Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Working on Top Secret Tesla Masterplan, part 2." Elon Musk Twitter

Startet av KrW, søndag 10. juli 2016, klokken 19:24

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Real EoN på mandag 11. juli 2016, klokken 11:05
Skal jeg tippe blir det verdensdominans med små internettsatelitter for raskere kommunikasjon globalt og lokalt, også rettet mot styring av smartgrid via solceller og powerpack/powerwall.
Selvfølgelig vil alle Teslas biler bli knyttet opp mot dette nettverket også.

Jeg har tro på at dette er noe de vil prøve å få til (om enn ikke nødvendigvis "verdensdomans" :p ). Men det blir neppe som noe viktig punkt i en ny "masterplan"...

Sitat fra: Øggen på mandag 11. juli 2016, klokken 12:24
Gir litt hint om 2.0 her kanskje

Nei, tror han her kun snakker om "Solar Tesla" fusjonen han ønsker seg. At det igjen kan være en del av den videre masterplanen kan så godt være.
Model S 85D

OlaM

Det er nok ett eller annet med solkraft, kanskje noe med batterier som sender strøm tilbake til nettet. Tviler på en modell etter 3 vil bli hintet om før om en god stund.
'21 3LR

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mogu

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

petersv

Håper de går fra å selge biler til å selge "transport". At alle skal eie sin egen bil som står parkert majoriteten av sitt liv er tullete, og i tillegg helt utopi hvis man mener andre deler av verden er berettiget vår velferd.

JorgenM

Spennende. Jeg håper på model Y for oss med 3 småbarn. Medium/høy bakkeklaring og normale bakdører takk!
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

BMW850

Sitat fra: petersv på tirsdag 12. juli 2016, klokken 11:44
Håper de går fra å selge biler til å selge "transport". At alle skal eie sin egen bil som står parkert majoriteten av sitt liv er tullete, og i tillegg helt utopi hvis man mener andre deler av verden er berettiget vår velferd.

Jeg skal eie MIN bil. Det er ihvertfall helt sikket!!  8) :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

Med "later this week" mente Elon i alle fall ikke slutten av arbeidsuken ...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sigurdi

Som noen har kommet inn på tror jeg ikke Masterplan 2 har noe med bil å gjøre.

Masterplan 1 er jo å gjøre transport mer miljøvennlig.

Så Masterplan 2 må være å få strøm/energi over på fornybar energi og har direkte sammenheng med oppkjøp av Solar Citty og Giga fabrikken sine kommende utvidelser.

Det satser på å sette virkelig fart på solceller for privat boliger ikke bare i USA men i hele verden, har alle hus på kloden egen solcelle produksjon vil dette gi en ekstremt stor total fornybar energi produksjon.

Sammen med buffer batterier fra Giga fabrikken, får man også fordelt energien produsert av solkraft utover kveld og nattetimer, samt dager med mindre solenergi.


sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

turfsurf

Komplett pakke med solceller + batteri til privathus hadde vært noe. Potensialet med dette til en fornuftig pris er utrolig. Reduksjon av belastning på infrastruktur vil være massiv. Bare det sluttes med surret som Spania, Sverige og Tyskland m. flere driver med, dvs avgift på egenprodusert strøm.


--
turfsurf
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dag A.

Sitat fra: mogu på søndag 10. juli 2016, klokken 20:40
Her tror jeg folk er alt for lite kreative. Kun Elon Musk er gal nok til å komme med de planene Elon Musk kommer med!

1. Perpetuum mobile.

2. Cold fusion.

Begge deler vil sikre nok grønn energi til verden i all evig fremtid, og ligger helt innenfor Elon's visjoner, om kanskje utenfor kompetansen.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Vegard Winther

Sitat fra: sigurdi på lørdag 16. juli 2016, klokken 07:08
Som noen har kommet inn på tror jeg ikke Masterplan 2 har noe med bil å gjøre.

Masterplan 1 er jo å gjøre transport mer miljøvennlig.

Så Masterplan 2 må være å få strøm/energi over på fornybar energi og har direkte sammenheng med oppkjøp av Solar Citty og Giga fabrikken sine kommende utvidelser.

Det satser på å sette virkelig fart på solceller for privat boliger ikke bare i USA men i hele verden, har alle hus på kloden egen solcelle produksjon vil dette gi en ekstremt stor total fornybar energi produksjon.

Sammen med buffer batterier fra Giga fabrikken, får man også fordelt energien produsert av solkraft utover kveld og nattetimer, samt dager med mindre solenergi.


sigurdi

Tror du er inne på noe der.
Sett endringen i Telsas "mission statement"? Et viktig ord er byttet ut. Fra "transportation" til "energy".

https://www.teslamotors.com/about



KrW

Elon  sa vel denne uken da han annonserte dette forrige søndag. Om hans uke starter på søndag så bør vel i dag være siste dagen. Spennende å følge med utover kvelden.  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

hoffa

Elon har nettopp twittret at slutten av uka er søndag, så nyheten kan komme så sent som mandag morgen norsk tid.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Amoss

Sitat fra: Vegard Winther på lørdag 16. juli 2016, klokken 11:42
Sett endringen i Telsas "mission statement"? Et viktig ord er byttet ut. Fra "transportation" til "energy".

Nei. Var nå inne og sjekket både på norsk og med lokalisasjon "US", og det sto transport/transportation på begge steder.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA