Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2 Lyder! - Drrrruuuu lyd og bi bi bi biripiii

Startet av 2mas, onsdag 24. august 2016, klokken 11:57

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: amund på torsdag 25. august 2016, klokken 10:32
Sitat fra: Brede på torsdag 25. august 2016, klokken 09:28
Kan det være noe i forbindelse med tørking av bremser?

Trodde det ble avgjort at Tesla aldri hadde denne funksjonen, ihvertfall ikke min pre-autopilot? Mercedes hadde hatt det en periode, blåste det stor opp som et kjempe salgsargument for bilen, og så sluttet de med det litt senere.

Stemmer det. Vår bil hadde det heller ikke da den var ny, kom vel i en programvareoppdatering da mange begynte å klage på dårlige bremser i kaldt og vått vær.

Ljosdal

De få minuttene jeg er i bilen uten musikk på oppdaget jeg at det er en slags frekvenslyd ved økning av fart... Nesten ala den lyden man fikk før i tiden med store stereoanlegg i biler som slo inn på stereoen.
Lyden kommer dog ikke fra høytalerene, men fra motoren??? Noen andre som kjenner seg igjen her?
Kan det være fra DU? Svak lyd, men minner nesten om et fly som tar av rullebanen :o
Svart P85 Signature #88

nortrahof

Sitat fra: amund på onsdag 24. august 2016, klokken 14:11
Men har noen hatt en brrrrr-PSJ! - lyd før? Samme lyd som en buss som dumper overskytende lufttrykk. Har den en veldig sjelden gang og trodde det var dumping/avfukting av luftfjæringssystemet - helt til jeg leste at luftfjæringa bruker et lukket hydrogensystem. Dvs ingen dumping. Lurer fælt på hva dette kan være.

Det er neppe hydrogen men nitrogen som brukes i fjæringssystemet. Hydrogen er det minste molekyl som finnes, derfor er det særlig lekkasjeutsatt. Dessuten kan stål få "hydrogensprøhet" - og det er ikke særlig hyggelig i et hjuloppheng.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA