Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

40kWh batteri i 2017 Leaf?

Startet av kaiat, lørdag 16. juli 2016, klokken 23:35

« forrige - neste »

kaiat

Jeg er blant de som vurderer e-NV200. Ikke fordi den er så kul eller stillig, men fordi jeg har tre unger og tidvis mye å drasse på. Det hadde virkelig gjort seg om den kom med 40kWh.

Alternativet er Renault Kangoo, men der mangler det så langt hurtiglading. Men ryktene går på at Kangoo skal få 40kWh batteri den også, sammen med Zoe.

Ang. 30kWh i e-NV200; det er aktiv kjøling og oppvarming på batteriet i e-NV200 i motsetning til Leaf (https://transportevolved.com/2014/06/12/nissan-e-nv200-show-change-policy-battery-heating-cooling/). Dette da Nissan regnet med at det kunne bli mye hurtiglading på firmabiler som er på farten hele dagen og batteripakken på e-NV200 er pakket tettere. Jeg ser at det rapporteres blant Leaf 30kWh-eiere at batteriet fort blir veldig varmt på langtur med flere hurtigladinger, kanskje batterikjølingen i e-NV200 ikke er effektiv nok til dette batteriet?


EV-FTW

Pr. i dag finnes ikke Nv med stort batteri eller mulighet for hengerfeste.
Det blir ren ønsketenking. Den dagen den event kommer, ser jeg også for meg at det er kommet konkurrenter som matcher den. Og da velger utrolig mange konkurrentene, bare se på salget av eGolf kontra Leaf, etter eGolf kom på markedet!

Selv kjøpte jeg Leaf ene og alene grunnet rekkevidden på 30 kw.
Ikke er den veldig pen, selv om den vokser på meg! Og ikke har den noen, overhode, av hjelpesystemene en ny bil i dag burde hatt.

Har stort sett alltid kjørt VW og Ford. Og må ærlig si ar disse bilene overgår Nissan på det meste.
Jeg er fornøyd med bilen, men hadde kjøpt den oppdaterte eGolf eller den nye Opelen som kommer, om jeg hadde valgt på ny.

Alt er smak og behag, men Nissan Leaf ( har også eid en Mitsubitshi før) blir bare en bekreftelse for meg på hvor langt bak japanske biler ligger når det kommer til tekniske løsninger, opplevd kvalitet og ergonomi.
Driftssikkerheten er bra, men har ærlig talt ikke opplevd negative ting med de tyske bilene jeg har hatt. Og bedre service fra forhandler har jeg også fått, der er Nissan elendige!

Leafen forblir i mitt eie i flere år, for jeg er greit fornøyd med den, men den vil aldri bli noe jeg gleder meg til å kjøre, hvor jeg tar en ekstra lang vei hjem fra jobb, fordi jeg trives så godt i bilen!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

sjossang

Har nå hørt litt om spesifikasjonene på MY17 (som er Leaf 2017-modellen), og det er ikke større batteri. Nyheter utover MY16 er automatiske speil når du låser bilen :)

Kan jo komme en MY17 med stort batteri, men ingenting er publisert enda :(
Y LR hvit/hvit

Hansi

Dette er antageligvis det siste de vil publisere info om i frykt for at salget på eksisterende modell vil synke :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

knut3448

Sitat fra: sjossang på fredag 26. august 2016, klokken 09:14
Har nå hørt litt om spesifikasjonene på MY17 (som er Leaf 2017-modellen), og det er ikke større batteri. Nyheter utover MY16 er automatiske speil når du låser bilen :)

Kan jo komme en MY17 med stort batteri, men ingenting er publisert enda :(
Jeg tror og forventer at Nissan presenterer noe på Paris Motorshow, om 35 dager og 20 timer. Siste rykte er Leaf med 60kWh batteri, men jeg tør ikke ha for høye forhåpninger (:
http://www.mondial-automobile.com/en/visiteurs/

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

nr1rayner

Hmm, spørs om de venter i det lengste for å spare sin egen modell ja.
Mulig de venter til Opel har begynt å få AE ut på veien..? Og Golf kommer med oppdatering..
Mulig de også ser an salget av AE før de gjør noe offentlig.
Er det ikke sånne motorshow hele året? Og en stor event på starten av året sånn ca..?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

knut3448

Sitat fra: nr1rayner på fredag 26. august 2016, klokken 20:10
Er det ikke sånne motorshow hele året? Og en stor event på starten av året sånn ca..?

The Paris Motor Show is one of the hottest events on the motoring calendar. After a slow summer for new car releases, manufacturers are saving their big guns for the Paris auto show, which is second only to the Geneva Motor Show for hot European new car debuts. As always, Auto Express will be on hand bringing you full details of all the big launches at the event, but in the meantime we've got a full list of everything we know will be in Paris this year.

The Paris Motor Show (otherwise known as Mondial de l'Automobile) is held every other year on rotation with the equally prestigious Frankfurt Motor Show. It was actually the world's most popular motoring event in 2014 - 1.25 million people visited the stands that year.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/paris-motor-show/96192/paris-motor-show-2016-preview

nr1rayner

Hmm.. Noen som hadde hørt rykter om at Opel AE skulle først virkelig leveres mot slutten av 2017.
Håpet det var en skrivefeil (skulle være 2016...).
Men da tror jeg, dessverre, vi må vente på oppdatering på Leaf  :(
Håper selvsagt jeg tar feil  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Bondeknøl

Er glad jeg kjøpte 30kw Leaf i stedet for å vente. Tar jo alltid lengre tid enn først antydet. Spent på når Teslaen egentlig kommer.

leafnor

Det er to typer biler, de som er for gamle og de som ikke er kommet ennå.
Må du ha bil blir det alltid å skaffe den som er for gammel, ellers blir det være uten bil og så vente, vente og vente.

Har bil, så jeg skal vente, så jeg kan skaffe den nyeste av de gamle, dvs 40kWt. For etter den vet dere, da kommer ................... ???, og så er vi på'n igjen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

@leafnor
Jepp
Stor forskjell der på å ha i dag, og ønske i dag..
24Leaf klarer seg fint for meg, selv om det er marginalt og tungvindt i blant (spesielt når jeg insisterer på å dra på lengre tur), men ser ingen hensikt i å betale 100' imellom til en 30..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 27. august 2016, klokken 13:47
@leafnor
Jepp
Stor forskjell der på å ha i dag, og ønske i dag..
24Leaf klarer seg fint for meg, selv om det er marginalt og tungvindt i blant (spesielt når jeg insisterer på å dra på lengre tur), men ser ingen hensikt i å betale 100' imellom til en 30..

Men hvis du skulle kjøpt en ny Leaf nå ville du ikke spart 20.000kr for å ta en 24kWh istedenfor 30kWh-batteriet?
Nissan kjører jo kampanje på 24kWh-modellene, muligens for å fase dem ut?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

leafnor

Sitat fra: sylwester på lørdag 27. august 2016, klokken 14:42
Sitat fra: nr1rayner på lørdag 27. august 2016, klokken 13:47
@leafnor
Jepp
Stor forskjell der på å ha i dag, og ønske i dag..
24Leaf klarer seg fint for meg, selv om det er marginalt og tungvindt i blant (spesielt når jeg insisterer på å dra på lengre tur), men ser ingen hensikt i å betale 100' imellom til en 30..

Men hvis du skulle kjøpt en ny Leaf nå ville du ikke spart 20.000kr for å ta en 24kWh istedenfor 30kWh-batteriet?
Nissan kjører jo kampanje på 24kWh-modellene, muligens for å fase dem ut?
Har bare eid Leaf (2012) i litt over ett år, og bl.a gjort meg erfaring med vinter, korte og lange turer (Senest ferietur til Danmark fra Trondhiem), så valget ville falt på den gamle (30), ikke den gamleste (24) om jeg måtte kjøpe ny, altså 30kWt utgaven. Nå har jeg 24kW (maks 17-18 igjen) og godt fornøyd med bilen, og kommer en 40kWt i nåværende karosseri kjøper jeg den ny.
Vil da evt gå glipp av et eller annet trebokstaverforkortet elektronikkhjelpemiddel (EPS, ABS, TOD, XXX?) som kommer i den bilen som ikke finnes ennå,  men har klart meg med ÆKS siden 1983.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

#44
Skulle jeg kjøpt ny bil nå, hadde jeg uten tvil betalt 20' ekstra for 30kwh i Nordic eller Tekna, event. ventet litt til Ioniq leveres.

Men, skulle jeg bare kjøpt elbil, hadde jeg nok gått for det samme som jeg valgte for snart 1,5 år siden, en brukt "Norsk" 24Leaf gen 2, igjen, enten Nordic eller Tekna.
Den gang var det utrolig lite brukt å velge i, hvis man så bort ifra USA, men nå er det jo mye å velge i.
Endte nesten den gang opp med en spiller ny Nordic, men snublet borti en demo-Tekna og "sparte" samtidig ganske mye kontra ny bil ;)

Velger Nordic/Tekna pga LED nærlys og round-view kamera.

Edit:
Med kampanjen er det visst 35' billigere for 24 enn 30.
Hmm.. Da hadde jeg nok vært i tvil hvis jeg skulle kjøpt ny bil ja..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA