Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Utvidelse av lydanlegg fra gronnemil.no

Startet av madsskon, onsdag 19. oktober 2016, klokken 17:12

« forrige - neste »

madsskon

Hei

Er det noen som har kjøpt dette?

http://gronnemil.no/produkt/tilbehor/generelt-tilbehor/nvx-tesla-model-s-boost-kit

Hvor fikk dere evt dette montert? Og hvor monteres det i bilen?

Bra lyd?
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Trustno1

Denne monteres på venstre side av bagasjen, den er formstøpt for å passe rett i hulrommet som er der. Jeg har ikke hørt lyden av den, men antar det fungerer relativt godt.

Dersom du ikke har 7-seter og er villig til å ofre det midtre rommet under bagasjen så er det gode muligheter for at det vil bli en vesentlig heftigere pakke tilgjengelig i løpet av kort tid i samme prisgata :)

Øggen

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 20. oktober 2016, klokken 00:37
Denne monteres på venstre side av bagasjen, den er formstøpt for å passe rett i hulrommet som er der. Jeg har ikke hørt lyden av den, men antar det fungerer relativt godt.

Dersom du ikke har 7-seter og er villig til å ofre det midtre rommet under bagasjen så er det gode muligheter for at det vil bli en vesentlig heftigere pakke tilgjengelig i løpet av kort tid i samme prisgata :)

Interessant! Nokke som kan "adapteres" til X også kanskje? Tok ikkje med lydpakken av den grunn ej vil ha nokke ENDA bedre ;D ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Trustno1

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. oktober 2016, klokken 00:48
Interessant! Nokke som kan "adapteres" til X også kanskje? Tok ikkje med lydpakken av den grunn ej vil ha nokke ENDA bedre ;D ;D
Det er nok ikke umulig :)
Men det vil ta litt lengre tid før det er klart.

F_P

Okey, jeg skal ikke ødelegge festen for Grønne Mil her, men denne selger jeg 2000,- billigere, og du får i tillegg 10% rabatt på den lavere prisen ;) http://www.bilkomponenter.no/products/nvx-boost-series-til-tesla-model-s

Kan også legge til at det kommer en pakke fra Light Harmonic på samme opplegg, og alt tyder på at den pakken er enda litt rimeligere, og minst like bra.

Og bare for å ha det nevnt. For de som vil ha noe mye råere så finnes det en norskprodusert kasse som er skreddersydd til brønnen i midten. Det er en portet kasse på 85L, og tro meg. Denne spiller mye dypere enn de andre over noen gang vil klare å gjøre. Prisen er knapt over disse andre, så har du plass i bilen er det den beste løsningen. Denne vil nok også komme til Model X ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

lunitiks

Sitat fra: F_P på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:18
Og bare for å ha det nevnt. For de som vil ha noe mye råere så finnes det en norskprodusert kasse som er skreddersydd til brønnen i midten. Det er en portet kasse på 85L, og tro meg. Denne spiller mye dypere enn de andre over noen gang vil klare å gjøre. Prisen er knapt over disse andre, så har du plass i bilen er det den beste løsningen. Denne vil nok også komme til Model X ;)


Eller så kan du bygge selv (I did)  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

madsskon

Takk for svar. Og ikke minst takk for bedre pris!

Jeg er ikke villig til å ofre plassen i brønnen. Men det hulrommet på venstre side kan fint ofres. Monterer dere ? Eller har dere montører i Drammensområdet? Hva koster evt montering ca?

Sitat fra: F_P på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:18
Okey, jeg skal ikke ødelegge festen for Grønne Mil her, men denne selger jeg 2000,- billigere, og du får i tillegg 10% rabatt på den lavere prisen ;) http://www.bilkomponenter.no/products/nvx-boost-series-til-tesla-model-s

Kan også legge til at det kommer en pakke fra Light Harmonic på samme opplegg, og alt tyder på at den pakken er enda litt rimeligere, og minst like bra.

Og bare for å ha det nevnt. For de som vil ha noe mye råere så finnes det en norskprodusert kasse som er skreddersydd til brønnen i midten. Det er en portet kasse på 85L, og tro meg. Denne spiller mye dypere enn de andre over noen gang vil klare å gjøre. Prisen er knapt over disse andre, så har du plass i bilen er det den beste løsningen. Denne vil nok også komme til Model X ;)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

F_P

Jeg kan montere :)

Regner med +/- 3t på en slik jobb, så du ryker nok på +/- 2500,- i installasjonskost

Sitat fra: madsskon på torsdag 20. oktober 2016, klokken 13:26
Takk for svar. Og ikke minst takk for bedre pris!

Jeg er ikke villig til å ofre plassen i brønnen. Men det hulrommet på venstre side kan fint ofres. Monterer dere ? Eller har dere montører i Drammensområdet? Hva koster evt montering ca?

Sitat fra: F_P på torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:18
Okey, jeg skal ikke ødelegge festen for Grønne Mil her, men denne selger jeg 2000,- billigere, og du får i tillegg 10% rabatt på den lavere prisen ;) http://www.bilkomponenter.no/products/nvx-boost-series-til-tesla-model-s

Kan også legge til at det kommer en pakke fra Light Harmonic på samme opplegg, og alt tyder på at den pakken er enda litt rimeligere, og minst like bra.

Og bare for å ha det nevnt. For de som vil ha noe mye råere så finnes det en norskprodusert kasse som er skreddersydd til brønnen i midten. Det er en portet kasse på 85L, og tro meg. Denne spiller mye dypere enn de andre over noen gang vil klare å gjøre. Prisen er knapt over disse andre, så har du plass i bilen er det den beste løsningen. Denne vil nok også komme til Model X ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

flemmz

Jeg er også interessert i erfaring på et slikt ferdigsett. Det er gode produkter ifølge tester. Men kommenterer tesla noe når de ser slike installasjoner?
Kjører Fiat Fiorino Qubo, Micro-vett.

Trustno1

Sitat fra: flemmz på torsdag 20. oktober 2016, klokken 17:37
Jeg er også interessert i erfaring på et slikt ferdigsett. Det er gode produkter ifølge tester. Men kommenterer tesla noe når de ser slike installasjoner?

Så lenge det blir gjort skikkelig så bør ikke det være noe problem. Jeg vil vel finne ut det ganske snart da jeg har blitt forespurt om å gi en liten presentasjon av mitt "over snittet" modifiserte system på neste TOCN treff hos Tesla Rud :)

o.b.lix

Sitat fra: flemmz på torsdag 20. oktober 2016, klokken 17:37
Jeg er også interessert i erfaring på et slikt ferdigsett. Det er gode produkter ifølge tester. Men kommenterer tesla noe når de ser slike installasjoner?

Nei, med mindre du skal ha bilen i innbytte hos de, da må alt uoriginalt på bilen fjernes.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW


o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Det er jo dumt, for om jeg skal i markedet etter bruktbil vil jeg definitivt foretrekke en som er ferdig støydempet, har dashcam, gjerne ekstralys eller oppgraderte originale, foliert krom osv. Er jo så forbaska mye arbeid å få en nybil slik jeg ønsker den, så at mye var gjort ville vært en fordel :)

Og originale felger er jeg absolutt ikke interessert i.

madsskon

Hva er poenget med dashcam? Filme det man kjører?? Herregud det hørtes ut som en kjedeligere film enn "Kristin Lavransdatter"...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA