Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Nyheter" for 2017/2018: Noen som har hørt om bekreftede oppgraderinger ?

Startet av elbikefun, lørdag 17. september 2016, klokken 12:14

« forrige - neste »

elbikefun

Større batterikapasitet og knapp for dedikert kjøring på strøm uten "overformynderi" fra automatikk: Har Mitsubishi faktisk sluppet noe offisielt rundt dette ?

Er det noen forskjell på 2016 vs 2017-modellene ?
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

Alessandro Volta

2017 får ikke større batterikapasitet eller lenger rekkevidde.
Den får en EV bryter som lar deg kjøre på batteriene hele tiden, men det er en rekke faktorer som kan få bensinmotoren til å slå seg på. Spør den lokale Mitsu dealer.
Det kommer også elektronisk håndbrekk med revidert midtkonsoll, blindsonevarsling, fotgjengergjenkenning, skiltgjenkjenning, radar bak som gjenkjenner objekter og noen få andre småting.. bilen blir ca 10 000kr dyrere (mest pga kronekurs og verdensmarkedene).
2018 nyhetene er foreløbig ukjente, men det er nettopp lansert en konseptmodell som kalles Ground Tourer. Det spekuleres i om det blir den nye Outlander, men den er betraktelig større og etter alt å dømme mye dyrere og mer påkostet. Dagens Outlander vil mest sannsynlig fortsette noen år til, iallfall i Norge. Outlander som vi kjenner den i dag kom jo sent i 2012 som 2013 modell og sånn sett kan det godt komme en helt ny modell i 2018...

Håper det oppklarte det du lurte på...


elbikefun

Sitat fra: Alessandro Volta på tirsdag 20. september 2016, klokken 23:29
2017 får ikke større batterikapasitet eller lenger rekkevidde.
Den får en EV bryter som lar deg kjøre på batteriene hele tiden, men det er en rekke faktorer som kan få bensinmotoren til å slå seg på. Spør den lokale Mitsu dealer.
Det kommer også elektronisk håndbrekk med revidert midtkonsoll, blindsonevarsling, fotgjengergjenkenning, skiltgjenkjenning, radar bak som gjenkjenner objekter og noen få andre småting.. bilen blir ca 10 000kr dyrere (mest pga kronekurs og verdensmarkedene).
2018 nyhetene er foreløbig ukjente, men det er nettopp lansert en konseptmodell som kalles Ground Tourer. Det spekuleres i om det blir den nye Outlander, men den er betraktelig større og etter alt å dømme mye dyrere og mer påkostet. Dagens Outlander vil mest sannsynlig fortsette noen år til, iallfall i Norge. Outlander som vi kjenner den i dag kom jo sent i 2012 som 2013 modell og sånn sett kan det godt komme en helt ny modell i 2018...

Håper det oppklarte det du lurte på...

Takk for svar.
Hadde to prøvekjøringer med Outlander PHEV for rundt et år siden. Likte den; men det var noen "skurringer"; så jeg endte opp med å kjøpe en ny Honda CR-V diesel. MEN ved neste korsvei; kanskje 2018-2019; kan jeg vurdere bytte i en plug in hybrid; gjerne en PHEV; om modellen er oppgradert. Om bilfører ikke blir fullt så overstyrt av automatikken ift. ren strøm-drift, er det positivt. Om kjørelengden på ren strøm forlenges betydelig; si 50-100 % begynner vi virkelig å snakke ! ! !

Jeg har tre barn. Et av "problemene" ved prøvekjøringene jeg gjorde tidligere i år; var at barnet som satt i midten; satt trangt/ dårligere enn hva jeg forventet. Så denne detaljen betydde mye.
Ikke at radioen betyr alt; men jeg opplevde også at DAB-mottakingen var mye dårligere enn hva jeg var vant med. Fikk ikke inn stasjoner jeg visste burde være tilgjengelige.

-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

Jørund

Sitat fra: moby666 på onsdag 21. september 2016, klokken 08:15
Ikke ny navi med carplay og AA?
Nei dessverre. Dette er skikkelig kjipt synes jeg. Mitsu har det tilgjengelig men det tilbys ikke i Norge fordi norsk språk ikke finnes til Android...

M4KZ

Vet dere om 2017 modellen kommer med knappen i nøklene for å starte forvarmer/AC?

Så vi ikke trenger å gjøre dette http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25991.0.html

M4KZ

Sitat fra: M4KZ på fredag 11. november 2016, klokken 15:03
Vet dere om 2017 modellen kommer med knappen i nøklene for å starte forvarmer/AC?

Så vi ikke trenger å gjøre dette http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25991.0.html

Jeg har fått min nye outlander(2017) på Fredag så kan svare på meg selv at knappen kommer ikke   :-\

balrog72

Sitat fra: moby666 på onsdag 21. september 2016, klokken 08:15
Ikke ny navi med carplay og AA?

Hei. Jeg kommer til å bestille min PHEV nå til våren. Min forhandler i Moss (regner med at dette vil gjelde det ganske kongeriket :)) kan bekrefte at det kommer en oppgradert versjon nå til våren med oppgradert infotainment. Da ble jo PHEV'en brått enda mer aktuell for min del.

Joh Kobbe

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

moby666

Bilen er fin på utsiden men innsiden så må det meste byttes. Hele dashbordet må byttes før jeg kjøper bilen på nytt. Brytere, navi, midtkonsoll etc er skikkelig bad.

balrog72

Vil ikke si at den er "bad" innvendig. Litt store og kanskje utdaterte knapper. Deler av instrumentene er analoge og dashbordet ser litt amerikansk ut. Nå blir skjermen byttet i løpet av våren. Uansett; med tanke på alt man får av utstyr på denne firehjulstrekkeren til ca 500K, så er alternativene såpass mye dyrere at jeg velger å "leve" med litt gammeldags dash i 3-4 år (lease). Etter denne tid finnes det nok flere alternative hybrider å velge mellom.

moby666

Ny skjerm kommer, men ser fortsatt ut som den er kjøpt i en bilsterobutikk på Svinesund.

Håkon B.

Se artikkel fra Broom "Eksklusiv toppmodell – laget spesielt for Norge" http://www.tv2.no/a/8946683/ og http://www.mitsubishi-motors.no/outlander-phev-s-edition-kampanje/#! har bl.a. Smartphone Link Display Audio (SDA) som er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto slik at innhold fra smarttelefon kan speiles på bilens display (Android Auto er foreløpig ikke tilgjengelig for norske brukere.)
2020 Audi e-tron 50 quattro Advanced sport
2017 BMW i3 94 Ah
2016 BMW i3 94 Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA