Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service 20000km/12mnd - hva inneholdt den i 2013/14?

Startet av peskareta, fredag 23. september 2016, klokken 21:37

« forrige - neste »

peskareta

Har levert S85D på 12mnd service, innmeldt ved 11/12mnd - får den nå 3mnd senere.

Fikk time med oppmøte 0730. Servicetid 0730-1200

Fikk lånebil (Diesel) uten garanti når service skulle bli ferdig.
Skulle ikke jeg fått tilbud om å levere bilen en annen gang hvis de ikke har tid? Jeg må innrømme at jeg måtte endre mine rutiner for å levere 0730 på servicesenter (Trondheim)
Bilen står på 3.dagen på samme plass utenfor servicesenteret...

Jeg fikk tilbud om:
1) Hjulstillingskontroll - gratis, MEN: Jeg måtte betale for evt utført retting.
2) Smøreing og rensing av bremser mot betaling.(over 1000kr tror jeg)

Jeg takket ja til nr.1 - men mitt spørsmål:

Jeg mener å huske at det ble kommunisert fra Tesla da jeg kjøpte min 1.S85 i 2013 at alle bremsedeler ble skiftet gratis hvis problemer. Husker jeg feil?
Er det mye som har endret seg når det gjelder servicen ved service? ;-)

Jeg skal ikke dømme før jeg har fått bilen tilbake, men jeg undres bare.

Er det ikke også rart at hjulstillingsfeil (som mange har slitt mye gummi på) skal kostes av oss?

Andre serviceanmekninger jeg sendte inn (i god tid):
-bluetooth telefonsamtaler kobler ut/gir hakkete lyd etter korte kort tid inn i samtaler. Uavhengig av telefon.
-Spotify tuller mye.


Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

DagfinnN

Et helt enkelt spørsmål i samme gate.
Vil Tesla kalle inn til service. Jeg har kjørt snart 30k nå og har hatt bilen i 11 mnd.
Hva skal egentlig gjøres på en service?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Kilroy

Tesla kaller ikke inn til service nei. Det må du bestille selv.
20.000 service er en relativ lite omfattende service, 40.000 er mer omfattende. Det ligger flere plasser her på forumet hva som gjøres.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA