Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gigafactory

Startet av Philip Marlowe, søndag 17. juli 2016, klokken 09:24

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jeg har fått en "invitasjon" til åpningen av Tesla Gigafactory den 29.juli. Ble litt overrasket. Skal de virkelig starte med batteriproduksjonen nå? Trodde denne fabrikken ikke skulle stå klar før neste år en gang.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øggen

Med reise og opphold, eller berre biletten til åpninga?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

ankul

Har nå fått en invitasjon til eventet den 29.juli, men dette er vel bare for å komme seg inn? Regner vel ikke med at det inkluderer flybilletter og opphold?
Er det noen andre som har vært på lignende arrangementer tidligere som kan si noe om hvordan dette fungerer?
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Nasatech

Jeg vervet 11 stykker forrige gang og fikk billetter til åpningen, men tviler på at jeg reiser over. Synd de er personlige. Skulle gjerne gitt de bort til noen som kunne reist.

Amoss

https://twitter.com/elonmusk/status/759100981841756160
Sitat
Elon Musk @elonmusk

Will be live streaming the Gigafactory launch party tonight. Check tesla.com  this eve.
Model S 85D

Mazzbot

4pm pasific har jeg hørt rykter om . Noen som vet norsk tid ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på fredag 29. juli 2016, klokken 23:15
4pm pasific har jeg hørt rykter om . Noen som vet norsk tid ?

Burde etter mine beregninger bli kl. 01:00 i natt + Tesla tid :p
Mener det er 9 timers forskjell.

Model S 85D

Amoss

Model S 85D

Amoss

http://www.reuters.com/article/idUSL4N1D134V
Sitat
BRIEF-Panasonic sees shortage in battery production capacity if Tesla sales go smoothly
Oct 31 Panasonic Corp CEO says:

* Expects a shortage in battery production capacity if Tesla Motors Inc sales go smoothly Further company coverage: (Reporting by Makiko Yamazaki)
Model S 85D

Amoss

And so it begins...

https://www.tesla.com/no_NO/blog/battery-cell-production-begins-gigafactory?redirect=no
Sitat
Today at the Gigafactory, Tesla and Panasonic begin mass production of lithium-ion battery cells, which will be used in Tesla's energy storage products and Model 3.

The high performance cylindrical "2170 cell" was jointly designed and engineered by Tesla and Panasonic to offer the best performance at the lowest production cost in an optimal form factor for both electric vehicles and energy products.

Production of 2170 cells for qualification started in December and today, production begins on cells that will be used in Tesla's Powerwall 2 and Powerpack 2 energy products. Model 3 cell production will follow in Q2 and by 2018, the Gigafactory will produce 35 GWh/year of lithium-ion battery cells, nearly as much as the rest of the entire world's battery production combined.
Model S 85D

Amoss

Vi har lenge visst at GF-I vil ha solceller på taket for å gjøre produksjonen uavhengig av fossil energi. Nå har vi endelig fått ett tall på hvor mye de forventer fra disse solcellene:
http://www.cnbc.com/2017/01/11/tesla-will-power-its-gigafactory-with-a-70-megawatt-solar-farm.html
Sitat
Tesla plans to power its Gigafactory in Nevada with a 70-megawatt solar farm, according to a company investor relations document obtained by Electrek. The document, which The Verge confirmed was genuine, was given to analysts at a tour of the Gigafactory last week. At the same time, Tesla announced that it had started production of battery cells at the facility.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA