Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Orbit på fredag 12. mai 2017, klokken 10:44
Her er rådata fra det tyske 'biltilsynet':

I utsnittet nedenfor er de 13 helektriske Audi'ene i April (19 så langt i år), uten modellbetegnelse. Ut fra totalene må også en del (kanskje alle) av disse være med firehjulstrekk. Dette lukter e-tron quattro.

Ser også at Mercedes har registrert to rene elbiler utenom B-klasse så langt i år i 'annet'-kategorien.

160 totalt og 150 med Quattro betyr at minst 3 av elbilene har Quattro.

bmw2002

Vanskelig å hvor ferdige disse bilene er. Det kan jo muligens være elbiler med Q5 eller Q7 skall slik at en i liten grad får inntrykk av hvordan bilene faktisk ser ut.

Counterpointer

Fint at Audi har registrerte biler på veien da !

amado88

Jeg står i reservasjonskøen, men for min del er mangel på tredje seterad en dealbreaker. Hvor sannsynlig er det at Audi e-tron vil tilby en 6- eller 7-seters konfigurasjon?

Med bikkjer og mer enn nok av barn er dette et ufravikelig krav fra kona, og alternativet blir vel fort da enten Model X eller noe nytt som forhåpentligvis kommer neste år...

JTB

Noen som har noe formening om når vi får vite noe konkret her?
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Orbit

I mai kom det tyske skilt på ytterligere 20 elektriske prototyper fra Audi, en dobling av bestanden så langt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


Counterpointer

Kult at de er i rute

Og veldig bra at bilen ikke blir compliance! Skulle egentlig bare mangle.

bmw2002

Synd at prisen neppe kommer før man må bestille i-Pace, de ligger vel 3 måneder før i løypa.

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 13. juni 2017, klokken 17:17
Synd at prisen neppe kommer før man må bestille i-Pace, de ligger vel 3 måneder før i løypa.
Det er et stort og avgjørende spørsmål.

Problemet er at spennet mellom topp og bunn er veldig stort. Kjempeforskjell på 570 og 970 som begge er mulige alternativer.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 18:37
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 13. juni 2017, klokken 17:17
Synd at prisen neppe kommer før man må bestille i-Pace, de ligger vel 3 måneder før i løypa.
Det er et stort og avgjørende spørsmål.

Problemet er at spennet mellom topp og bunn er veldig stort. Kjempeforskjell på 570 og 970 som begge er mulige alternativer.

Jeg er villig til å vedde på at prisen inkl mwst i Tyskland starter med et 7-tall.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:30

Jeg er villig til å vedde på at prisen inkl mwst i Tyskland starter med et 7-tall.
Jeg har satt 20 000 på at det skal bli en levelig pris

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 21:40
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 13. juni 2017, klokken 19:30

Jeg er villig til å vedde på at prisen inkl mwst i Tyskland starter med et 7-tall.
Jeg har satt 20 000 på at det skal bli en levelig pris

Counterpointer

Jeg vil helst under 700 ferdig utstyrt.....

bjornb

#164
Jeg vurderte også å reservere denne (siden jeg har vært Audi mann i 10++ år tidligere), men avventer til noe mer konkret blir vist, og kjøpte en Tesla i mellomtiden..

I denne videoen så er zFas (en kraftig enhet med Mobileye og Nvidia prosessorer) og "piloted driving" nevnt :
https://www.youtube.com/watch?v=cQ2dMlhy05s
Noen som har hørt noe om denne også får begrenset selvkjøring - L3 autonomi slik som nye A8 får i høst?

I informasjon om konseptbilen så er 95kWh batteri og 150kW lading (fulladet på 50 min) nevnt, dette er jo da 150kW CCS lading regner jeg med.

I Norge så finnes det vel ingen (?) 150kW ladere ennå? Hvis bilen skal være praktisk på langtur (slik som Tesla er i dag) så må det skje en del her, lading på 50kW ladere vil jo ta alt for lang tid..

EDIT: Finnes i det minste en 100kW lader i Vestby som Bjørn Nyland har testet leser jeg.
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA