Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av Inop, lørdag 01. oktober 2016, klokken 07:49

« forrige - neste »

dolsen

Sitat fra: HPSE på fredag 28. oktober 2016, klokken 11:44

Har nå fått tilbud fra forhandler om foliering av grill, foliering nede med grøftelys og foliering bak.
Totalt 5000 inkl mva.. Syns ikke det var så gale? Film på baksidevindu var 5000 kr inkl mva.. Syns det var i dyreste laget...

Elbil med tilbehør er vel fortsatt momsfritt? Prisene er mao. eks. mva?

Jorgen86

Jeg har fått pris på 1500-2000,- for forran og bak så 5000 synes jeg var heftig pris.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

HPSE

Sitat fra: dolsen på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:06
Sitat fra: HPSE på fredag 28. oktober 2016, klokken 11:44

Har nå fått tilbud fra forhandler om foliering av grill, foliering nede med grøftelys og foliering bak.
Totalt 5000 inkl mva.. Syns ikke det var så gale? Film på baksidevindu var 5000 kr inkl mva.. Syns det var i dyreste laget...

Elbil med tilbehør er vel fortsatt momsfritt? Prisene er mao. eks. mva?

Ja selve bilen med tilbehør er mva fri, men jobben med foliering gjøres hos 3. part (annet firma).... Så da må vel alle betale mva... ?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:11
Jeg har fått pris på 1500-2000,- for forran og bak så 5000 synes jeg var heftig pris.

Fin pris hvis arbeidet er bra :-)

Har sendt en forespørsel til noen lokale bedrifter her eg bor for å høre hva de vil ta for jobben. Skal hente bilen i Bergen og bor 20 mil fra Bergen. Kan godt være 5000 er dyrt.. eg vet ikke hva sånt koster... Men har jo lest at det koster 15-20000 å foliere en hel bil så...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

dolsen

Sitat fra: HPSE på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:17
Sitat fra: dolsen på fredag 28. oktober 2016, klokken 12:06
Sitat fra: HPSE på fredag 28. oktober 2016, klokken 11:44

Har nå fått tilbud fra forhandler om foliering av grill, foliering nede med grøftelys og foliering bak.
Totalt 5000 inkl mva.. Syns ikke det var så gale? Film på baksidevindu var 5000 kr inkl mva.. Syns det var i dyreste laget...

Elbil med tilbehør er vel fortsatt momsfritt? Prisene er mao. eks. mva?

Ja selve bilen med tilbehør er mva fri, men jobben med foliering gjøres hos 3. part (annet firma).... Så da må vel alle betale mva... ?

Nei, bare å få det bakt inn i totalpris på bilen. Samme jeg gjorde med elektrikerjobben. Elektriker fakturerte forhandler, og dermed ble det med i totalpris på bilen. Dette kan du gjøre med alt tilbehør, også foilering. Forhandler eller tredjepart kan selvfølgelig nekte, men ser ikke helt hvorfor de skulle gjøre det.

autopass

Hva er feltet  i front laget av? er det plast? lakkert? vil folie evt sitte på det?
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

moby666

Tipper hyundai har testet litt forskjellige farger på fronten og landet på det som ser best ut. Er redd for ihvertfall hvit vil se veldig jalla ut. Sort kan funke, men blir nok litt for massivt og for stor kontrast ihvertfall på hvit bil.

HPSE

Sitat fra: autopass på søndag 30. oktober 2016, klokken 21:15
Hva er feltet  i front laget av? er det plast? lakkert? vil folie evt sitte på det?

Regner med det er plast? og forhandlerne ville vel ikke tilbydd foliering om ikke det var mulig :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

autopass

Liten lek med farger og felg.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

HPSE

Kan du gjøre det samme med en Ioniq Marina Blue? :-) (endre fra grått til svart foran og bak)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Inop

Vanskelig med den fronten... Hvis de har hvit folie som matcher godt heller jeg nesten til det :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

autopass

Sitat fra: HPSE på onsdag 02. november 2016, klokken 16:36
Kan du gjøre det samme med en Ioniq Marina Blue? :-) (endre fra grått til svart foran og bak)

Fort og gale :-D
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

odky

Jeg synes det ser bedre ut med sort enn grå på marina blue, vurderer sterkt å foliere...



Tesla Model Y LR blå (bestilt 4.8.22)
Tesla Model 3 LR blå (2019)
Hyundai Ioniq blå (2016) solgt

Amoss

Sitat fra: odky på onsdag 02. november 2016, klokken 21:01
Jeg synes det ser bedre ut med sort enn grå på marina blue, vurderer sterkt å foliere...

Synes sort på disse områdene virker som en trygg "farge" som kan fungere med det aller meste. Spørsmålet vil vel heller være blank eller matt?
Model S 85D

HPSE

Sitat fra: autopass på onsdag 02. november 2016, klokken 20:53

Fort og gale :-D

Tusen takk :-) Marina blue med svart ble fint :-) Helt glatt tror eg blir best.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA