Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Wooo-hooo! Zero motorsykkel - Tesla P85 1-0

Startet av Balrog, lørdag 24. september 2016, klokken 18:34

« forrige - neste »

Balrog

Testet Enegica Eva (Carpoint AS) og Zero SR og endte opp med Zero SR ettersom den er helt lydløs.
Elektrisk motorsykkel er faen meg det morsomste man kan gjøre med klærne på. Disse gjør 0-100 på fra 2,9-3,3 sekunder eller noe sånt, men til forskjell fra alt av fossile MCer jeg har kjørt/prøvd så blir det faktisk det også.
Så SINNSYKT lettkjørt!

PRØV!

Jeg bruker nå 30% kortere tid til jobben enn med "vanlig" MC, kanskje ikke så trafikksikkert men så utrolig lett å tråkle seg rundt i trafikken med og for den saks skyld offroad også.

REKKEVIDDE?
Skal teste dette mer ut men, i forhold til Leaf og lignende er ikke rekkevidde noe problem. De aller aller aller fleste turer er under 200km, og denne lader hvor som helst med "PC-kabel". På Energicaen leveres det med standard hurtiglader for de som skal på lengre turer. (30 minutters ladetid til 80%.

Prøv en da vel!
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

elektrolux

Vet du systemspenningen på disse. Motoren ser perfekt ut for Cree SAM. 8)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ferry

Høres gøy ut! Hadde jeg kjørt sykkel, så skulle jeg prøvd. Har prøvd å overbevise en bikerkompis til å prøve, men han ville ha lyd i sykkelen.

Snicker

Har hatt Zero SR siden 2014 og er døds fornøyd. Har med powertank også. Den er helt fantastisk å kjøre. Og til comute er det slik at du gleder deg til å kjøre til og fra jobb. Kommer meg til å fra jobb for under 50øre. Og det gjennom bommer. Har regnet ut at jeg tjener inn hele sykkelen på 10 år bare til å fra jobb. Men bruker den jo til mye mye mer en det. Bruker jo nesten ikke bilen lengre.
Men en ting jeg savner fra bensin sykkelen er ikke lyden, men å kunne kjøre langturer. Har ikke hurtiglader på Zeroen. Og da tar det 10 timer å lader fra 0-100% Så da måtte jeg ha overnattet en plass bare på en tur fra Stavanger til Bergen.
Uansett, sykkelen kan ikke beskrives å må prøves. Ingen giring, nesten ingen vedlikehold, ingen lyd, tanker hjemme. (Full tank for 4-5kr) Det er som å kjøre på et flyvende teppe.

HCO

Jeg har testet SR flere ganger, og er overbevist om at dette er fremtiden.

Snicker, ettersom du har et par år på denne, kan du si noe om praktisk rekkevidde med og uten powertank? Da mener jeg slik man faktisk bruker sykkelen, ettersom det er helt urealistisk å tusle rundt i 60 km/t med SR for å oppnå lengre rekkevidde...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Balrog

Erfaringen så langt:
Rekkevidde grisekjøring: 120km
Rekkevidde kjøring 70/80km/t på landevei pen kjøring uten powertank ca 200km? (Umulig å få til, for sykkelen innbyr så utrolig til å dra på overalt)

Powertanken er vel 2,8kWh som vel utgør ca 1/4 av det disponible av 13kWh batteriet, dvs jeg gjetter på opp mot 150 km hissig kjøring og 250 km i "jeg kjører opp til førerkort"-tempo med powertank? (NB Jeg har ikke selv testet dette)

Noen som har norske priser på powertank og tilleggsladere? (man kan lade med inntil 4 ladere og derved redusere ladetiden til 1/4, dvs ned tilca 2-2,5 timer fra 0-100% visstnok.

Vil man ha MC med hurtiglader har Energica dette som opsjon, jeg tror Carpoint har noen hyggelige priser på dette nå, men Energicaen er ca 100 000 dyrere enn Zeroen.

Zeroen er forresten svært rimelig å forsikre. Vedlikeholdet begrenser seg vel til dekk og bremsevæskeskifte og bremseklosser hvert skuddår.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

petersv


HCO

Sitat fra: petersv på lørdag 01. oktober 2016, klokken 10:27
Utrolig kult. Hva koster morroen ferdig levert?
Listeprisen på SR er 145'. Eventuell Powertank og kraftigere lader kommer i tillegg. Billigste Zero på finn nå er en demokjørt DS (litt mer offroad-preg og litt mindre batteri/motor enn SR) til 90'. Min favoritt er DSR, samme utseende som DS, men største batteri/motor. Og ganske fin svart/svart farge.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

petersv


OlaM

Er helt enig. Prøvekjørte i sommer, var overrasket over hvor presis gassen var. Trodde den skulle være litt mer av/på, men det var ikke noe problem å velge å kjøre i 62 istedenfor 61 eller holde akkurat tempoet til noen som går ved siden av deg. Plenty med motorbrems og remdrift gjør det hele så vanvittig smoooooth. Fant en liten svingete og bakkete sidevei som tilfeldigvis var nyasfaltert, var det nærmeste jeg har kommet et flyvende teppe.

Blir nok en sånn etter hvert. Men litt misfornøyd med lademuligheter. Jeg tror jeg ville kjøpt Chargetank istedenfor Powertank, kan muligens bli nyttigere med Type 2 lading enn litt lengre rekkevidde. Så snart de kommer med 30 kWh batteri (20 hadde også vært greit) og Chademo er bensinsykkelen død og begravet.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA