Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antisulfateringsenhet

Startet av buddies, søndag 25. september 2016, klokken 23:55

« forrige - neste »

buddies

Noen som har erfaring med antisulfateringsenhet på Buddy? Virkning, montering, pris etc.

Rav4_EV

Har sett flere av disse som hadde brent opp når jeg jobbet på Buddy.
Heldigvis ingen som satte bilen i fyr.

Når batteriene i Buddy blir kronisk overladet er det vanskelig å se at slike enheter påviker mer enn lommeboka.

Teknikken kan dog være interessant i andre applikasjoner der blybatterier ofte blir stående med lav SOC (state of charge).
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

buddies

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 26. september 2016, klokken 20:36
Har sett flere av disse som hadde brent opp når jeg jobbet på Buddy.
Heldigvis ingen som satte bilen i fyr.

Når batteriene i Buddy blir kronisk overladet er det vanskelig å se at slike enheter påviker mer enn lommeboka.

Teknikken kan dog være interessant i andre applikasjoner der blybatterier ofte blir stående med lav SOC (state of charge).

Takk for svar. Tror jeg fikk anbefalt noe som het megapuls eller noe. Men sikkert en grunn til at Økern ikke har brukt det noe særlig. Jeg prøvekjørte en classic med slik enhet og fikk testet dento år+ gamle Odyssey pakken til ca 75 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA