Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon på E6 før Hamar

Startet av bobakka, torsdag 11. november 2010, klokken 16:27

« forrige - neste »

bobakka

Noen som vet om mulighet for å lade elbil på E6 før Hamar?
Har bestilt en iMev som blir levert rundt påsketider :)
De sier opptil 160 km -og det er 140 km til Hamar fra oss...
Farlig nær oppgitt maks.
Sjekket på kartet, men det står ingen ladestasjoer mellom Jessheim og Hamar.
Tenkte kanksje Espa Shell kunne være et alternativ når vi skal innom ha noen boller..
Regner med at 20-30 min med lading skulle være nok for å få oss helt frem - om det er nødvendig.
Noen som har erfaringer eller tips??
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Lanber

#1
Legger du opp til daglig å kjøre bilen så langt som 140km? Det er optimistisk!

I så fall må du ta det rolig på E6 og ikke ligge i 100kmt.
Vil tro at tungt føre med fks sludd vil stjele en god del av rekkevidden.
Som ganske så fersk EL billisit så underer jeg meg fremdeles hvor lite som skal til for at det er merkbar forskjell fra ene dagen til den andre, mot eller medvind betyr så mye som 20% til eller fra for meg.

God ide med backup plan i form av bensinstasjoner, du trenger strengt tatt uansett bare en 16A stikkontakt.
20min gir deg ca 1,5kwh som er noe under 10% lading

Hans Håvard Kvisle

Dette er ikke mine ord, men Mitsubishis ord, saksa fra artikkel:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=36678

"Mitsubishi er veldig ærlig her. De sier at rekkevidden er 150 km, med fulladet batteri. Avhengig av kjørestil, selvfølgelig – men det gjelder jo alle typer biler.
......
Men så føyer de til at dersom det er 30 grader varmt ute og du kjører AC-anlegget på fullt, er vi nede på 110 km. Og er det rundt null så du bruker varmeapparatet, er vi plutselig nede på 80."

Kanskje noe å tenke på hvis du skal kjøre Oslo-Hamar?
St.Hanshaugen

BauDemo

#3
I may have missunderstood your needs but according to my map the distance between jessheim and hamar is 89km..

Anyhow, you may be able to plug at "Eidsivas kontor"
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=48815874-0169-431f-a6c0-cf04bc72abc1&ln=no

Close to Jessheim is "Gardermoen Lufthavn"
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=2cdbcde0-8d70-414c-9eb5-e35870c344f8&ln=no

Maybe a good idea to double check that there is a possibility to charge. If you try any of these, please leave a comment if it worked or not, and upload photos of the charging points.

Good luck!

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lars C. Krogenæs

Mye kan skje med hurtigladere innen april.

Jeg håper og tror at de første hurtigladerene kommer langs E6 mellom Oslo og Trondheim, samt langs E18 Oslo-Kr. sand og E16 Oslo- Bergen.

Altså ikke bekymre deg alt for mye nå....

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA