Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

80k service - nærmer seg garanti-slutt

Startet av kjetil.west, søndag 24. juli 2016, klokken 12:05

« forrige - neste »

kjetil.west

Hei, jeg skal inn med bilen på en 80k service i løpet av august. Det er en 2014 S85, pre AP.
Har hatt lite/få feil med bilen.

Garantien vil også snart utløpe og jeg lurte på om det fantes noen som har tatt en garantiutløpstest? Evt har NAF denne kunnskapen?
Finnes det en oversikt over "Service bulletins" som skulle/burde vært utført?
Regner med det nå er mange som nærmer seg utløp av garanti etterhvert...Fint om vi kunne hatt en oversikt over hva som burde dekkes av garanti.

Hørte også noe om at dekktrykkssensorer på pre-AP byttes/oppgraderes, inkludert visning av trykk i dashboard...stemmer dette?

petersv

#1
Er 100k km som gjelder i Norge, så du har 20k km på deg ;)

Edit. Hvis du mener 20kkm er nært så svarte jeg på noe annet. Har vært mye uklarhet rundt 80 og 100k km som garantiramme.

Da har du uansett god til på deg, og er bilen uten feil er det jo bra og lover godt for bilens videre liv.

Du kan jo ev. be de utføre alle service buillitins på din bil, spesielt bytte fra Baolang til Continental TMPS.

Tuxedo

Sitat fra: petersv på søndag 24. juli 2016, klokken 12:09
Da har du uansett god til på deg, og er bilen uten feil er det jo bra og lover godt for bilens videre liv.
Nja, hvis han har kjørt 80k siden 2014, så tar det jo ikke så veldig lang tid før han bikker 100 gitt samme kjøring. Ikke det jeg vil kalle god tid.

Men dette kan uansett bli starten på en god tråd.  Hvike servicebulletins finnes der ute, som folk vet om?  Og hva annet bør man tenke på å få sjekket når garantien nærmer seg utløp?

DePe

Bumping  :) Skal inn på 80K Service selv nå  :o. Noen tips?

TeslaTerje

Ny list med ryggelys pga dugg
Bremseskjold og nye bremseskiver for nordiske forhold (Service bulletins)
Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)
Sjekk av ulyd i motor
knekkelyd ved fullt rattutslag
sjekk at alle lysdioder i bremselys i bakrute virker
Ny type pakning på soltaket






Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

JorgenM

Er det slik at forhandler selv ringer eier for å avtale service eller må man passe på dette selv?

Altså som på f.eks i3, at bilen selv sender melding til forhandler når det er behov for service/rep og de ringer eier for å avtale time.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

nagela

TeslaTerje.
Har du noe mer info om: Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)  ?
Denne har jeg ikke hørt noe om, resten du nevner er fikset på min bil.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

TeslaTerje

Sitat fra: JorgenM på fredag 18. november 2016, klokken 11:07
Er det slik at forhandler selv ringer eier for å avtale service eller må man passe på dette selv?

Altså som på f.eks i3, at bilen selv sender melding til forhandler når det er behov for service/rep og de ringer eier for å avtale time.
up
Sitat fra: nagela på fredag 18. november 2016, klokken 11:14
TeslaTerje.
Har du noe mer info om: Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)  ?
Denne har jeg ikke hørt noe om, resten du nevner er fikset på min bil.
Sitat fra: nagela på fredag 18. november 2016, klokken 11:14
TeslaTerje.
Har du noe mer info om: Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)  ?
Denne har jeg ikke hørt noe om, resten du nevner er fikset på min bil.

Er sikkert fikset på din og da, ble byttet på min sommeren 2014 min bil ble levert i slutten av mars.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

aness

Sitat fra: JorgenM på fredag 18. november 2016, klokken 11:07
Er det slik at forhandler selv ringer eier for å avtale service eller må man passe på dette selv?

Du må passe på det selv.

Og vær ute i god tid, jeg bestilte akkurat service på min og fikk time i mars.

nebbulk

Sitat fra: TeslaTerje på fredag 18. november 2016, klokken 10:55

Bremseskjold og nye bremseskiver for nordiske forhold (Service bulletins)


Har du noe info på denne?
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Chris Neumann Ruud

#10
Sitat fra: nebbulk på fredag 03. februar 2017, klokken 14:32
Sitat fra: TeslaTerje på fredag 18. november 2016, klokken 10:55

Bremseskjold og nye bremseskiver for nordiske forhold (Service bulletins)


Har du noe info på denne?
Under er utdrag fra serviceordre på min, utført April 2016. 2014 - modell AP1- bil
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

BMW850

Sitat fra: TeslaTerje på fredag 18. november 2016, klokken 10:55
Ny list med ryggelys pga dugg
Bremseskjold og nye bremseskiver for nordiske forhold (Service bulletins)
Sjekk om den lille skjermen er byttet  (over rattet)       (Service bulletins)
Sjekk av ulyd i motor
knekkelyd ved fullt rattutslag
sjekk at alle lysdioder i bremselys i bakrute virker
Ny type pakning på soltaket

Etter snart tre år har 3 dioder i bremselyset på bakruta avgått med døden. Noen som vet om de bytter hele LED-lista, og om den eventuelt er forbedret? Kjipt om det kun varer ett par år, særlig når hele bakruta må ut :o

Så de bytter pakning på takluka til en forbedret utgave?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

joda

Ja, de bytter hele LED listen om dioder er gått. Om en ny er forbedret vet jeg ikke...
TMS 85D

Arath

Fikk akkurat Mail om at tesla tilbyr mulighet for utvidet serviccavtale.
Skal komme til Europa i løpet av 3 mnd.

Fra Mail:

Teslas utvidede serviceavtaler
Utvidede serviceavtaler gir Model S- og Model X-eiere dekning for reparasjon eller utskiftning av de fleste deler hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse. Nye utvidede serviceavtaler inkluderer nå Teslas høyt rangerte veihjelp. Den gir eiere ekstra trygghet dersom noe skulle inntreffe på veien – døgnet rundt, 7 dager i uken. Du kan kjøpe en utvidet serviceavtale opptil 30 dager eller 1 600 km (avhengig av hva som inntreffer først) etter at din begrensede nybilgaranti utløper. Utvidede serviceavtaler kan også overføres til påfølgende eiere.

ToWalkOrDrive

#14
Blir spennende å se hvilke vilkår som blir gjeldende. Ser det står "hvis dette er grunnet produksjonsfeil i materialer eller utførelse".

Hvis det blir som en blanko-garanti som i dag er det jo et kjempebra tiltak for nervøse bileiere. Men hvis mange deler har "5 års levetid", som vaskemaskiner har ihht forbrukerkjøpsloven, kan en da si at det er "produksjonsfeil" når den ryker etter 7 år...? . Er uansett veldig lovende.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA