Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Os i Hordaland til Ølensvåg?

Startet av Mio, lørdag 03. september 2016, klokken 20:10

« forrige - neste »

Mio

Skal altså kjøre tur/retur Os - Ølensvåg med min Nissan Leaf. Usikker på om dette lar seg gjøre.. Noen som har erfaring?? ::)
Os, Hordaland
2015 Nissan Leaf Tekna

zbk

Det er vel bare snaue 110km hver vei, så om du kan starte fullladet burde vel det gå greit. CircleK i Ølensvåg har hurtiglader om du ikke skal være lenge nok ti saktelading. I tillegg har du hurtigladere på Heiane, Stord om det trengs på hjemveien.

Har selv kjørt Stavanger-Flesland med en Zoe i dag og kun ladet på Halhjem, etter ca 145km.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Mio

Ja, da skulle det jo gå bra :)Var redd at det ville bli for stort strømtap gjennom Bømlafjordtunnelen. Takk for svar ;D
Os, Hordaland
2015 Nissan Leaf Tekna

zbk

Tapet gjennom tunellene blir forbausende lite siden man regenererer mye på vei ned. Gjetter på jeg bruker ca 10% mer enn samme distanse på flatmark. Er batteriet så fullt at regenereringen er begrenset går det litt mer ekstra, men distansen er så kort at det ikke blir mye av det.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

Er på vei fra Os til Stavanger i dag. Sjekka litt forbruk i tunellen fra Stord. På de fire kilometerene opp fra bunn brukte jeg ganske nøyaktig 2kWh. Har ikke helt nøyaktig tall på hvor mye jeg regenererte nedover men tror det må ha vært ca 0.8kWh. Et røft overslag ga meg et snittforbruk gjennom tunellen på drøyt 1.4kWh/mil, men det er basert på økningen fra 1.20 til 1.24 fra inngang til utgang og er ikke målt nøyaktig.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Mio

Os, Hordaland
2015 Nissan Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA