Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: RS på tirsdag 25. april 2017, klokken 23:27
Sitat fra: RS på søndag 23. april 2017, klokken 13:15
Hei. Får ikke kontakt med forhandleren min. Han vet ikke om bilen er produsert eller ikke. Ble lurt synes jeg. Han lovte bilen i mars da den ble bestilt i januar. Jeg fant en slik på Finn.no. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94777545 

Den er importert som ny  fra Tyskland med nøyaktig samme spec. Som en norsk bil. Får 3 års garanti resterende 2 år hos forhandleren vi kjøper hos. Er det noe jeg må tenke på ved kjøp av den bilen?

Da er Hyundaien avbestilt. Kjøpte en e-golf 2017 model som jeg har fått leveringsdato i slutten av mai 2017.  Trist at Hyundai klarer ikke levere bilene.

Kjedelig, men din selger hørtes jo særdeles useriøs ut i tillegg. Får håpe e-Golfen blir levert til riktig tid nå da :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Johspet

Bestilte hvit med teknikk og skinn 10. april med levering i oktober. Krever tålmodighet men jeg velger å vente i mangel på gode alternativer.

RS

Sitat fra: Crown på tirsdag 25. april 2017, klokken 23:58
Sitat fra: RS på tirsdag 25. april 2017, klokken 23:27
Sitat fra: RS på søndag 23. april 2017, klokken 13:15
Hei. Får ikke kontakt med forhandleren min. Han vet ikke om bilen er produsert eller ikke. Ble lurt synes jeg. Han lovte bilen i mars da den ble bestilt i januar. Jeg fant en slik på Finn.no. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94777545 

Den er importert som ny  fra Tyskland med nøyaktig samme spec. Som en norsk bil. Får 3 års garanti resterende 2 år hos forhandleren vi kjøper hos. Er det noe jeg må tenke på ved kjøp av den bilen?

Da er Hyundaien avbestilt. Kjøpte en e-golf 2017 model som jeg har fått leveringsdato i slutten av mai 2017.  Trist at Hyundai klarer ikke levere bilene.

Kjedelig, men din selger hørtes jo særdeles useriøs ut i tillegg. Får håpe e-Golfen blir levert til riktig tid nå da :-D

Fikk bekreftet at e-golfen kommer i 3. Uken i mai. Veldig proff forhandler ordnet lånebil/ leie bilen til en greie pris frem til  golfen er på plass. Helt annet nivå på service hos VW. Kjempe fornøyd. Hyundai hadde ikke lyst på meg som kunde tror jeg. Litt trist at Hyundai forhandleren ikke vet hva kundebehandling er. De har et kjempe bra produkt men dårlig selgere. Jeg fikk skylden for at jeg solgte XC60en min før Hyundaien var på plass.

geear

#618
Sitat fra: RS på onsdag 26. april 2017, klokken 21:47
Fikk bekreftet at e-golfen kommer i 3. Uken i mai. Veldig proff forhandler ordnet lånebil/ leie bilen til en greie pris frem til  golfen er på plass. Helt annet nivå på service hos VW. Kjempe fornøyd. Hyundai hadde ikke lyst på meg som kunde tror jeg. Litt trist at Hyundai forhandleren ikke vet hva kundebehandling er. De har et kjempe bra produkt men dårlig selgere. Jeg fikk skylden for at jeg solgte XC60en min før Hyundaien var på plass.
Har e-Golf selv, og jeg har ingen annen erfaring med Hyundai-forhandlere enn at jeg har prøvekjørt Ioniq, men håper virkelig du har andre erfaringer enn kjøp av nybil fra Møller, ellers kan du fort gå på en smell. Møller er det verste forhandler-nettet jeg har vært borti gjennom mange år med bil. Dessverre var det mangelen på bedre valg som gjorde at jeg handlet VAG igjen, selv om den kommer fra Gumpens i stedet for Møller (men jada, Gumpens handler også fra Møller siden de er hovedimportør). Som et eksempel så booket jeg verkstedstime hos nærmeste Møller-forhandler den 29. desember i fjor, på nettet. Fikk bekreftelse om mottatt booking på mail, men har fortsatt ikke hørt noe mer. Tragediene jeg har med Audi orker jeg ikke rippe opp i nå engang.

Crown

Sitat fra: RS på onsdag 26. april 2017, klokken 21:47
Fikk bekreftet at e-golfen kommer i 3. Uken i mai. Veldig proff forhandler ordnet lånebil/ leie bilen til en greie pris frem til  golfen er på plass. Helt annet nivå på service hos VW. Kjempe fornøyd. Hyundai hadde ikke lyst på meg som kunde tror jeg. Litt trist at Hyundai forhandleren ikke vet hva kundebehandling er. De har et kjempe bra produkt men dårlig selgere. Jeg fikk skylden for at jeg solgte XC60en min før Hyundaien var på plass.

Viktig å ikke generalisere her. Jeg har bare topp erfaring med min Hyundai-forhandler, fra A-Å så langt, og jeg er vant til god kundebehandling fra før med andre forhandlere. Har ingenting å utsette :) Er nok flere som har dårlig erfaring med Møller. Jeg har likevel satt meg på venteliste til Audi e-Tron, så det blir spennende :-D

x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Sladd

Kan oppdatere her med at jeg har bestilt 11.11.2016 og fikk beskjed om at min bil er kommet frem og er under prep for utlevering. Henter den 9.5.2017.
Så gode 6måneder leveringstid.

niram

Jeg bestemte meg i dag og får min i løpet av to uker. Var en som ikke var reservert, Aurora Silver med teknikkpakke og skinn.

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med er prisen.. endte vel på 298000,- med vinterhjul, var ikke så mye å hente tydeligvis.

Menmen, gleder meg veldig!

fredriks

Vel, de som selger bilene på finn har jo gjerne kjørt en 10 000km - 15 000km og prøver å få den prisen for dem brukt. Så for to ukers ventetid så høres ikke prisen så ille ut med tanke på at det faktisk er en ny bil.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Kjetil1986

#623
Ringte forhandleren min i går for å høre status angående levering.
Jeg bestilte bilen 9. Januar, fikk forespeilet levering i juni måned. På telefon i går sier selger at det er forsinkelser p.g.a batteriproduksjonen ikke klarer å holde følge med bilsalget.
Bilen min var ikke produsert ennå. Skulle mest sannsynlig bli produsert i mai måned. Så tar det 1-2 måneder med transport fra Korea + tectylering og klargjøring i Norge. Så da blir det vel ikke ny bil før tidlig i august tenker jeg. Litt kjipt, men var forberedt på dette m.t.p alt jeg har lest her inne om leveringsproblemer av batteri og Opel Ampera-a.
Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet å nyte sommeren, så blir det vel ny bil tilslutt  :)
Model 3 long range 2021

Skynet

Sitat fra: Johspet på onsdag 26. april 2017, klokken 13:35
Bestilte hvit med teknikk og skinn 10. april med levering i oktober. Krever tålmodighet men jeg velger å vente i mangel på gode alternativer.

Oktober ja, da venter jeg til 2018 modellen kommer. Da vil ioniq ev med dagens batterikapasitet dette i pris.

Sladd

Sitat fra: Skynet på lørdag 06. mai 2017, klokken 17:57
Sitat fra: Johspet på onsdag 26. april 2017, klokken 13:35
Bestilte hvit med teknikk og skinn 10. april med levering i oktober. Krever tålmodighet men jeg velger å vente i mangel på gode alternativer.

Oktober ja, da venter jeg til 2018 modellen kommer. Da vil ioniq ev med dagens batterikapasitet dette i pris.

Så hyggelig ønsketenking fra din side da.
Antar jeg og andre hyundai eiere innen den til kan bare kaste bilene våres siden de har datt ned i pris til 0kr. hehe :)
du har sikkert litt rett, men en hyndai med 40+kwt batteri vil nok koste 350.000kr + så hvor mye disse som er nesten 100k billigere vil koste får vi nå se, men jeg håper og tror at det ikke vil være for mye!

Kristine O. Øksnes

Jeg bestillte bilen 12.desember med forventet levering i Juni. Fikk beskjed i februar at jeg kom til å få bilen 20.mai.....meeen den gang ei. Pratet med forhandleren på Mandag og da kunne han fortelle at bilen ble trillet ut fra fabrikken  10.mai men det var ikke lagt inn noe dato før transport enda så mine 6 mnd venting blir nå minimum 8 mnd


Trond.m

Det undrer meg fortsatt at bare europeiske produsenter ser ut til å ha kontroll med produksjon og leveranser. Opel har riktignok også problemer, men det skyldes ene og alene at de er avhengig av amerikanere. BMW er kanskje den som har best kontroll. Har kjøpt 10 biler, og produksjon og levering skjer alltid i samsvar med bekreftelsen som kommer få dager etter bestilling. I de fleste tilfeller leverer de 2-3 uker før estimert levering.

fredriks

#628
Sitat fra: Kristine O. Øksnes på onsdag 17. mai 2017, klokken 11:56
Jeg bestillte bilen 12.desember med forventet levering i Juni. Fikk beskjed i februar at jeg kom til å få bilen 20.mai.....meeen den gang ei. Pratet med forhandleren på Mandag og da kunne han fortelle at bilen ble trillet ut fra fabrikken  10.mai men det var ikke lagt inn noe dato før transport enda så mine 6 mnd venting blir nå minimum 8 mnd

Kjenner meg godt igjen her.

Bestilte 17. Desember selv. Ble forespeilet bil i Juni, men bilen er enda ikke produsert. Forhandleren sier at produksjonen av bilen kan drøye helt til Juni og levering i August.

Er ikke spesielt imponert over køsystemet til Hyundai. Ser jo eksempler på forhandlere som har trikset med systemet og bestilt opp biler på personer som ikke finnes etc for å kunne levere biler tidligere.

Dette fører jo til at de som bestiller opp bil på "ærlig" vis sitter igjen med svarteper.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

RS

Dette kjenner jeg veldig godt. Avbest. ioniqen og kjøpte e-golf. Forhandleren min sa at vi får bilen i mars. Og bilen var ikke satt i produksjon i mai heller. Når jeg spurte han at kan vi få bilen i juni så vil han ikke bekrefte det heller. Han vil til slutt ikke selge bilen til oss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA