Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

bno

Mine 3 siste biler har vært hvit. Vært veldig fornøyd med å ha hvit bil. AE kler veldig godt hvit, men denne gangen sto det om rødt og grå og vi endt til slutt opp med QG.

ThorIII

Har noen som fikk brevet om utsettelse og prisøkning hørt noe fra sin forhandler?.
Etter at jeg snakket med min leverandør tidlig i Mai og fortalte at det ikke ble aktuelt å betale mer, siden det på hjemme siden deres sto at prisen på bestilte biler ikke kan endres, så har denne teksten: "Priser og spesifikasjoner kan endres uten forvarsel. Slike endringer skal ikke medføre noe ansvar på biler som er bestillt eller levert før endringen" forsvunnet fra Bilkonfigurator siden. Opel minner mer og mer om en luguber bruktbil forhandler. Kjenner det koker litt  :o

AmocoCadiz

Sitat fra: ThorIII på onsdag 05. juli 2017, klokken 09:30
Har noen som fikk brevet om utsettelse og prisøkning hørt noe fra sin forhandler?.
Etter at jeg snakket med min leverandør tidlig i Mai og fortalte at det ikke ble aktuelt å betale mer, siden det på hjemme siden deres sto at prisen på bestilte biler ikke kan endres, så har denne teksten: "Priser og spesifikasjoner kan endres uten forvarsel. Slike endringer skal ikke medføre noe ansvar på biler som er bestillt eller levert før endringen" forsvunnet fra Bilkonfigurator siden. Opel minner mer og mer om en luguber bruktbil forhandler. Kjenner det koker litt  :o
Null info eller oppfølging hittil fra Opelforhandler eller Opel Norge.
kun standard og svada svar ved direkte henvendelse.

Opels kundeoppfølging oppfattes i beste fall som amatørmessig.
Unødvendlig å behandle lojale kunder slik, spesielt den store gruppen med kontrakt som bestilte noen dager "for seint" i begynnelsen av oktober 2016, og som gikk fra levering sept okt nov2017 til en vakker dag i 2018 eller 2019.

Det tristeste med dette er at all gleden ved ny AE er borte.

Langtgående elbilalternativer hoper seg opp nå for presentasjon i juli og september,
det vi merker oss er at kundeoppfølging fra selgere av kommende gen Nissan Leaf, Hyundai Kona, Kia Stonic er langt mer positiv og aktiv enn det vi får fra Opel.

erato

Jeg har det for så vidt ikke travelt, men det er ganske spesielt at de ikke klarer å angi en leveringsdato for en bil som er i produksjon, særlig en bil der leveringsalternativene består av 2 utstyrsopsjoner og 7-8 forskjellige farger. Jeg bestilte min nye E-klasse for en uke siden - en bil med en opsjonsliste så lang som et ondt år - og vet allerede hvilken dag i oktober den ankommer. Opel bør passe seg litt, foreløpig har de en unik bil, men det varer ikke evig. Og det finnes andre elbiler som funker godt som nr 2 bil.

Elmo

Sitat fra: erato på onsdag 05. juli 2017, klokken 15:41
Og det finnes andre elbiler som funker godt som nr 2 bil.
Elbilen blir i 99,9% av tilfellene nr.1 bilen VELDIG fort ;) :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

erato

#1745
Har du sittet i de største komfortsetene med massasje og ac i baken, og med den største akustikkomfortpakka som gjør at du kan hviske til de i baksetet selv når det går unna i 190 på autobahn, samtidig som du kjører 12 timers økter og kommer ut like frisk som etter et spaopphold, så tror jeg du endrer syn. Jeg har eid en rekke biler, inkl Mercedes S-klasse, og kjørt mange fler, inkl Tesla. Dreiemoment er ikke alt her i verden, og selv om elbiler er stille, får de sjelden testet det i hastigheter over 160. Men som bil på kortere turer og en 2 timers tur til hytta i ny og ne, duger nok amperaen som førstevalg. I daglig bykjøring vil den være nr 1 - og jeg likte veldig godt den prøveturen vi hadde. Men alt til sitt bruk.

Counterpointer

Snakket med en forhandler i dag og de leverte ut sin siste Ae i dag, nå får de ikke flere biler før tidligst i august.....

erato


Tom E.

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. juli 2017, klokken 20:26
Snakket med en forhandler i dag og de leverte ut sin siste Ae i dag, nå får de ikke flere biler før tidligst i august.....

Min forhandler sa at han nå har levert ut de 2 eneste Ampera E han får i år.

Solarbroom

Jeg fikk en gladmelding fra forhandleren min i går. Bilen kommer  nesten 3 uker før tida som jeg har fått bekreftet tidligere! Kan bli levert nå til fredag, og hadde egentlig fått levering 30. Juli...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Jobber hos Grønn Kontakt.

telcontar

Kansellerte min kontrakt idag. Hovedsaklig fordi kona ikke likte bilen, da er det ingen vits å oppta plass i køen og noen andre rykker en plass fram :-)


trykkertor

Hva var det hun mislikte mest?
Utseende, plass, funksjoner, eller bilen totalt?
Jeg er selv i stuss på om jeg vil vente 1 år på Ae, eller se etter andre ting.
Har ikke prøvd den enda. Men utseendemessig falt den ikke helt i smak.
Virket kjip og billig inni. Var liksom ikke noen 300.000+ følelse. Mer 200.000,-
Og når den i tillegg skal opp i pris innen min er klar, så vet jeg ikke helt.

telcontar

Sitat fra: trykkertor på onsdag 12. juli 2017, klokken 14:50
Hva var det hun mislikte mest?
Utseende, plass, funksjoner, eller bilen totalt?
Jeg er selv i stuss på om jeg vil vente 1 år på Ae, eller se etter andre ting.
Har ikke prøvd den enda. Men utseendemessig falt den ikke helt i smak.
Virket kjip og billig inni. Var liksom ikke noen 300.000+ følelse. Mer 200.000,-
Og når den i tillegg skal opp i pris innen min er klar, så vet jeg ikke helt.

Du ga egentlig svarene selv  ;), jeg er forsåvidt enig i hennes oppfatning, men siden hu skulle ha kjørt den så fikk det være hennes avgjørelse.

Har skrevet kontrakt på elektrisk Hyundai Kona, får teste fossil utgaven i høst for å se om den faller i smak.

Trond.m

Sitat fra: telcontar på onsdag 12. juli 2017, klokken 14:57
Har skrevet kontrakt på elektrisk Hyundai Kona, får teste fossil utgaven i høst for å se om den faller i smak.
Satt deg på interesse-liste mener du vel ? Det er vel ingen som vil skriver kontrakt på Kona Electric ennå ?

PionerThink

Hvis man registrerer seg her ref nederst på siden: https://kona.no/
Så står det følgende: Registrer deg her for å holde deg løpende oppdatert om den helt nye KONA by Hyundai.  Ved registrering, får du tildelt et kønummer som sikrer din plass i køen dersom du skulle bestemme deg for å tegne kontrakt. Registreringen er ikke bindende og helt uforpliktende.

Man får tydeligvis et nummer i køen, og kan faktisk også skrive kontrakt ganske kjapt etter hva jeg har forstått?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA