Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

50000 km rapport egolf mkv1 uten VP

Startet av tutti, mandag 24. oktober 2016, klokken 16:37

« forrige - neste »

tutti

Egentlig lite å melde. Var mest action den siste uken når ladekabelen satt fast og måtte lirkes ut.

Lademekanismen kan være bilens akilleshæl, men den har ikke tullet så ofte på to år ;)

Jeg tror jeg har spart omtrent 100 000 kr på bensin, diesel, parkering, årsavgift, etc. på denne tiden.

Andre som stort sett er fornøyd med sine egolfer?

Bob

Jeg er veldig fornøyd med min. Kjørt nesten 22k siden slutten av februar i år. Sparer ca 10000,- pr måned på bompenger og drivstoff :)

Eneste jeg har å klage på et at det dogger opp inni bilen ganske ofte når det er varmt inne og kaldt ute.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

eivhelle

Har kjørt snart 20k på 22 måneder, stort sett uten problemer. Har hatt litt småfusk med laderen og skal bytte internladeren denne uka. Problemet har artet seg slik at bilen noen ganger har stoppet under lading når jeg benyttet veggboks på 13A. Har aldri hatt problemer med ladekladd. Fikk derfor oppdatert SW under først service. Etter oppdateringen feilet lading konsekvent når en ladet med over 10A. Ellers har bilen fungert problemfritt.

Kjøpte opprinnelig bilen kun til småkjøring og tenkte at kombinasjonen diesel SUV til langkjøring og elbilen til småkjøring var like greit som å oppgrader fra diesel SUV til hybrid SUV. Etter 6 måneder ble SUV'en solgt fordi jeg heller ville kjøre elbil hele tiden. Vurderer nå å oppdatere til Golf med større batteripakke for å få enda mer fleksibilitet på langturer, selv om jeg har blitt veldig glad i den bilen jeg allerede har.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jensjacob

Sitat fra: eivhelle på mandag 24. oktober 2016, klokken 22:25
... selv om jeg har blitt veldig glad i den bilen jeg allerede har.

- Og præcis derfor burde man kunne retrofitte bedre batterier i eksisterende modeller. Jeg har det på samme måde.
Jeg har kørt ca. 26000 km. siden september sidste år da vi fik bilen og vi er vældig godt tilfredse. Der har ikke været et eneste problem. Mit eneste ønske er at kunne køre længere stræk på motorvej. Og måske lade med tre faser i stedet for een derhjemme. Løsningen findes allerede derude men til en ukendt pris.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Endelig

Bilen er brukt som nr 1 bil fra dag en. Jeg har 5 mil til jobb og bruker bilen mye utenom også. Bruker ofte hurtiglading og setter alltid bilen til lading der hvor det er mulig. Lader alltid hjemme om natten. På 20 måneder har jeg kjørt 63000 kilometer, bilen har hatt to sevicer, ingen andre verkstedbesøk.
En suveren bruksbil som anslagsvis har spart meg for 3-4000 kroner i måneden(drivstoff, bompenger, parkering og andre fosilbilutgifter).
Gleder meg til rekkevidden øker, har bestilt den nye med 300 km. Litt enklere logistikk med bedre rekkevidde :).
Ser også ut som at batteriet har samme rekkevidde som det har hatt hele tiden. 14-16 mil om sommeren, ned mot 8-10 om vinteren avhengig av hvor kaldt/varmt det er.
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

e-curious

Noen som har merket noen reduksjon i batterikapasiteten?

Sent fra min F3311 via Tapatalk


tallyho

#6
Sitat fra: e-curious på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 09:37
Noen som har merket noen reduksjon i batterikapasiteten?

Sent fra min F3311 via Tapatalk
Ingen reduksjon. Har heller inntrykk av at batteriet blir bedre og bedre:-). Kjørte 11 mil til hytta i sommer og kom fram med 7 mil igjen på batteriet. Men det var nok en særdeles god dag. 2015-mod. med VP, gått 30.000 km.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

nien

Alt ok / e-rolf har ikke sett et verksted siste 2 år...

magnus600

19000 km, ingen problemer! Det vil si.. jeg har stått ladefast et par ganger på hurtiglader, men det var laderen sin feil, og ikke bilen :-)
Har ikke hatt trøbbel med hverken lading, varme eller elektrosystem. Jeg kjøpte min eGolf med det meste av ekstrautstyr.. det jeg har hatt minst bruk for må være parkeringsassistenten! Sant å si så har jeg ikke prøvd den skikkelig en eneste gang på halvannet år! Det ekstrautstyret jeg er mest glad i er skinnsetene!
2015 e-Golf Night Blue

Hideyowife

Storfornøyd. Akkurat hatt vår 1år og nå etter ca 13mnd har den rullet 55000km. Hatt service, men ingenting å sette fingeren på av feil. Jeg opplever en sjelden gang at vindusheis plutselig ikke er automatisk opp på førerdøra. Men løsningen så langt er å skru bilen av og på, så er alt ok. Regner med neste service blir i januar en gang. Nå planlegger jeg å ta første runde med oljebehandling for rustbeskyttelse.

Jeg kjørte for noen uker siden en helt ny e-Golf 2016 med 400km på telleren. Ble veldig fornøyd med vår, da bremser, dempere etc faktisk fortsatt føles som nytt. Jeg kjører 100% av tiden på B-gir og pendler til Oslo. Hva jeg har spart har jeg ikke engang regnet på. Siste måned har jeg bare på parkering spart over 4000kr da jeg alltid finner en gratis plass med lading i Oslo. Så bare parkeringen har finansiert bilen i snart 12mnd. Jeg må hurtiglade nå som tempen faller, men det er type 10min per dag. Så 25kr i drivstoff +20kr lading hjemme for å kjøre 22mil, syns jeg er innafor.

Har forhåndsbestilt Tesla Model 3 i april, men etter nyheten om Kreisler batteripakken spørs det nok om ikke reservasjonen ryker til våren. Kvalitetesmessig ser jeg ingen grunn til å bytte ut bilen med en ny, som man da også tar ett fett verditap på, når jeg kan få 430km rekkevidde i den jeg alt har. Veldig spent på prisen på batteriet, men er prisen 50-70k, byttes det vi har. Så starter evt research på hva jeg kan bruke det "gamle" batteriet til her hjemme som Powerwall evt.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

jensjacob

Er der nogen nyheder fra Kreisel af betydning ? Nogen nyheder der er mindre end en måned gamle ? Så hører jeg gerne om dem.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

4Matic Fanatic

Kjørt 40.000 på min siden januar 2015, måtte bytte radiator pga steinsprang som slo hull sist vinter, det er eneste feil, ellers har den gått jevnt og trutt.
Konebilen er blitt lite brukt, har en 16A tredjepartslader og den er trøbler litt der (kutter lading), men så lenge man bruker den medfølgende 10A-laderen går det greit.

tutti

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 02. november 2016, klokken 17:46
Konebilen er blitt lite brukt, har en 16A tredjepartslader og den er trøbler litt der (kutter lading), men så lenge man bruker den medfølgende 10A-laderen går det greit.
Jeg bruker en 16A fra ev-institute. Den er dønn stabil på egolfen.

jensjacob

Jeg bruger denne transportable lader som fast lader da den er kompakt og regulær at sætte op og har et langt kabel.

http://www.e-station-store.com/en/portable-charging-stations/11-evr1-type-2-max-37-kw-portable-charging-station.html

Den kører altid 16 A og har heller aldrig fejlet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

SteinarSun

Jeg bruker en 16A lader fra elbilhjelpen.no , aldri vært noe tull med den.
Orginalkladden kan vel i beste tilfelle beskrives som ustabil og overfølsom for alt fra temperatur til støy på nett.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA