Skrevet av Emne: Oslo - Trondheim  (Lest 3295 ganger)

kjetilpp

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Oslo - Trondheim
« på: mandag 26. september 2016, klokken 02:02 »
Hei!
Er ikke Oslo - Trondheim mulig med Soul? (Ishavsveien er ikke et alternativ..)
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

zbk

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1119
  • Arne
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #1 på: mandag 26. september 2016, klokken 07:34 »
Med litt forsiktig kjøring vil jeg tro det går, men du bør nok kjenne bilen og forbruksprofilen din for å vite hvordan det går.

Otta - Berkåk er 160km og kanskje litt i grenseland om forholdene ikke er gode, selv om det burde gå med nesten fulllading på Otta.

Fortum åpner snart lader på Oppdal og da blir det 125km Otta-Oppdal, noe som burde gå veldig greit. Noen som aner hvordan denne ligger an?

Finner heller ingen schuko-punkter langs denne strekningen (på ladestasjoner.no), så litt dårlig med steder og nødlade.
2017  Opel Ampera-e, blå (19.05.2017)
2014  Renault Zoe Intens, lys grå (20.11.2014)
2011  Peugeot 3008, mørk grå, diesel

2019? Tesla Model ≡  (reservert 04.04.16, langt ute i køen)

kjetilpp

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #2 på: tirsdag 27. september 2016, klokken 22:22 »
Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

zbk

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1119
  • Arne
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #3 på: tirsdag 27. september 2016, klokken 22:49 »
Støtter deg fullt ut i at ArcticRoads (aka Ishavsveien) boikottes så mye man kan inntil de innfører en prising som ikke ekskluderer drop-in. Får håpe de går konk og laderene overtas av Grønn Kontakt eller Fortum.

Tipper de egenhendig er skyld i mange Trondheimsturer ikke blir kjørt med elektrisitet selv om folk egentlig ønsker å prøve.
2017  Opel Ampera-e, blå (19.05.2017)
2014  Renault Zoe Intens, lys grå (20.11.2014)
2011  Peugeot 3008, mørk grå, diesel

2019? Tesla Model ≡  (reservert 04.04.16, langt ute i køen)

zyp

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 299
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #4 på: tirsdag 27. september 2016, klokken 23:05 »
Jeg var en tur i Trondheim med egolf for et par uker siden og har tenkt meg ennå en tur oppover denne uka.

Jeg har heller ikke mye til overs for prismodellen til AR, men kjører du Oslo-Trondheim tur-retur og skaffer månedsabonnement går du ca i null i forhold til om du måtte betalt 2.5kr/min. Med to turer tur-retur og en del lading i Vestby innimellom så vil jeg ha ladet så mye hos AR denne måneden at prisen blir veldig gunstig og da hadde det vært dumt å boikotte dem helt.

pilt

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Elbileier siden mai-05
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #5 på: lørdag 01. oktober 2016, klokken 23:22 »
Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Jeg er helt enig! Jeg fikk hakaslepp da jeg hørte hva mannen min betalte da han skulle hurtiglade ved Vestby/Verpet i dag. Det hadde jo blitt mye billigere å bruke bensinbilen og betalt de to Oslobommene + bensin i stedet. Eller at han hadde visst bedre og heller ladet ved McDonalds på den andre siden av motorveien...
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017

jkirkebo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11196
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #6 på: søndag 02. oktober 2016, klokken 01:16 »
Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Jeg er helt enig! Jeg fikk hakaslepp da jeg hørte hva mannen min betalte da han skulle hurtiglade ved Vestby/Verpet i dag. Det hadde jo blitt mye billigere å bruke bensinbilen og betalt de to Oslobommene + bensin i stedet. Eller at han hadde visst bedre og heller ladet ved McDonalds på den andre siden av motorveien...

Det er nok greit å sette seg inn i de forskjellige lademulighetene på de strekningene man skal kjøre ja, på forhånd. Om man vil sjekke f.eks Fortum sine stasjoner kan man bruke deres kart, map.chargedrive.com. Der ser man at de har rimelig mange alternativer langs denne strekningen. Null behov for å blakke seg på andre alternativer med andre ord.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler hos Ladespesialisten.no

hanche

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 125
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #7 på: lørdag 15. april 2017, klokken 11:14 »
Nå som Fortum har fylt Østerdalen med hurtigladere, er det et helt greit alternativ. Jeg kjørte Trondheim–Oslo tur/retur nylig, og eneste problem var mest et luksusproblem: Å bestemme meg for hvilke ladere jeg kunne passere uten stopp. Jeg endte med å lade oftere enn nødvendig, bare for sikkerhets skyld.
Kia Soul EV 2016 (svart/rød).

Trekkoppbil

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1276
    • Vis profil
Sv: Oslo - Trondheim
« Svar #8 på: søndag 04. juni 2017, klokken 22:27 »