Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FWD testet i regn

Startet av i_expect, tirsdag 27. september 2016, klokken 20:33

« forrige - neste »

i_expect

Har nå fått testet dørene i regn. Og jeg ble ikke imponert dessverre. Jeg har sett forskjellige videoer på youtube der noen viser at det går helt fint å åpne dørene med mye vann på taket og andre som viser at det renner ned i setet. Jeg opplevde det siste i dag... Og det var ikke så rart, for gummilisten på toppen av døra fungerer som en flott renne rett ned fra taket slik at det kan renne rett ned i setene. Problemet er at gummilisten er for nær taket og dermed ikke kan lede vannet til siden og ned i kanalene slik jeg så for meg det (og trodde jeg hadde sett på eksempler på nettet).

Så lurer jeg på om dere andre som har fått bilen kan sette dørene i "umbrella mode"? Det har ikke min bil og hadde nok hjulpet noe mot vann i bilen. Får det kanskje i den mye omtalte 8.0 softwaren :)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Rico

Noen biler har feil på pakningen, kan høres ut som det gjelder deg. Da må denne skiftes.

Bjoris

Sitat fra: i_expect på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:33
Har nå fått testet dørene i regn. Og jeg ble ikke imponert dessverre. Jeg har sett forskjellige videoer på youtube der noen viser at det går helt fint å åpne dørene med mye vann på taket og andre som viser at det renner ned i setet. Jeg opplevde det siste i dag... Og det var ikke så rart, for gummilisten på toppen av døra fungerer som en flott renne rett ned fra taket slik at det kan renne rett ned i setene. Problemet er at gummilisten er for nær taket og dermed ikke kan lede vannet til siden og ned i kanalene slik jeg så for meg det (og trodde jeg hadde sett på eksempler på nettet).

Så lurer jeg på om dere andre som har fått bilen kan sette dørene i "umbrella mode"? Det har ikke min bil og hadde nok hjulpet noe mot vann i bilen. Får det kanskje i den mye omtalte 8.0 softwaren :)

Hva mener du med at du ikke har umbrella mode? Det kan jo ikke bare mangle i menyen? Kan du legge ut bilder av menyen på skjermen?

Hodetelefoner

Feil på pakning. noen har fått en dør med riktig og en dør med feil :D Tesla bytter dette fort :)

i_expect

Sitat fra: bjoris på onsdag 28. september 2016, klokken 09:15
Sitat fra: i_expect på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:33
Har nå fått testet dørene i regn. Og jeg ble ikke imponert dessverre. Jeg har sett forskjellige videoer på youtube der noen viser at det går helt fint å åpne dørene med mye vann på taket og andre som viser at det renner ned i setet. Jeg opplevde det siste i dag... Og det var ikke så rart, for gummilisten på toppen av døra fungerer som en flott renne rett ned fra taket slik at det kan renne rett ned i setene. Problemet er at gummilisten er for nær taket og dermed ikke kan lede vannet til siden og ned i kanalene slik jeg så for meg det (og trodde jeg hadde sett på eksempler på nettet).

Så lurer jeg på om dere andre som har fått bilen kan sette dørene i "umbrella mode"? Det har ikke min bil og hadde nok hjulpet noe mot vann i bilen. Får det kanskje i den mye omtalte 8.0 softwaren :)

Hva mener du med at du ikke har umbrella mode? Det kan jo ikke bare mangle i menyen? Kan du legge ut bilder av menyen på skjermen?
D ser sånn ut på min skjerm. Tror jeg bør ta en tur til Tesla. Kanskje jeg bør sjekke om bilen min er fra restelageret etter de første produksjonsbilene i fjor  :D :D
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Bjoris

Sitat fra: i_expect på onsdag 28. september 2016, klokken 20:22
Sitat fra: bjoris på onsdag 28. september 2016, klokken 09:15
Sitat fra: i_expect på tirsdag 27. september 2016, klokken 20:33
Har nå fått testet dørene i regn. Og jeg ble ikke imponert dessverre. Jeg har sett forskjellige videoer på youtube der noen viser at det går helt fint å åpne dørene med mye vann på taket og andre som viser at det renner ned i setet. Jeg opplevde det siste i dag... Og det var ikke så rart, for gummilisten på toppen av døra fungerer som en flott renne rett ned fra taket slik at det kan renne rett ned i setene. Problemet er at gummilisten er for nær taket og dermed ikke kan lede vannet til siden og ned i kanalene slik jeg så for meg det (og trodde jeg hadde sett på eksempler på nettet).

Så lurer jeg på om dere andre som har fått bilen kan sette dørene i "umbrella mode"? Det har ikke min bil og hadde nok hjulpet noe mot vann i bilen. Får det kanskje i den mye omtalte 8.0 softwaren :)

Hva mener du med at du ikke har umbrella mode? Det kan jo ikke bare mangle i menyen? Kan du legge ut bilder av menyen på skjermen?
D ser sånn ut på min skjerm. Tror jeg bør ta en tur til Tesla. Kanskje jeg bør sjekke om bilen min er fra restelageret etter de første produksjonsbilene i fjor  :D :D
Du må ha en veldig gml programvare, antar du kan ringe Tesla og be dem pushe siste versjon. Dette med Umbrella Mode kom vel for lenge siden? Det har vel kommet oppdatering på hvordan FWD skal fungere flere ganger etter dette, spes dette med å oppdage fantom gjenstander er ikke så gmlt...


Helidoc

Noen som har bilder av "riktig" og "feil" pakning på FWD ? Hadde i alle fall vært fint med en referanse fra dere som har fått byttet pakning. For å vite hva en skal se etter når bilen kommer en gang i høst  ::)
VW e-Golf 2015
VW e-Golf 2017
Audi e-tron 55 quattro 2019 (kommer i mai)
TMX 90D 2016 solgt :-)
VW Alltrack med juksediesel 2012 - backupbilen

ingehn

Vedr. umbrella mode. Jeg fikk min MX 90D for en uke siden og jeg kan heller ikke se at skjermbildet viser noe valg som heter umbrella mode. Jeg har for øvrig ikke fått testet den særlig mye i regnvær foreløpig. Kommer dette i versjon 8.0?
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

ingehn

Nei, jeg kan ikke se at dette er kommet i software 8.0...
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

Epleskreller

Jeg fikk bil i slutten av juni og den hadde "umbrella-mode" og det fungerte fint på den bilen (også i regn)..

Premium-pakken??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øggen

Ingen "Umbrella mode" på dem-vogna i Ålesund heller.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

satheesh.net

Altså, "umbrella mode" eksisterte som et eget valg tidligere. Det finnes ikke lenger. Det som derimot finnes er at når sensorene ser lav takhøyde, åpner den automatisk i umbrella mode. Ikonet forandrer seg også.

Øyvind.h

Og umbrella-mode har vel egentlig ikke noe med regn å gjøre? Navnet kommer vel fra fasongen dørene/bilen får når de åpnes på den måten?

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

petersv

Teit at de har tatt bort paraply-modus. Kjedelig å ikke kunne velge det når man står under åpen himmel og det bøtter ned.

satheesh.net

Sitat fra: petersv på mandag 10. oktober 2016, klokken 09:00
Teit at de har tatt bort paraply-modus. Kjedelig å ikke kunne velge det når man står under åpen himmel og det bøtter ned.

Hvis man trykker på "Pause-knappen" når dørene åpnes, så stopper den i en slags "umbrella mode"... Eller ved bruk av fob'en. Personlig synes jeg det er en bedre løsning da man selv kan velge hvor mye du vil den skal åpnes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA