Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Stikkkontakt

"It also seems likely that faster versions will get to wear the same S and even RS branding as their combustion sisters"

Tror jeg venter et halvt år om jeg må for å få en e-tron RS.. Tør nesten ikke tenke på hvor fet den kommer til å bli..

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 18. juni 2017, klokken 23:11
"It also seems likely that faster versions will get to wear the same S and even RS branding as their combustion sisters"

Tror jeg venter et halvt år om jeg må for å få en e-tron RS.. Tør nesten ikke tenke på hvor fet den kommer til å bli..
Vi får se hva de får til .....

Prisen blir vel deretter

Torz

Overskriftene på nett står ikke alltid til troende. 2000 nordmenn har bestilt denne bilen - usett, står det i en artikkel. Vel, jeg for min del oppfatter at jeg har betalt et depositum for å stå på en prioriteringsliste, men jeg oppfatter på ingen måte at jeg har bestilt bilen.

Stikkkontakt

Overskriftene sier vel også at 400000 har bestilt Model3. Personlig er det stor sjans for at jeg skal ha Audien,men ikke skråsikkert. Pris og features avgjør dette.

SurSnasen

Sitat fra: knut.aulie på søndag 18. juni 2017, klokken 23:24
Prisen blir vel deretter

En S6 begynner vel på ca 70 000 dollar i USA. Vil tro Audi ikke priser en S/RS av e-tron helt til himmels heller. Her på berget er det jo avgiftene som virkelig sørger for den store differansen i pris kontra mer folkelige varianter. Men kanskje det levner håp om mer folkelige priser på basisvarianten, om de tenker seg S/RS-varianter?

Stikkkontakt

Sitat fra: StianSalG på onsdag 21. juni 2017, klokken 20:15
Sitat fra: knut.aulie på søndag 18. juni 2017, klokken 23:24
Prisen blir vel deretter

En S6 begynner vel på ca 70 000 dollar i USA.

Det kostet den også når dollaren var 5 kr for 3-4 år siden.

Tellus


bmw2002

Ifølge Bilnorge blir Audi e-tron å havne i pris mellom I-Pace og Model X.

Hva de baserer dette på aner jeg ikke.

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48175

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 29. juni 2017, klokken 22:22
Ifølge Bilnorge blir Audi e-tron å havne i pris mellom I-Pace og Model X.

Hva de baserer dette på aner jeg ikke.

http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=48175

Jeg holder fast på min teori om at både i-Pace og e-tron må bli billigere enn de fleste estimater for i det hele tatt å være salgbar. Det er neppe mange hundre tyskere som kjøper e-tron til høyere pris enn en SQ7.
Jeg holder fast på min spådom at startprisen i Tyskland starter med et 7-tall.

Counterpointer

Foreløpig så vet jo ingen hvilken pris hverken E-tron eller iPace får så dette er jo helt åpent.

Det som er sikkert er at både Audi og Jaguar kommer til å ta ut det de synes er fornuftig i det norske markedet litt uavhengig av hva biler koster andre steder.

De kommer tydeligvis til å ligge under tilsvarende X, men det sier ikke så mye.


bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på fredag 30. juni 2017, klokken 10:02
Foreløpig så vet jo ingen hvilken pris hverken E-tron eller iPace får så dette er jo helt åpent.

Det som er sikkert er at både Audi og Jaguar kommer til å ta ut det de synes er fornuftig i det norske markedet litt uavhengig av hva biler koster andre steder.

De kommer tydeligvis til å ligge under tilsvarende X, men det sier ikke så mye.

Importøren av Jaguar har vel opplyst at prisen havner mellom 750-850 000 for en godt utstyrt bil.

Ellers er det jo provoserende dersom de velger å prise bilen langt dyrere enn i andre land >:(

Espen W

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 29. juni 2017, klokken 22:52
Jeg holder fast på min teori om at både i-Pace og e-tron må bli billigere enn de fleste estimater for i det hele tatt å være salgbar. Det er neppe mange hundre tyskere som kjøper e-tron til høyere pris enn en SQ7.
Jeg holder fast på min spådom at startprisen i Tyskland starter med et 7-tall.

Kan nok fort stemme det. Europris på høye 70 tallet inkl 19% steuer i Tyskland betyr vel høye 500K/lave 600K avgiftsfritt i Norge.
Blir den helt vilt priset her, evt med en svinedyr standardpakke, så må det vel gå an å handle en mer basic utstyrt en i ''das vaterland'' og ta den inn selv.
BTW, mener jeg leste i ''Motor'' (NAF blekka) at Mercedes EQ med 4wd og plenty med juice skulle starte under 400K, men det kan vel ikke stemme?

daktari

Kan jo hende det kan stemme, det er vel batteriene som drar opp prisen. Nå sa vel nylig en Audi-sjef at de kjøpe batterier for $114/ kWH. En Like stor bil, Skoda Kodiak 2 hjulsdrift starter på €25.000 antagelig ink mwtz.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

MB har vel antydet en pris på rundt 65.000 Euro.
Det er helt ok syns jeg. Får helt sikkert mer standardutstyr enn en GLC også.

Espen W

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 30. juni 2017, klokken 17:50
MB har vel antydet en pris på rundt 65.000 Euro.
Det er helt ok syns jeg. Får helt sikkert mer standardutstyr enn en GLC også.

Interessant, 100K mer enn antydet i ''Motor'', men fortsatt under 500k NOK uten avgift, så veldig spiselig pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA