orge utlevering i romjula, så spørs nok ikke om det må bli på nyåret. Jaja, fikk *nesten* ny bil til jul da! (og uansett bedre enn å få en nesten ny bil, til jul ;)

Kult å høre at de har fått orden på MyTesla. Var ingen updates da jeg fikk min Model X i august. Sto fortsatt "Din bil er i produksjonskø" da jeg hentet bilen hos Tesla.

hoffa

Sitat fra: Nasatech på lørdag 10. desember 2016, klokken 12:21
Sitat fra: hnrk på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:52
Nå har bilen endret status til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering." og samtidig har jeg fått satt forventet utlevering til 25.12.16 - 08.01.17 på My Tesla. Men, nå har den i det minste kommet til Europa.

Litt ugreit å orge utlevering i romjula, så spørs nok ikke om det må bli på nyåret. Jaja, fikk *nesten* ny bil til jul da! (og uansett bedre enn å få en nesten ny bil, til jul ;)
spørs om du kan stole på denne oppdateringen. Det er vel bekreftet at det er en bug i systemet til Tesla. Jeg fikk låst min X bestilling i natt, og timer etter var min bil kommet til Tilburg klar for montering. Jeg har mars utlevering.

Kult å høre at de har fått orden på MyTesla. Var ingen updates da jeg fikk min Model X i august. Sto fortsatt "Din bil er i produksjonskø" da jeg hentet bilen hos Tesla.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Bjoris

Ja, min er også i Nederland, men 1 mnd forskjøvet leveringstid, håper begge deler er tull noe det mest sannsynlig er... Synd det ikke er mer oppdatert, kunne jo stått når den er planlagt i produksjon, for det vet DS...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA