Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av lunitiks, torsdag 20. oktober 2016, klokken 06:29

« forrige - neste »

jmt2016

Vet noen om muligheten er der for biler bygget den siste måneden?

jotto

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:17
konfigurerte en model s60 bakhjulssdrift med full autopilot, men ellers helt plain 650 tusen. Virker som et godt kjøp det!

Hvordan fikk du til det? Jeg havner på 700k for 60D med full autopilot.

OleI

Sitat fra: jmt2016 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:11
Vet noen om muligheten er der for biler bygget den siste måneden?

Desverre! Musk har allerede gått ut med en post på det, at det vil bli dyrere å ettermontere enn prisen vil bli for ny bil  :o

JorgenM

Sitat fra: jotto på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:18
Hvordan fikk du til det? Jeg havner på 700k for 60D med full autopilot.
650k for S60
692k for S60D
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)


SurSnasen

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 20. oktober 2016, klokken 10:49
Lagt ut video på Tesla-bloggen:

https://www.tesla.com/no_NO/videos/full-self-driving-hardware-all-teslas?redirect=no

Spennende! Selv om bilen så ut til å bruke litt vel mye av veien til tider. For eksempel feil kjørebane inn på parkeringsplassen mot slutten.

kjølholdt

Sitat fra: jotto på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:18
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:17
konfigurerte en model s60 bakhjulssdrift med full autopilot, men ellers helt plain 650 tusen. Virker som et godt kjøp det!

Hvordan fikk du til det? Jeg havner på 700k for 60D med full autopilot.

du har valgt med 4 hjulstrekk da blir det dyrere
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jotto

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:39
Sitat fra: jotto på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:18
Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:17
konfigurerte en model s60 bakhjulssdrift med full autopilot, men ellers helt plain 650 tusen. Virker som et godt kjøp det!

Hvordan fikk du til det? Jeg havner på 700k for 60D med full autopilot.


du har valgt med 4 hjulstrekk da blir det dyrere


Ja, du har rett... jeg leste "bakhjulsdrift" som "firehjulsdrift"  8)

jmt2016

Sitat fra: OleI på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:24
Sitat fra: jmt2016 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:11
Vet noen om muligheten er der for biler bygget den siste måneden?

Desverre! Musk har allerede gått ut med en post på det, at det vil bli dyrere å ettermontere enn prisen vil bli for ny bil  :o

Snakket med Tesla. alle biler produsert FØR forgje uke har IKKE det installert.

ganske kjipt for meg da min model X ble produsert for 2 uker siden. FML

minim

hvordan er jussen på dette i Norge? Vil det bli lovlig og bruke det eller kan man risikere at tesla deaktiverer funksjonen basert på lovverk og gsp possisjon?
-vw multivan

Rico

Tipper det er noen år frem i tid før dette er lovlig i her til lands. Blant annet det etiske dilemmaet ved potensiell kollisjon/avkjørsel o.l er jo ikke avklart i det hele tatt.

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:49
Sitat fra: lunitiks på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:33
Betyr dette at vi ikke får en ny MCU (raskere touchscreen), "bare" en ny datamaskin dedikert til AP 2.0? @Cookiemonster har du en formening om dette?


Hmm, ikke regningssvarende å retrofit'e nye sensorer, men Elon presiserer at "computer upgrade" er "easy"... Kanskje han sikter til oppgradering på de nye AP2.0-bilene i fremtiden
Han mener nok at det blir enkelt å bytte ut prosessoren når det kommer noe kraftigere, og samtidig beholde sensorer/kameraer.

minim

Sitat fra: Rico på torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:04
Tipper det er noen år frem i tid før dette er lovlig i her til lands. Blant annet det etiske dilemmaet ved potensiell kollisjon/avkjørsel o.l er jo ikke avklart i det hele tatt.

Da hadde jeg ikke engang vurdert å betale så vanvittig mye ekstra for noe man ikke vet om man får brukt engang. Hadde nok heller lagt de kronene i en P eller noen kWh ekstra :)
-vw multivan

Guybrush

Sitat fra: lunitiks på torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:27

Råeste jeg har sett.

Punktum.

Jooo, men likte ikke at den skjente såpass mye over i andre filer. Og inn på parkeringen kjørte den jo rett og slett i feil fil... Vi kan jo legge godvilja til å si at hadde det stått en bil der hadde den ikke gjort det  :D

OleI

Folk er forskjellige, jeg hadde vurdert stikk motsatt med forutsetning om at jeg har nok KWh til min daglige kjøring + litt ekstra om bilen skal surre rundt for seg selv ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA