Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bluetooth iPhone

Startet av pladask, tirsdag 23. august 2016, klokken 09:52

« forrige - neste »

pladask

Hei.
Streaming og handsfree har fungert perfekt hele tiden for meg men nå har jeg oppgradert til iOS 10 Public Beta 6
Nå fungerer ikke lyden det første minuttet og bilen kobler seg av og på bluetooth mot mobilen.
På kona sin iPhone med iOS 9.3.4 fungerer alt fortsatt.
Har noen flere iOS 10 og testet? Er redd Apple ikke fikser dette eller at Garmin heller ikke endrer noe på GPS-en.
Om dette er et fellesproblem kan det jo bli litt baluba til høsten når alle oppdaterer til iOS 10...

aageaasved


Autowinder

#2
Er det beta, så er det beta. Vente å se om problemet er der ved release i oktober, tenker jeg :)
Dessuten er det vel strengt tatt ikke Apples ansvar å sørge for kompatibilitet hos alle, men snarere VAG i dette tilfellet som selger et "tilleggsprodukt" som skal fungere med Apples telefoner. Når det er sagt, forutsetter man jo at Apples iOs 10 skal fungere riktig, men jeg sitter ikke og bekymrer meg før os'et går "Live".
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mortstokk

Samme problem med samme bil og beta versjon her.. Problemet har bare blitt verre og verre fra beta 1 og oppover..

pladask

Fikk e-post fra apple i dag:
Engineering has implemented changes that are supposed to fix the problem you reported. These changes are in the latest version of the software available to you, 14A5346a.

Feedback ID 2263026, Problems with bluetoot connection to my car


Skal teste i morgen :)

Mortstokk

Har lastet ned endelig versjon av ios 10 til min iP 6, men fungerer like dårlig som alle beta versjonene hos meg.

Zacken

Jeg fjernet bindingen på navigator og telefon. Så satte jeg opp forbindelsen på nytt. Nå virker det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kasmir

Sliter selv med at Bluetooth er hakkete i de første 2-3 minuttene. Setter jeg bilen i revers for så å kjøre fremover igjen gjentar prosessen seg.
Oppdatert iPhone 6S med iOS 10.

Kan det hjelpe å nullstille hele Garminenheten ? Vil jeg miste kart eller lignende da ?

pladask

Jeg har nå tatt å resatt hele enheten slik den var når den kom fra fabrikken.
Brukte Fresh på PC til dette. Tok ca 20 minutter.
Satte den så i bilen og gikk gjennom prosedyren med språk osv.
Koblet til telefonen og testet OK.
Har testet musikkavspilling og ringing et par ganger/dager i etterkant og det ser ut til å fungere nå :-)

aageaasved

gjorde det samme hvart greit her å  :D

kasmir

Når jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle resette Garminen fikk jeg også dreis på det. Fungerer nå ganske bra

zetson

Ahh, fantastisk, endelig fikk jeg løst problemet ved å resette Garminen. Dette hersens problemet har irritert meg i flere måneder, men kom bare på det når jeg satt meg i bilen. Når jeg var ferdig med kjøreturen, glemte jeg alt helt til neste gang jeg skulle kjøre. Takk.
e-up!, aug 2014
Avensis, 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA