Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere med mer enn 50kW effekt. Hvor finnes disse?

Startet av zbk, mandag 26. september 2016, klokken 10:01

« forrige - neste »

zbk

Finnes det noen oversikt over hvor det finnes hurtigladere med mer enn 50kW effekt?

Arctic Roads har vel meg bekjent minst en, men har noen av de seriøse tilbyderene slike ladere?

Nå som (foreløpig) både Soul og Ioniq støtter raskere maksfart kan dette begynne å bli interessant for ganske mange. Får Ampera-e støtte for raskere lading enn 50kW blir det enda mer aktuelt.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zyp

Arctic Roads har en på Vestby og en på Grelland. Den på Grelland er offline og kan derfor bare brukes med brikken som du kun får med årsabonnement, men den på Vestby er brukbar med månedsabonnement.

Jeg kjenner ikke til noen andre enn disse to.

Trekkoppbil

Man kan leite på ladekartene, ved å klikke seg inn på hver enkelt ladestasjon og se hvilkeneffekt den har.
Eller man kan kontakte administratorene til ladekartene, og spørre om de vil la effekten bli søkbar.

Nå klikka jeg på en tilfeldig ladestasjon, og fant Fortum hurtigladestasjon Kiwi Noresund som er oppført med 80kwt.

http://www.chademo.com/wp/eumap/

CHAdeMO

    Cable is attached to the charge point
    200A max/80kW

Power    200A max/80kW
Tension    400V
Charge mode    4
Autorized vehicle    Car, Two wheeler

zbk

#3
På email har både Fortum og Grønn Kontakt svart at de ikke har ladere med mer enn 50kW effekt, ei heller planer om slike ladere foreløpig.

Tror derfor disse opplysningene ikke stemmer, evt er det to ladere på 40kW som står der.

Edit: På Fortum sitt eget kart er denne laderen oppført med 400V125A, altså 50kW.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA