Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum ladebrikke

Startet av André Gabrielsen, lørdag 19. november 2016, klokken 18:33

« forrige - neste »

André Gabrielsen

Grunnet overgang til annen bil ønsker jeg å selge min Fortum Charge & Drive ladebrikke.
Brikken har 8400kr restverdi med 7 års gyldighet.
Selges for 4500kr eventuelt kom med bud.
Eventuel ny eier kontakter fortum og får brikken registrert i sitt navn.
Kontakt meg på andre.gabrielsen@gmail.com

sven erik

Sitat fra: André Gabrielsen på lørdag 19. november 2016, klokken 18:33
Grunnet overgang til annen bil ønsker jeg å selge min Fortum Charge & Drive ladebrikke.
Brikken har 8400kr restverdi med 7 års gyldighet.
Selges for 4500kr eventuelt kom med bud.
Eventuel ny eier kontakter fortum og får brikken registrert i sitt navn.
Kontakt meg på andre.gabrielsen@gmail.com

har du skjekket at  en kan overføre den til noen andre

André Gabrielsen

Har skjekket det ja. Har bekreftelse på mail at de har midlertidig deaktivert brikken i påvente av at ny eier tar kontakt og får brikken registrert i sitt navn.


elektrolux

Hvorfor har den kun 7 års gyldighet?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

en bruker denne opp  før det er gått 7år

André Gabrielsen

#5
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. november 2016, klokken 11:58
Hvorfor har den kun 7 års gyldighet?

Usikker. Er nok bare en grense som fortumhar satt.

Altså dette er en ladebrikke som fulgte med Leaf'en da jeg kjøpte den. Den hadde opprinnelig 10000 kr verdi inkludert ladetid på fortum hurtigladere. Pr. dags dato er det ca. 8400kr igjen får jeg opplyst av Fortum noe sommå brukes opp før det har gått ca 7 år. Dersom en bruker det opp før det er gått 7 år får enfortsatt ladet men en blir fakturert som vanlig av fortum.

Dette er egentlig et kjempegodt tilbud til de som hurtiglader mye, noe som skulle tilsi at en får hurtiglading til ca 1/2 pris i forhold til normal fakturering.Forutsatt at en bruker dette opp før det er gått 7 år selvsakt.

sven erik

men folk legger ikke så mye ut  for det er lettere og betale  noen hundre per måned

men har sent deg et bud

Myrvang

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

sven erik

Sitat fra: André Gabrielsen på søndag 20. november 2016, klokken 15:00
Sitat fra: elektrolux på søndag 20. november 2016, klokken 11:58
Hvorfor har den kun 7 års gyldighet?

Usikker. Er nok bare en grense som fortumhar satt.

Altså dette er en ladebrikke som fulgte med Leaf'en da jeg kjøpte den. Den hadde opprinnelig 10000 kr verdi inkludert ladetid på fortum hurtigladere. Pr. dags dato er det ca. 8400kr igjen får jeg opplyst av Fortum noe sommå brukes opp før det har gått ca 7 år. Dersom en bruker det opp før det er gått 7 år får enfortsatt ladet men en blir fakturert som vanlig av fortum.

Dette er egentlig et kjempegodt tilbud til de som hurtiglader mye, noe som skulle tilsi at en får hurtiglading til ca 1/2 pris i forhold til normal fakturering.Forutsatt at en bruker dette opp før det er gått 7 år selvsakt.

husk den kan bi stenkt  om den blir brukt på andre biler en  nissan

Nasatech

Har selv en Fortum brikke som fulgte med en Leaf vi hadde og har brukt den et par ganger på Teslaen. Fungerer som bare det :)

sven erik

Sitat fra: Nasatech på fredag 30. desember 2016, klokken 19:14
Har selv en Fortum brikke som fulgte med en Leaf vi hadde og har brukt den et par ganger på Teslaen. Fungerer som bare det :)

så lenge det varer  om en leer siklig på avtalen kan de sperre den  så lenge   det er peger på den som skla gå til og fyll nissan

elektrolux

Skremmende at Fortum kan annulere en ladebrikke til flere tusen bare forde en lader en annen bil enn den som står oppført.

Tenk om Shell skulle gjort dette med Shell kortet mitt om jeg glemte meg ut og fyllte opp f.eks en leiebil i stedet for dieseldyret.  :o
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Nasatech

Ja. Har hørt trusler, men aldri hørt om noen som faktisk har opplevd dette. Håper på det beste :)

elektrolux

Sak for forbrukerrådet? Dette er omtrent på høyde med vilkårene for batterileie.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

fryyr står i vikårende  men de kan ikke sperre om du bruker de på en nv200  disse fra leaf   men på andre biler  men uansett er ikke oen intresert i og legge ut  så mye som  4500  for en lad brikke   jeg har fått de helt ned i 1750  for  inge legger ut  så mye penger 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA