Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lillehammer - Haugesund via Gol, Geilo, Odda, reiserute, ladestopp

Startet av kaaref, torsdag 14. juli 2016, klokken 13:18

« forrige - neste »

kaaref

Hei.
Ser nå ut for at vi har investert i vår første elbil. Planen var å kjøre den hjem til Haugesund.  Tips til rute og eventuelt ladestopp ønskes.

Elmo

Det kommer litt anpå hvilken bil dere har kjøpt, men de fleste hurtigladestasjonene har nå alle standarder (chademo, CCS og 22kW-AC).
Du bør registrere deg og laste ned APP fra de "viktigste" hurtigladeaktørene:Fortum(Charge&Drive), Grønn Kontakt og Bilkraft.

Så kan du benytte feks www.ladestasjoner.no for å finne aktuelle ladeplasser. Den viser hurtigladerene til alle de tre. Velg aktuell hurtiglade-type bilen støtter i innstillinger (så du ikke får med alle sakteladere også). 

Jeg kjørte selv Oslo-Bergen denne uka med eUp og vet at der den turen sammefaller med din så er det iallefall hurtigladere på Gol, Ål, Geilo og Eidfjord.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kaaref

Takk for svar. Det er en Nissan Leaf 2015 modell. Har sjekket priser med biltransport, 5 te 6 tusen. Da henter jeg den heller selv. Gleder meg!

Elmo

Leaf 2015. Da har du vel ca 3-4 mil bedre rekkevidde enn meg, og bruker chademo hurtiglader som det er flere av enn de jeg kan benytte (CCS). Du hare feks 2 alternativer på Voss, mens jeg har bare en.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA