Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

larsif

Ingen skriftlig kontrakt,heldig vis,når en ser hvordan de behandler nye kunder?
De tar nye kunder forgitt,kan det se ut til.
Bestilte pr. tlf. over helgen etter prøvekjøring på fredagen.
Tar ikke en femtimers tur for å sette signaturen på ett ark?
Tok en tlf. til en annen forhandler i formiddag.
Fikk oppgitt levering juni-juli,altså ingen urealistiske forventninger ang.leveringstidspunkt fra den selgeren til kunde.

psyfoon

Tror ikke de kan bestille en bil før skriftlig kontrakt er inngått. Jeg bor også langt unna forhandler og bestilte pr.telefon, fikk tilsendt kontrakt som jeg signerte og sendte elektronisk i retur. Etter noen dager fikk jeg originalkontrakten pr. post underskrevet av selger.

Tror det er veldig varierende fra forhandler til forhandler hvordan kundene blir behandlet, jeg føler iallefall at jeg har fått førsteklasses behandling så langt. Men som du sier, de tar for gitt at de selger biler, dvs de selger seg selv. Aldri har det vel vært lettere å være Hyundai selger enn nå.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

larsif

Mulig de trenger shassinummer for en kontrakt,og de har de ikke enda.

RS

Snakket med selgeren som solgte bilen til meg.
Virker at de er ikke interessert å snakke med kunder som allerede
har  signert kontrakten. Spør du om noe nytt om bilen så sier dem ingen
ting. Eneste han sier at det blir en fin bil når en får den. Synes det er litt dårlig Hyundai.

Elmo

Sitat fra: RS på fredag 24. februar 2017, klokken 10:37
Synes det er litt dårlig Hyundai.
Det har vel ikke med Hyundai å gjøre, men med selgeren spesielt og forhandlerens evne til å holde lite serviceminded selgere i øra.
Hvilken forhandler er det ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RS


HPSE

Sitat fra: larsif på fredag 24. februar 2017, klokken 10:07
Mulig de trenger shassinummer for en kontrakt,og de har de ikke enda.

Dette stemmer ikke. Chassinr får ikke selger før bil er på båt.
En kontrakt kan fint signeres uten å reise til forhandler. E-post frem og tilbake, evt sende pr post. Ingen problem
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

J@x

Joy! Drop off til forhandler for min bil er endret fra 30. mars til 20. mars  8) :+1:
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Kjetil1986

Sitat fra: J-B på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:43
Joy! Drop off til forhandler for min bil er endret fra 30. mars til 20. mars  8) :+1:

Grattis!  :+1: Jeg skrev kontrakt 9. Januar. Snakket med forhandler i dag. Han sa at jeg kunne forvente å få bilen i juni. Så da blir det hvertfall ny bil til sommeren  8)
Model 3 long range 2021

RS

Mister håp om den bilen vil noen gang blir levert eller ikke.
Vi skrev kontrakten 22.jan tror jeg. Skal få bilen mars/april. Nå sier de april/mai/juni. Sikker at de vet at det blir ikke før juni/juli.

HPSE

Ring/send e-post til flere andre forhandlere. Hør om noen har biler på vei som ikke er bestilt eller som er avbestilt. Vet at flere har fått bil raskt/raskere på denne måten.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

tuono

Høres ut som noen er veldig uheldige med forhandlerne. Eller så er noen forhandlere vel gode og mette om dagene. For min del kunne jeg, om ikke stille klokka, så ihvertfall kalenderen ut i fra hva jeg fikk oppgitt mht. leveransedato da jeg skreiv under kontrakt. Alt gikk bare på skinner og bilen var klar for henting iht. hva som var sagt ved kontraktinngåelse.
Nå skal det sies at dette var en forhandler med muskler nok til å stille krav overfor importørleddet med hensyn til å reservere et visst antall biler uten kontrakt og før de gikk på båten. Så jeg fikk en av dem.

RS

Bilbutikk 1 skal være en stor forhandlernett. Eller er dem liten?

larsif

Bilbutikk 1,ikke levering før august...
Skal en ha Ionic så må en vist smøre seg med tålmodighet,og ikke gå ut av køen.

dif

Bilbutikk 1 er så vidt jeg vet en av forhandlerne som er blitt sagt opp av Hyundai. Så er ikke sikkert de er prioritert. Kan anbefale Auto Elite Oslo og Ski. De har fått fornyet kontrakt. Spesielt Oslo-avdelingen har vi god erfaring med.
Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA