Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva kommer i Unveil Part ≡ ?

Startet av lunitiks, søndag 30. oktober 2016, klokken 14:23

« forrige - neste »

Counterpointer

#90
Sitat fra: Amoss på fredag 24. mars 2017, klokken 18:09
Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mars 2017, klokken 17:57
Og det tar et års tid ca (6-9 måneder) før det kommer mer utstyrte spennende utgaver med awd, luftfjæring/hengerfeste og større batteri.

Nja, nå legger du vel på litt?  Korrekt når det gjelder AWD, og også Performance (som du ikke nevnte), men ikke ett ord som jeg har fått med meg om hverken luftfjæringer/hengerfeste eller større batteri.

... og det kommer neppe noen biler hit til Europa før om ca. ett år eller så uansett antar jeg, så for oss her så er det slett ikke sikkert dette har noe å si.
Det kan godt hende (og det er helt fint) at jeg legger på litt. Men må amerikanske kjøpere venter så forflytter dette seg til oss. Det er ikke usannsynlig at det vil komme ytterligere forsinkelser.

Mulig jeg trekker sitatet om "nothing new" for langt, men for meg høres det ut som stort fokus på en billig basismodell og da vil ikke luftfjæring (og tilhørende hengerfeste) heller komme. Igjen er det fint om jeg tar feil, men tviler litt på det.

Edit tillegg;
Jeg tror at jeg selv har trodd for mye på at Tesla ville prøve å selge mye options for å tjene penger, nå ser det heller ut som de vil gjøre bilen enklest mulig for å få så lite reklamasjoner som mulig og dermed tjene selv på basismodell som jeg tenkte de tjener veldig lite på.

Geir68

Er luftfjæring er krav for MX med hengerfeste?
Så vidt jeg har skjønt har ikke MS mulighet for krok da karosseriet ikke er designet for denne lasten. M3 må da være designet for dette slik at de slipper å revidere karosseridesignet når dette innføres?

bmw2002

Det virker merkelig dersom bilen ikke får noe speedometer foran sjåfør. At AP skal kompensere er merkelig:

- Bilen blir neppe selvkjørende på nivå 5 på lenge, hvis HW er bra nok i det hele tatt
- Langt i fra sikkert selvkjørende biler er lov i mange land på lenge
- Mange ønsker å kjøre selv og bestiller ikke AP
- Navigasjonen til Tesla er dårligere enn de fleste andre, bare dette gjør at man må kjøre selv til tider

lunitiks

#93
Har selv problemer med å visualisere hvor/hvordan AP-displayet skal være... Speedometer, OK, sikkert greit rett til høyre for rattet. Men blir mye info på den derre skjermen hvis all IC-informasjon *pluss* ekstra til navi, media el. f.eks. ryggekamera

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GOS

Sitat fra: Amoss på fredag 24. mars 2017, klokken 16:01

@elonmusk Will there be a dual motor option? I put a deposit on a 3 with the hope there would be go fast options...



Elon Musk‏ @elonmusk
@TimShelton @FredericLambert @JimPengelly First in line for dual motor as soon as we can make it, which is probably in 6 to 9 months.

Det ble litt strek i regningen at det ble D så mye senere. Hmmmmm....lurer på om han vil at jeg og andre heller skal kjøpe en SD istedenfor......men da må de få frem hengerfeste først.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

THE

Sitat fra: GOS på fredag 24. mars 2017, klokken 22:14
Sitat fra: Amoss på fredag 24. mars 2017, klokken 16:01

@elonmusk Will there be a dual motor option? I put a deposit on a 3 with the hope there would be go fast options...



Elon Musk‏ @elonmusk
@TimShelton @FredericLambert @JimPengelly First in line for dual motor as soon as we can make it, which is probably in 6 to 9 months.

Det ble litt strek i regningen at det ble D så mye senere. Hmmmmm....lurer på om han vil at jeg og andre heller skal kjøpe en SD istedenfor......men da må de få frem hengerfeste først.

Ja, og han har vel også bekreftet at 75 kWh blir største batteri. Jeg hadde håpet på 85kWh, men 75 kan gå hvis det blir 75kWh netto.

Hvis det ikke dukker opp bedre instrumentering enn en sentermontert skjerm, så er jeg skeptisk til at det blir bestilling. Jaguar iPace virker plutselig mye mer interessant etter "lekkasjene" til Elon nå i dag...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

Dagens meldinger øker ikke hverken etterspørsel eller forventninger.
Det er ikke tilfeldig, men litt rart

RuneW

Det var vel egentlig bare en rekke skuffende tweets fra Elon i dag. D før i 2018 gjør meg ingen ting. Regner uansett med at jeg ikke får min før om et drøyt år. Verre er det med instrumenteringen. Førermiljøet ser dessverre helt dust ut slik det fremstår nå. Om bakluka (for)blir av postkasse-sprekk-typen i tillegg, lever reservasjonen min farlig.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mars 2017, klokken 19:45
Men må amerikanske kjøpere venter så forflytter dette seg til oss.

Sant nok, men det kan jo like godt skje begge veier. Dersom mange amerikanere blir sittende og vente på "D" og/eller "P", så kanskje de kan sende de første RWD bilene til Norge tidligere enn man har regnet med så langt?


Sitat fra: knut.aulie på fredag 24. mars 2017, klokken 19:45
Mulig jeg trekker sitatet om "nothing new" for langt, men for meg høres det ut som stort fokus på en billig basismodell og da vil ikke luftfjæring (og tilhørende hengerfeste) heller komme. Igjen er det fint om jeg tar feil, men tviler litt på det.

Ser at det kan tolkes slik, men er altså ikke det han har sagt. For litt siden ble det formidlet ett rykte fra "Model 3 owners club" som gikk ut på dette at "D" ikke ville bli levert helt i starten, men litt senere. Ser nå altså ut til at de hadde gode kilder for de ryktene. Ryktene de kom med gikk da ut på at de først ville levere RWD utgavene med det største batteriet, så med det mindre batteriet, og så "D" modellene. "P" bli så vidt jeg husker ikke nevnt. Regner det derfor som sannsynlig at de har rett også i resten av ryktet, noe jeg tolker som at de fortsatt leverer de best konfigurerte bilene først med unntak av "D" og "P". Akkurat som 5 seter utgaven av TMX kom senere enn de andre utgavene, og at TMS uten luftfjærer også tok litt tid før de kom. Eller rød lakk utenom signatur rødt drøyde en stund på TMS.

Forøvrig har vi vel ikke fått bekreftet at det blir luftfjæringer på TM3? Vil jo anta at det blir ett tilbud i og med at det er ett krav for å få hengerfeste på TMX, og at vi vet at TM3 vil få mulighet for å få hengerfeste.


Model S 85D

Amoss

Dette er det vel noen her også som har lurt på?
https://twitter.com/elonmusk/status/845370779298521088
Sitat
Joel Arthurs‏ @D1sneyNut 4 t

@elonmusk will the 3 be compatible with roof racks, referably to hold 60-100 pounds?



Elon Musk @elonmusk

@D1sneyNut Yes

Model S 85D

Amoss

Dette er vel som forventet.  (av en eller annen grunn kommer ikke spørsmålet som han svarer på frem hos meg)
https://twitter.com/elonmusk/status/845403535353143299
SitatElon Musk‏ @elonmusk

@erikhaaland We cannot make all country versions simultaneously or the production start would be a disaster. You would get first in Norway.
Model S 85D

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på lørdag 25. mars 2017, klokken 01:28
Dette er det vel noen her også som har lurt på?
https://twitter.com/elonmusk/status/845370779298521088
Sitat
Joel Arthurs‏ @D1sneyNut 4 t

@elonmusk will the 3 be compatible with roof racks, referably to hold 60-100 pounds?



Elon Musk @elonmusk

@D1sneyNut Yes


Forhåpentligvis blir det mer enn 60-100 lbs, som er 27-45kg...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 25. mars 2017, klokken 01:33
Forhåpentligvis blir det mer enn 60-100 lbs, som er 27-45kg...

Forhåpentligvis. Men det viktigste her var at vi nå har fått bekreftet at den vil kunne ha takbøyler/boks. Så vidt jeg vet har ikke det vært bekreftet før.

... men vi vet fortsatt ikke om det krever panorama-tak eller noe slikt :p
Model S 85D

Knut Røe

Håper virkelig ikke dette stemmer:
https://youtu.be/Xw1PXRNGcG4?t=133
Fronten ser helt grusom ut med den grillen. Hvorfor gjøre noe sånt? Bare for familielikhet?

GOS

Sitat fra: GOS på fredag 24. mars 2017, klokken 22:14
Det ble litt strek i regningen at det ble D så mye senere. Hmmmmm....lurer på om han vil at jeg og andre heller skal kjøpe en SD istedenfor......men da må de få frem hengerfeste først.

Og det er vist Elon sin plan også:
https://electrek.co/2017/03/25/elon-musk-tesla-model-3-reservation-holders-buy-model-s/
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA