Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av Inop, lørdag 01. oktober 2016, klokken 07:49

« forrige - neste »

moby666


autopass

Noen som har gjort dette etter at de fikk bil?
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Inop

#32
Sitat fra: autopass på mandag 07. november 2016, klokken 08:30
Noen som har gjort dette etter at de fikk bil?

Noen som har gjort det nå da?

Fant en tysker som har gjort det:

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

bruisepristine

meget pent med hvit foliering av grå detaljer på hvit bil! og mørkere bakruter!
i-MiEV 2013
MG4 2023

autopass

Bilder hentet fra Facebookgruppa
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Amoss

Sitat fra: autopass på fredag 18. november 2016, klokken 14:43
Bilder hentet fra Facebookgruppa

Så slett ikke så ille ut, selv om det ser ut til å være en blitteliten toningsforskjell mellom folien og lakken. Men tror fortsatt at det hadde blitt penere med svart. Men, det er vel smak og behag :)
Model S 85D

Lible

Hvilken farge/kontrast man har på detaljer er selvsagt en smaksak, men å foliere i samme farge som bilen, eller som det ofte blir, nesten samme farge, blir fort seende ut som en dårlig lakkeringsjobb. I mange tilfeller ser det ut som lakkeringsverkstedet har bommet på fargevalget og i mine øyne blir det å nedgradere en bil.

Skal man leke med farger, bør man skyve litt mer på kontrastene enn bare litt. Det blir som når man skal sette en logo skrått på bilen, som mange designere liker å gjøre. Setter man den for lite skrått, ser den bare skjev ut, som om montøren hadde en dårlig dag på jobben.




moby666

Den hvite fronten er kanskje noe av det styggeste jeg har sett. Hvorfor gjør noen dette?

HPSE

Håper ikke eieren er her inne, men eg syns ikke dette var fint i det hele tatt!! skal man på død og liv ha grillen i samme farge som resten av bilen så bør man få samme farge (må kanskje lakke og ikke foliere då men.... )

Svart front hadde blitt veldig fint!
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Trond.m

Sitat fra: moby666 på fredag 18. november 2016, klokken 17:46
Den hvite fronten er kanskje noe av det styggeste jeg har sett. Hvorfor gjør noen dette?
Fordi smaken er som baken....den er delt  ;D

Er helt enig. Synes sort hadde vært bedre, men personlig ville jeg beholdt den grå. Det enkleste er ofte det beste... og definitivt det billigste.

lenny36

Sitat fra: moby666 på fredag 18. november 2016, klokken 17:46
Den hvite fronten er kanskje noe av det styggeste jeg har sett. Hvorfor gjør noen dette?

Faktisk enig, det ser bare rart ut. Mente tidligere at grått ikke var pent men jeg har skiftet mening. Det ser futuristisk og kult ut synes jeg nå :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ProsjektX

Ville vært mye bedre med en sort fargetone. Som andre påpeker, det er umulig å få identisk farge som lakken med en folie, så bedre å ha en stor kontrast. Da kan en også ta igjen det sorte, som allerede er i andre detaljer på bilen, i felger, og evt toning av vinduer. Ser heller litt snålt ut nå med mange fargetoner i front; sort, grått (ramme til tåkelys), hvit og enda en hvit tone. Fargetonen på folien på den tyske treffer nok bedre og de har fått med rammene til tåkelysa, så den ser mer helhetlig ut.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Inop

Hmm, de bommet ganske bra med fargen på de to norske bilene :-/ Bildet lenger opp fra Tyskland syntes jeg ser bra ut.

Skal høre med folieringssjappa hvor bra de kan matche hvitfargen. Hvis de ikke kan gjøre det bedre blir det sort...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Jorgen86

Blir nok ikke folie på meg heller, synes det var fint med grått allikevel jeg, men solfilm vil jeg gjerne ha.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

moby666

Jepp hvit, sort og den lyse grå kler det grå, de andre bør folieres sort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA