Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prosjekt: Ombygging av lydanlegget

Startet av Trustno1, fredag 15. juli 2016, klokken 00:19

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: Eip på søndag 23. oktober 2016, klokken 16:42
Planlegger dere salg av den 10" så melder jeg meg på.

Jepp, det var planen. F_P her på forumet håndterer bestillinger, så de som er interessert kan kontakte han på post@bilkomponenter.no

Jeg regner med at vi har en pakke og priser klare i løpet av 1-2 uker.

F_P

#181
Se her :)

Før noen klikker på linken så gjør jeg oppmerksom på at prisen på 4998,- ikke inkluderer kassen. Kassen betales i sin helhet til Bjørn når man henter den der, men alt av elementer etc kan bestilles hos undertegnede som overleverer dette til Bjørn som bygger opp kassen og setter inn elementer og justerer litt (husk rabattkode = elbilforum14).

Først ute er det jeg personlig tror blir bestselgeren - 600W forsterker og element osv. Ellers følger alt man trenger med for å montere dette i bilen sin :)
http://www.bilkomponenter.no/products/spesialtilpasset-subwoofer-tesla-model-s-600w

PS! Montering i bilen er ikke inkludert i prisen for delene, eller i de 6500,- som betales Trustno1 ved henting av kassen
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Trustno1

#182
Da har jeg fått testet den første kassen i bilen min, og lyden er upåklagelig. Dette var riktignok den minste pakken, men tror den faktisk vil holde for de fleste. Gi en lyd om noen vil ha en demostrasjon.
Den endlige prisen ble forøvrig 6500,-

Edit 06.09.17:
Pga jeg nå har oppgradert produksjonsutstyret mitt, så er prisen på denne redusert til 4500,-


Kimpala

Jeg har akkurat oppgradert standard lydpakka i min 75D med Light Harmonics kit. Det syns jeg blei veldig bra!
X
3

petersv

Kult, har du noen biler? Det er kun elementer du har byttet?

Kim Kim

#186
Har gjort det samme som Kimpala, men også lydisolert dørene samtidig.
Har også bestilt kasse fra Trustno1 som jeg får i dag :)

Ingen bilder av butylplatene eller hva det nå enn heter. Brukte et kit fra Stinger Roadkill, men biltema er nok billigere.

Et par bilder, første viser bare en hempe på venstre side jeg ikke ser på noen av instruksjonsvideoene fra eldre modeller.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kimpala

Ja jeg har bare bytta høyttalerene, enkel men god oppgradering.
Betraktelig bedre lyd ihvertfall, kunne alltids tenkt meg sub også.
Men helt annen bass bare pga høyttalerbyttet!
X
3

Trustno1

Dag 30-300 ( Jeg har for lenge siden mistet tellinga :D )

Ok, en liten oppdatering her. Har ikke skjedd så mye mer i bilen pga ett lite sidespor prosjekt, som ble til noe mye mer enn lite.

Etter jeg lagde noen kasser for salg, så fant jeg ut at jeg ville prøve å gjøre noe mer seriøst ut av det, og derfor har jeg nå siste året jobbet med å sette meg inn i cnc fresing, 3d printing og 3d modellering i fusion 360.

Mesteparten av siste halvåret har gått med til å bygge en cnc fres for å kunne lage litt mer proff produksjon ut av dette.
Fresen er (selvfølgelig :p ) egendesignet og bygget fra bunn av selv. Dette er litt offtopic, men kanskje noen har interesse av å se hva som er på gang.

Maskina er nå nesten ferdig, og jeg har såvidt begynt med design for en ny kasse både for Model X og Model S som bør kunne bli fornuftig priset siden jeg nå vil kunne få en mye mer effektiv produksjon.

For kassedesignet så driver jeg også litt forsøk med å 3dscanne bagasjerommene for å ha en referanse på hvordan kassene skal bli.

Her er litt bilder fra byggeprosessen, forhåpentligvis kommer det snart også litt fra nye stereoprosjekter laget på maskina :)
Festebrakettene til styreelektronikken er 3dprintet

Ett par videoer av maskina i aksjon finnes også her, her og her


Trustno1

Virket ikke som bildene kom med i forrige post. prøver på nytt her

Trustno1


Kvark

S85D

Counterpointer

Ikke overraskende så er dette utrolig seriøst gjort.
Imponerende

Trustno1

Da har helga gått med til å lage en prototype av model X 8" subwoofer i portet kasse.

Designet er kun basert på mål og fotogrammetri så spent på om passformen på denne ble riktig. (Har ingen bil lett tilgjengelig her)

Så om noen bor i nærheten av numedal og vil prøve om denne passer, så rop ut :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA