Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe brukt TMS?

Startet av Saito, søndag 20. november 2016, klokken 13:29

« forrige - neste »

Saito

Hei!

Jeg går å vurderer en brukt TMS 85+.

Har prøvekjørt en del (leid på hertz en helg, dog var dette en 85d), prøvd ny hos Tesla, og vært å sett på en del private.

Men, jeg begynnte å tenke litt på restverdien på bilen om ett par år, da har den gått si ca 60-70k.
Vil den da fort være en "ukurrant" model? Med tanke på at den ikke har Autop., 4wd. 1ste. gen seter. Etc etc.

Har budsjett på maks 600k. 60/70 modeller er uaktuelle.

Hva tenker dere både dere som har model S og ikke har.


J

trykkertor

Spørsmålet du må stille deg er om du tør ta risikoen på å eie en så dyr bil utenfor garantiperioden.
Telsa Model S er kjent for å ha mange og en del dyre feil. Det går greit i garantitiden.
Men hvis du plutselig står der med dører som ikke åpner seg, lekkasje eller en drive unit som må byttes, og du skal betale regningen, så blir det fort dyrt.
Det som blir spennende å se om 1.5 år, er hva som skjer med bruktprisene på Model S når de ender utenfor garantitiden.

tiger`n

Jeg har fulgt med i lang tid, og 13-14 modeller vanlig 85-batteri som har gått litt får man fra 450, annonsert dog.
Og mange av de har ligget i flere måneder tilsalgs med noen prisdropp, uten at det har hjulpet.
Jeg vil tro du kan plukke opp en 85 modell tidlig -14 til ca 400 uten noe problem.
Husk at de fleste biler er ganske bra overpriset, den prisen som står er det selgeren håper å få, uten realisme i bildet. Som du sier så nærmer de seg utløp garanti flere av dem. Å være eier av en 10 år gammel TMS som har rundet 200k km trenger ikke akkurat å bli en fornøyelse.

Saito

Nå tenker jeg vel at om det blir en tidlig utgave så vil jeg selge den etter ca 2 år, å det ligger jo noen ute som har gått rundt 35k-45k, å med garantien på batteri OG drivverk (DU) til 8år og ubegrenset km så er ikke det så dumt. Min Volvo har gikk ut av garantien for ett år siden, prøvde å google litt etter hva hvis feks automaten havarerer på den, hva vil det koste? I allefall ikke under 50k sikkert nærmmere 100k.
Men som dere nevner så er det jo mye annet rart som skjer med disse bilene også..

::)

Amoss

Vil anbefale å heller spørre i Model S subforumet. Tror du vil få flere responser der.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA