Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjerom

Startet av S4e, torsdag 27. oktober 2016, klokken 19:45

« forrige - neste »

S4e

Ae har overraskende mye plass innvendig i forhold til utvendig størrelse. Jeg er veldig komfortabel med plass til passasjerer. Bagasjerommet ser veldig lite ut når en ser hvor langt bak topp/hodestøtte på bakseter er i forhold til utvendig. Men det er allikevel indikasjoner på at det er relativt god plass nederst i bagasjerommet og at en kan stable i høyden?

Lagt ved to bilder klippet ut fra video av Bolt.

Hva tror/tenker dere om plassen?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ipadjove

Større enn fryktet, mindre enn ønsket.
For min del er jeg alene i bilen nesten alltid, men det hender jeg pakker bilen full av ting. Isåfall vil god plass i kupeen hjelpe på.
Liker at gulvet er ca flatt når baksetene er nedfelt, og at en også har et greit rom under plata.
Spendt på hvordan det blir med store/medium kofferter osv.

S4e

Alene eller sammen med kona er jeg ikke bekymret. Men mer spent hvis vi er 4 eller 5 i bilen...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

timingbeltkiller

4 voksne går greitt til daglig kjøring uten bagasje av betydning.
5 voksne går ikke.
Som i de fleste biler er midtsetet bak et torturinstrument.

Som lastesel er nok bilen bare OK med nedlagt bakseterad.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kammiz

jeg er veldig fornøyd med at det er plass under det underste gulvet til kabler osv!
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

ClasT

5 voksne ?? Hvem tenker på 5 voksne i en slik bil ??
Gjør man knapt i en S-klasse Mercedes  8)

Gurba

Det er bare meg og ungene så jeg tror det er plass nok. Og fiskestengene ligger i rør på lastestativet på taket. :)

Ipadjove

Ja taket må brukes til last også :)
Taket buer ned ut mot rails.

Ipadjove

Hadde kanskje fått plass til enda mer i nederste rom om de ikke hadde valgt å lage det "reservehjul-rundt". Ser ut som det kunne vert mer firkantet og fått mer plass. Men kanskje en grunn til det?

Nickelilltroll

Sitat fra: Ipadjove på lørdag 29. oktober 2016, klokken 09:28
Hadde kanskje fått plass til enda mer i nederste rom om de ikke hadde valgt å lage det "reservehjul-rundt". Ser ut som det kunne vert mer firkantet og fått mer plass. Men kanskje en grunn til det?

Monterat ett både massisvt och brett batteri rätt framför väl. Kan tänka mig att denna metall-böylen under bagasjerummet fungerar som mer skydd vid kollisjon bakifrån?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Gurba

For min det kunne de ha kuttet ut "reservehjulsbrønnen" og hatt batteri der også. Jeg har ikke så ekstremt behov for å ha med mye bagasje siden jeg ikke har dame. :-D. :)


Zuexi

Sitat fra: Ipadjove på mandag 31. oktober 2016, klokken 17:40
Endelig et bilde av det nederste rommet bak :)

Fra http://insideevs.com/a-closer-look-at-the-bolt-ev-detailed-gallery/?utm_content=bufferd480c&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Løfte to plater hver gang man skal ha ladekabelen synes jeg var et tungvint sted å legge den delen man bruker oftest.
da kunne man brukt plassen til noe annet.

Ipadjove

Ser den. Men om en har fast ladestasjon med kabel, kan dette være topp?

3irikur

Sitat fra: Ipadjove på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:15
Ser den. Men om en har fast ladestasjon med kabel, kan dette være topp?

Ja, jeg tror jeg kommer til å ha originalkabelen liggende permanent bak der som backup, og så ha en annen kabel jeg har med rundt om kring. I tillegg til en mer permanent løsning hjemme.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA